3ds Max : Vray Refraction sorunu

Vray Refraction sorunu
rummuzsteinAzer Özbek

Sahnemde saydam olması gereken kütleler nedendir bilinmez tam yansıma yapıyor.
Yani cam saydam olması gerekirken ayna gibi oluyor bunun nedeni nedir?
Reflection`ı sonuna kadar getirdim üstelik.
Refraction ile ilgili bir ayar yapmadım bir de


2014-03-19 15:26:24
  • Offline
  • Erkek
Ben genelde cam malzemeleri
fy3dtasarimYunus DAYFUNAvatar

Ben genelde cam malzemeleri ki bunlar pencerelerde reflektiona fallof verip map kısmındaki değerini 100 den 50 ye çekerim Rafraction değerinide tam beyaz yaparım istediğim sonucu alıyorum farklı cam malzemelerini vray in hazır materiallerini googleden aratarak bulabilirsin.


www.yunusdayfun.com
2014-03-19 15:31:10
  • Offline
  • Erkek
Sorun malzemede değil
rummuzsteinAzer Özbek

Ya benim demek istediğim aslında şöyle birşey şimdi ben peyzaj projesi çiziyorum dış mekanda çevre binaları oluştururken saydamlık katmak istiyorum ve saydamlık değeriini sona getirmeme rağmen binalar hala ısrarla yansıma yapıyor bunun nedeni nedir acaba?


2014-03-19 15:46:03
  • Offline
  • Erkek
Değerlerin ekran görüntüsünü gönderebilir
fy3dtasarimYunus DAYFUNAvatar

Değerlerin ekran görüntüsünü gönderebilir misiniz
Tahmini söylüyorum geçirgen olması için reflection kısmı tam siyah rafraction kısmı ise ne kadar saydam olmasını istiyorsanız o kadat beyaz tonlarına getiriyorsunuz o zaman geçirgen olur.


www.yunusdayfun.com
2014-03-19 15:54:31
  • Offline
  • Erkek
Sorun
rummuzsteinAzer Özbek

Sorun

Sorun resimdeki gibi yani şöyle söyleyeyim gördüğünüz gibi saydamlık oluşmuyor yansıma oluşuyor

2014-03-19 16:02:51
  • Offline
  • Erkek
Rafraction böülümün hemen altında
fy3dtasarimYunus DAYFUNAvatar

Rafraction böülümün hemen altında affect shadows var birde o kutucuğu işaretlemeyi dene


www.yunusdayfun.com
2014-03-19 17:15:06
  • Offline
  • Erkek
reflect- refract
emrah_redEmrah.redAvatar

Reflection, yansıma ile ilgili ayar yapar.

Onu sonuna kadar getirirsen tam yansıma yapar. Cismi tam geçirgen yapmak istiyorsan refraction(kırılma) ayarını beyaza çekmelisin.

Daha sonrada malzemenin kırılma indisine göre IOR ayarı yaparsın(su, cam vs).

Reflection(yansıma) ayarını da çok az açarsan cam yüzeyinde hafif bir yansıma alabilirsin .

Doğrumu anladım sorunu bilmiyorum sanki sen tam tersini yapıyormuşsun gibi anladım ben.


“I always like walking in the rain, so no one can see me crying.”Charles Chaplin
2014-03-19 21:29:08 Edit:2014-03-19 21:30:22
  • Offline
  • Erkek
Hayır sanmıyorum
rummuzsteinAzer Özbek

Hayır dostum ya yansımayla diğerinin arasındaki farkı biliyorum ama nedendir bilinmez bir türlü olmuyor.
Acaba kullandıgım hazır modeller yüzünden böyle birşeyle karşılaşmış olabilir miyim?


2014-03-20 00:29:09
  • Offline
  • Erkek
BEn açıkçası bu almış
TalikaOkan EyüpAvatar

BEn açıkçası bu almış olduğunuz renderın vray olduğundan da şüpheliyim daha çok default ayar gibi geldi ki bundaysa çalışmaması normal yani renderınızın viewporttan farkı yok tavsiye bir sun light ekleyip tekrar denemeniz çünkü bildiğim kadarıyla sahneye ışık eklemedikçe 3ds max default ayarda render yapar.


- Hiç...
2014-03-20 00:35:24
  • Offline
  • Erkek
Dİğer bir öneri de
TalikaOkan EyüpAvatar

Dİğer bir öneri de materialin screenshotını göndermeniz


- Hiç...
2014-03-20 00:38:24
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!