3ds Max : Unwramp

Unwramp
ZorakiSamet Tekin

Aynı modelin farklı kısımlarına farklı UV haritaları nasıl uygulanır?
Yani dokulama haritası birden fazla olacak şekilde nasıl ayarlayabilirim. Material id-leriyle ayarladım fakat herzaman 1 chinal daki 1u1v doku haritası geçerli kılınıyor.


3dmax`de bilgilerimi pekiştirecek bilgili kişiler arıyorum. Zaman:2020-03-22 17:53:58
2020-03-22 18:02:36
  • Offline
  • Erkek
Bu gibi sorularda amaçlarınızı
fasuto53Fatih Sultan TopalAvatar

Bu gibi sorularda amaçlarınızı da yazarsanız hem doğru anlaşılması açısından hem de alternatif yöntemlerin önerilmesi açısından daha faydalı olur. Şuan şunu bilemem acaba temel araçları bilmediğiniz için mi böyle soruyorsunuz yoksa kastettiğiniz başka bir şey mi?

Sizin söylediğiniz için şunu yapabilirsiniz. Ayrı UV atamak istediğiniz poligonları seçip modifier listesinden istediğiniz UV modifierini seçebilir sonra tekrar bir edit poli modifieri alıp ondan da diğer poligonları seçip tekrar ayrı modifier uygulayabilirsiniz.

Ancak burada yaptığınız şeyi tek başına Unwrap UVW ile zaten yapabilirsiniz de...

Bir de söylediğiniz şey örneğin bir yüzeye bir taşı belli bir uv ile kaplayıp sonra aynı taşın üstüne yosun gibi bir şeyi ayrı bir uv ile yönetmek istiyorsanız ya da derzler için bump map kullanıp bunu ayrı kontrol etmek istiyorsanız. UV channel ile Map channel'ları eşleştirmeniz gerekir. Bunun sonucunu ise render ile görebilirsiniz Viewportta bir map'i önizlemede görürsünüz (bunu da seçebilirsiniz).

Üst üste uv modifierleri alıp herbirinin channel kısmını farklı numaralara getirip bunlarla maplerin channel numaralarını eşleştireceksiniz özetle...


Nefret etme ki kimse istifade edemesin!
2020-03-23 11:24:00 Edit:2020-03-23 11:25:43
  • Online
  • Erkek
Doku haritası
ZorakiSamet Tekin

Doku haritası

Hocam bağımsız oyun geliştiricisiyim.Yaklaşık 6 aydır modelleme işleriyle uğraşıyorum. Modellerle birlikte doku atamaları da bitti. Oyun içi performans kazanmak için tek bir nesnede 6 doku kullanmak yerine 3 doku haritası kullanarak. Loding den zaman kazanmaya çalışmak maksadım. 3ds max ten Doku haritasını çıkarabiliyorum fakat şöyle bir sorun var. Tek modelde birden fazla doku haritası çıkaramıyorum. Her zaman tek bir doku haritası çıkıyor. Örnek olarak resimdeki model tek bir nesne diyelim. Baş kısım ayrı doku haritası, gövde kısmı ayrı bir doku haritası oluşturmak istiyorum. Networkde araştırmalar yaptım fakat yeterli bilgi bulamadım. Nekadar doğru bilmiyorum. Mat id'leriyle birden fazla doku haritası çıkarabiliyormuşuz.

3dmax`de bilgilerimi pekiştirecek bilgili kişiler arıyorum. Zaman:2020-03-22 17:53:58
2020-03-23 12:03:33 Edit:2020-03-23 12:08:46
  • Offline
  • Erkek
Tamam şimdi anladım. benim
fasuto53Fatih Sultan TopalAvatar

Tamam şimdi anladım. benim hiç yapmadığım bir şey mimari işlerde bu tür şeyler pek gerekli olmuyor. ancak forumda daha evvel bununla ilgili bir konu açılmıştı. Bir araştırın derim, ben de mesaiden sonra bakacağım nasıl oluyor, öğrenmiş olurum.


Nefret etme ki kimse istifade edemesin!
2020-03-23 12:53:35
  • Online
  • Erkek
Mesaiden sonra(!) =) Evden
fasuto53Fatih Sultan TopalAvatar

Mesaiden sonra(!) =) Evden

Mesaiden sonra(!) =) Evden çalışma düzenine geçmek ve adapte olmak biraz vakit aldı işleri toparlayayım derken ancak konuya dönebildim. Şimdi tekrar bakınca ben yine çok iyi anlayamamışım sanırım. İhtiyacı kavrayamayınca anlamlı gelmiyor bazen soru. Anladığım kadarı ile şöyle bir işlem yaptım (RESİM). Viewport içinde iki kaplamayı da aynı anda görmedi belki multi tile yerine compositing map kullanarak çözüle bilir. Kordinatları göstermek için multi tile kullandım. Başka bir espirisi yok. Yapmak istediğiiz şey bu muydu?

Ekran Görüntüsü: 

https://i.hizliresim.com/8aJ5Sh.png

 

Max Dosyası (2020):

https://drive.google.com/drive/folders/1LxUN5GjaNOYMvGANRsl1Sl3jS_bYFvrD?usp=sharing


Nefret etme ki kimse istifade edemesin!
2020-04-02 02:57:47 Edit:2020-04-02 03:08:32
  • Online
  • Erkek