3ds Max : müdür koltuğu modelleme

müdür koltuğu modelleme
osmcbnosman çobanAvatar

mrb arkadaşlar işim gereği sürekli ofis koltukları modellemek zorundayım. ofis koltuklarındaki noiseli dikişli yerleri en pratik yolla nasıl modellerim fikirlerinizi almak istedim


2013-03-05 13:09:28
  • Offline
  • Erkek
http://www.mobilyasiparisi.com/img/Neva-Modern-Mudur-Koltugu-b_19698.jpg mesela bu model
osmcbnosman çobanAvatar

http://www.mobilyasiparisi.com/img/Neva-Modern-Mudur-Koltugu-b_19698.jpg
mesela bu model üzerinden yorum yapabilir misiniz


2013-03-05 13:10:25
  • Offline
  • Erkek
edit poly ile edge
palyaçohalil özhan

edit poly ile edge seçiminde istediğiniz edgeleri seçin, deformasyonu içeri doğru yapın, bunun için gerekirse soft selection ve/veya turbosmooth kullanabilirsiniz. ardından yine aynı edgeleri seçip create shape from edge seçeneği ile spline oluşturun. o spline`a ister kalınlık verin, ister sweep ile bir kesit atayın, sonra noise ile ona da eser miktarda deformasyon verin. buruşukluklar için koltuğa ayrıca geri dönüp buruşturmak istediğiniz edgeleri seçin, ileri geri çekiştirip deformasyon verin, sonra yine smooth ya da turbosmooth ile yumuşak görünmesini sağlayın.


http://www.facebook.com/media/set/?set=a.139020102071.109153.533812071&type=3&l=e1d9bec034
2013-03-05 13:18:06
  • Offline
  • Erkek
Zbrush sanki sana bu

Zbrush sanki sana bu konuda çok yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.


Sanat üretmektir, sanatçı ise ne ürettiğini bilendir.
2013-03-05 13:37:32
  • Offline
  • Erkek
en önemlisi objenizi oluştururken
KediEti7ümit ülkerAvatar

en önemlisi objenizi oluştururken

en önemlisi objenizi oluştururken topolojisini yapacağınız kıvrımlara uygun belirleyin. spline modeling kullanırsanız topolojiyi çok kolay kontrol edersiniz. sonra o topolojiyi kullanarak kıvrımları oluşturun. örnek olsun diye basit bir kapitone yapımı anlatayım mantık aynıdır zaten. bu yolu takip ederek istediğiniz kıvrımlı koltuk yüzeyini elde edebilirsiniz. tekrar söylüyorum topoloji en önemli kısmı. bir mesaja tek resim eklendiği için peşpeşe ekliyorum.

2013-03-05 15:55:22
  • Offline
  • Erkek
2
KediEti7ümit ülkerAvatar

2

edit poly/vertex ile düğme noktalarını belirliyoruz.

2013-03-05 15:55:58 Edit:2013-03-05 15:58:39
  • Offline
  • Erkek
3
KediEti7ümit ülkerAvatar

3

edit poly/edge ile düğme noktaları arasına yeni edge`ler ekliyoruz. birleştiriyoruz yani.

2013-03-05 15:56:11 Edit:2013-03-05 16:00:08
  • Offline
  • Erkek
4
KediEti7ümit ülkerAvatar

4

edit poly/vertex ile düğme noktalarımız seçili iken chamfer veriyoruz ve değerini de düğmelerimizin büyüklüğü kadar ayarlıyoruz.

2013-03-05 15:56:20 Edit:2013-03-05 16:01:37
  • Offline
  • Erkek
5
KediEti7ümit ülkerAvatar

5

edit poly/polygon ile yeni oluşan düğme yüzeylerini seçip içeri extrude veriyoruz. değeri düğmemizin derinliğini belirler.

2013-03-05 15:56:33 Edit:2013-03-05 16:03:00
  • Offline
  • Erkek
6
KediEti7ümit ülkerAvatar

6

edit poly/edge ile oluşturduğumuz edge`lerle birlikte kenar bitim edge`lerini ve düğme çukuru içinde oluşan devam edge`lerini seçiyoruz.

2013-03-05 15:56:44 Edit:2013-03-05 16:04:14
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !