3ds Max : Vrayde iç mekan renderında leke sorunu

Vrayde iç mekan renderında leke sorunu
OrionAhmet KARKAÇ

Merhaba arkadaşlar
İç mekanda aldığım renderlarda farkında olmadan değiştirdiğim bir ayardan kaynaklanan lekelenmeler meydana geldi. Projede kullandığım cephede bir vray light multiplier:5-30 arası değerleri denedim subdivs:20 tuttum.
Renderda Irradiance map ve light cache kullandım. Burada ayarları düşürüp render süresini kısaltayım derken kullandığım materyallerden mi bilemiyorum renderda lekeler oluştu ve eski ayarlarına da getirsem çözemedim. Bu sorunun sebebi ne olabilir?


2016-02-28 16:41:23
  • Offline
  • Erkek
Render aldığı aşamadan çektiğim
OrionAhmet KARKAÇ

Render aldığı aşamadan çektiğim

Render aldığı aşamadan çektiğim bu alıntıda görünen siyah bölgeler render bittiğinde lekeler oluşturuyor.

 


2016-02-28 16:43:17
  • Offline
  • Erkek
Render ayarları da bu
OrionAhmet KARKAÇ

Render ayarları da bu

Render ayarları da bu şekilde

2016-02-28 16:47:01
  • Offline
  • Erkek
light cache subdivide 600
GoGagogaAvatar

light cache subdivide 600 yapmişsin 2000e yükselt
İR map ın subs ları da 30 dan 70 yükselt
Altındaki inerp. samples 20den 40a kadar yükselt
ve IR map render mode animasyon mode den çıkart eğer anim yapmiyorsan.


eAs
2016-02-28 19:22:18 Edit:2016-02-28 19:28:12
  • Offline
  • Erkek
Sonuç yine aynı herhangi
OrionAhmet KARKAÇ

Sonuç yine aynı herhangi

Sonuç yine aynı herhangi bir değişiklik yok malesef

2016-02-28 22:38:40
  • Offline
  • Erkek
Daha son rendera gecmemiski

Daha son rendera gecmemiski hesaplama kismindasin


2016-02-28 22:54:39
  • Offline
  • Erkek
Hesaplamada lekeler daha net
OrionAhmet KARKAÇ

Hesaplamada lekeler daha net

Hesaplamada lekeler daha net göründüğü için o halini gönderdim bitmiş halinde bu şekilde görünüyor Rafın altında daha belirgin olmakla birlikte tavanda siyah beyaz dalgalanmalar detaylı bakıldığında görünüyor. Bunun temiz çıkması için ne yapılabilir?
Bütün materyallerim vraymtl
Şuan ışık kaynağı olarak kullandığım 2 adet vraylight değerleri ise multiplier 5 subdivs 20 Ve belki değişiklik olur umuduyla denediğim vray hdrı mevcut


2016-02-28 22:59:03 Edit:2016-02-28 23:02:09
  • Offline
  • Erkek
Ayarlarına tekrar baktım, şimdi
GoGagogaAvatar

Ayarlarına tekrar baktım, şimdi fark ettim Irradiance mapın sekmesindeki `Chek sample visibility`nın işatetı kaldır ve Mode: Multiframe yapmişsin, Single frame yap. DMC de noise threshoıl 0.003 yap. olmadı, Probabilistic lighs da aç bi böyle dene kesin düzelecektır


eAs
2016-02-28 23:02:18 Edit:2016-02-28 23:09:51
  • Offline
  • Erkek
Malesef yi,ne bnir değişiklik
OrionAhmet KARKAÇ

Malesef yi,ne bnir değişiklik yok. Burda benim yaptığım bir seçenek değişikliği bu duruma getirdi kuvvetle muhtemel ancak bunun hangi değişiklik olduğu konusunda bir çözüme varamıyorum bütün uğraşlarıma rağmen


2016-02-28 23:15:25
  • Offline
  • Erkek
en Son aldığın renderde
GoGagogaAvatar

en Son aldığın renderde net göremiyorum negibi sorun var? AA ise adaptive subdiv. den max rate 2 den 4 veya 8 e çıkart


eAs
2016-02-28 23:28:07 Edit:2016-02-28 23:29:47
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !