3ds Max : Physical Camera render orantısızlık

Physical Camera render orantısızlık
Seyfeddin

Herkese iyi çalışmalar diliyorum. Sizden bir konuda destek istiyorum.
Sahnemi hazırlıyorum kameraya geçiyorum sahne de bazı objelerde gözüksün istiyorum , Film gate (mm) ve Focal lenght (mm) ayarlarıyla oynuyorum ya oda büyük oluyor objeler orantısız şekilde küçük ya da oda küçük oluyor objeler orantısız şekilde büyük. Bir türlü çıkamadım işin içinden nasıl çözebilrim. Cm çalışıyorum.


2017-02-27 15:23:59
  • Offline
Örnek render?
okitoErdem TürkoğluAvatar

Mevcut kamera ayarlarını bir screenshot ve örnek renderla gönderirseniz daha iyi olur.


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2017-02-27 15:30:47 Edit:2017-02-27 15:31:35
  • Offline
  • Erkek
kamera
SemazenYunus Emre OĞUZAvatar

iç mekan ve dış mekanda kullanılan kamera lenslerini araştırmanızı öneririm. Rastgele oynamak bozabilir biraz fotoğrafcılık ile ilgili araştırma yaparsanız kullanılan lens boyutlarını bulabilirsiniz.


2017-02-27 15:32:03
  • Offline
  • Erkek
Render da aynı göründüğü
Seyfeddin

Render da aynı göründüğü

Render da aynı göründüğü gibi çıkıyor oda çok büyük değil ama göründüğü gibi saçma görüntü oluyor.

2017-02-27 15:52:10
  • Offline
focal lenght değerini 18
yazruzgazriEmir Yıldız

focal lenght değerini 18 mm den aşağıya indirmeyin. Çok en kötü 14mm olsun.

http://orchidologist.com/wp/wp-content/uploads/2015/01/15mm-wide-angle-vancouver-cityscape.jpg

ve 18 yada 14 mm kullanacaksan sahnedeki öneli olan objeleri tam ortaya al. bu tip lenslerede bozulma sadece ekranın dış sınırlarına doğru olur. tam olrtasında bi bozulma olmaz.


2017-02-27 16:02:37
  • Offline
  • Erkek
Dediğiniz gibi Film gate
Seyfeddin

Dediğiniz gibi Film gate

Dediğiniz gibi Film gate 45 mm Focal lenght 18 mm çıkan sonuç.

2017-02-27 16:10:34
  • Offline
Bu da Film gate
Seyfeddin

Bu da Film gate

Bu da Film gate 360 mm Focal lenght 200 mm

2017-02-27 16:11:11
  • Offline
Kafam iyice çorba oldu
Seyfeddin

Kafam iyice çorba oldu :) içime sinmiyor bu görüntüler bi eksik hissediyorum yani forumda ki arkadaşların render larına bakıyorum alakası yok açıya giren objelerin


2017-02-27 16:13:15
  • Offline
Yunus Emre Oğuzun dediği
yazruzgazriEmir Yıldız

Yunus Emre Oğuzun dediği gibi konu fotoğraçılık bilgisi ile alaklı


2017-02-27 17:24:36
  • Offline
  • Erkek
Objektif
hakankoseHakan KÖSEAvatar

Merhaba,

Ben hiç bir çalışmamda kamera objektifinin odak uzaklığını 28mm`nin altına düşürmedim, gerekirse aldığım açıya göre arka taraftaki duvarı kaldırdım, çünkü 28mm`nin altında ciddi distortion başlar sizde olduğu gibi, bunu için ideal ayar 35-50 mm civarıdır, kameranızın bulunduğu bölgeyi de ona göre ayarlarsanız, Vignette değerini sıfırlarsanız ve Vertical tilt olayını doğru yaparsanız Vray Fiziki Kamera harika bir fotoğraf makinesidir, sonuçta bunu bir mimari teknik kamera olarak düşünmelisiniz ki o kameralarda da film gate 49 mm `dir. Odak uzaklıkları da 50-90 mm civarındadır normal pozlar için. Mesela bunun için Linhof marka ya da Sinar marka teknik kamera değerlerini inceleyebilirsiniz...


Emrolunduğun gibi dosdoğru ol ! ...
2017-02-27 17:27:22 Edit:2017-02-27 17:29:27
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!