3ds Max : koni yapma

beyzah`a
sahinbeyŞahin GeldeçAvatar

Ama elinizde tam açılımı olan huni(iki kesik koni acılımı varsa bunu bend modifeir ile çok kolay yapabilirsiniz.
yukarda daki şekil ya honi değil (yada düzensiz kesilmiş bir honi)


YILBAŞINDA YÜKLÜ İKRAMİYE KAZANANLAR BANA BİR SERVER MAKİNE ALMAZLARMI OLA
2011-10-14 23:50:10 Edit:2011-10-14 23:53:25
  • Offline
  • Erkek
ı-ıhhh.elimde bunlar var sadece.cocuğun
beyzahbeyza

ı-ıhhh.elimde bunlar var sadece.cocuğun işi olmadı ama acıkcası bn de merak ettim.bi boş vaktimde bir daha kurcalıycam


www.beyzahasimoglu.com
2011-10-14 23:54:34
  • Offline
  • Bayan
çok büyük bir yanıltma
sahinbeyŞahin GeldeçAvatar

çok büyük bir yanıltma var gibime geliyor.
Eğer orta kırım parca illaha yatay kesilmiyorsa
orta kırım parça bence önce honiden dikine kesilmiş ve bu parça eğri olarak tekrar kesilmiş bunu tamlayıp( bu kolay)
koni açılımlarını yandan birer kenarlarını düzyapar (birini sağa birini sola çevirmede yapabiliriz)
orta kırım parcasını dikey olarak adepte etmemiz gerekiyor gibime geliyor
orta kırım parcası belirli bir yerden açı alıyor ama bunu kurnazlık yapıp göstememiş olabilirler.
yazıcım kurulu değil(çıktı alıp keserek deneyecektim)

Parcaları önce görmemiştim.ama bu bir proğram işi değil
geometrik şekiller arasında denklemleri çözmek zeka testi gibi bir şey
az geometri bilgisi olan iyi bir yap boz karton uyuncusu bunu çözer

Geometri düşkünü biri olarak çok ilgimi çekti eğer yanılıyorsam.ilerde üstünde çalışıp çözerseniz burdan beni bilgilendirin lütfen.


YILBAŞINDA YÜKLÜ İKRAMİYE KAZANANLAR BANA BİR SERVER MAKİNE ALMAZLARMI OLA
2011-10-15 00:47:54 Edit:2011-10-15 01:09:31
  • Offline
  • Erkek
Bend ile yapılmalı. Önce
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Bend ile yapılmalı. Önce bir plane oluşturun x yada y düzlemine paralel 1x1 sgmentlerle ve koni boyunda, sonra plani xyz 0 olacak şekilde ayarla. Plani poligona çevir, vertexleri tek tek seçerek koninin alt ve üst çaplarının ölçülerinde olucak şekilde plane oluşturduğun yüzeye parallel düzlemde move ile taşı ( Örneğin x250, x-250 çap 500 der ). Alt ve üst çapı oluşturacak çizgileri seçerek 32 parça face oluşturacak şekilde connect ile birleştir.Objeyi koni açışında paralel olduğu yüzeye göre açılandır ve bend modifierını ata. Bend modifiyerının gizmo seçeneğinde z eksenine 90 derece dik olucak şekilde ayarla, gizmo seçeneğinden çok ve bend angle 360 olarak ayarla. Doğru düzlemde isen koni oluşacaktır eğer değilsen bend modifierındaki xyz kutucuklarını tek tek dene doğru olanda koni oluşacaktır. Büyük çap- Küçük çap / 2* konik boyundan konik açının tanjantını bulabilirsin fonksiyonlu hesapmakinesiyle bulduğun deyeri açıya çevirebilirsin. Sanırım bu şekilde yapabilirsin.


http://deman3d.blogspot.com/
2011-10-15 00:55:59 Edit:2011-10-15 01:11:17
  • Offline
  • Erkek
beyza hanım size absürt
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

beyza hanım size absürt olarak görülen parçayı koninin imalatı sırasında amiyane tabir ile kavuşmayan iki ucu kapatmak için keseriz.
yani bu ne demek açınımı yapılmış ölçüyü autocad üzerinde max 1500x3000 mm saca yerleştiririz ,ölçüsünü aşan yeri keser numaralandırır imalata onun da bir resmini veririz büyük iihtimal ile o üçgen parça işte bu işlem sonucu oluşan parça :D

he açınımı yapılmış bir koniyi ben nasıl çizerim o konuya gelir isek internette koni açınımı diye aratırsanız envai şekilde hesap tabloları çıkar buraya yüksekliği yay boyunu veya çapı verirsiniz o size hesaplar :D

ama benim yapacağım şudur yayları ölçerim pi sayısına böler çap olarak bunları kabul ederim ( neticede siz bu yaydan düz bir daire oluşturacaksınız bu da demektir ki yay bize çevre uzunluğunu veriyor :D) (tabi bunun düzgün bir koni olduğunu kabul ederek anlatıyorum) ilk çizdiğiniz dairenin merkezinden yükseklik kadar bir çizgi çizin ikinci daireyi merkezinden tutarak getirin çizgiye taşıyın sac kalınlığı kadar içeri doğru ofset verin loft komutunu birleştirin daireleri ahada koni (tabi bu autocad için max için yukarda bi çok kişi anlatmış)

tabi ben genelde sac metal açınım vb. işleri solidworste yaptığımdan onda daha kolay


MODO, rhino
2011-10-15 01:29:17 Edit:2011-10-15 10:09:35
  • Offline
  • Erkek
adnan abi coştuu
automax

hocamm =))))))))))


2011-10-15 01:36:56
  • Offline
erkan bey;dediğiniz gibi yapmaya
beyzahbeyza

erkan bey;dediğiniz gibi yapmaya çalıştım zaten, anlattım ya..toplam yüksekliği kaç onu bilmiyorum.o parçanın aralık kalan yer için ek olduğunu biliyoruz zaten.ayrıca en büyük parçanın elips cıkması gerekiyormuş.tabanı tavanı elips olcak yani çember değil..Seyhan Bey teşekkürler, yuksekliği bilmiyorum.Şahin Bey bulursam paylaşıcam :)


www.beyzahasimoglu.com
2011-10-15 10:53:03
  • Offline
  • Bayan
Bence yapılacak olan
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Bence yapılacak olan işin bir bütün olarak modelini oluşturun. Sonra bu parçaların imalatı için uygulanacak en kolay yönteme göre parçaları bölün. Modeli böldüğünüzde belli geometrik şekiler elde edersiniz daha sonra o geometrik şekillerin ölçülerinden yararlanarak sac parçaysa açılımını yaparsınız.

İyi çalışmalar.


http://deman3d.blogspot.com/
2011-10-15 11:20:44
  • Offline
  • Erkek
yükseklik kolay ama elips
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

yükseklik kolay ama elips işi biraz zorlar :(


MODO, rhino
2011-10-15 11:36:04
  • Offline
  • Erkek
Inventor Catia Solidworks bilen
ulasdenizulaş deniz

Inventor Catia Solidworks bilen ve aktif olarak kullanan biri Sheet metalden bu işi 5 dk içinde kahvesini yudumlayarak yapar. MaxTe yapmanın önemi yok bence. siz ölçüleri tamamen verin bir kağıda kabaca şeklini çizin ya da, bana gönderin. ilgileneyim. gerçi uzun zamandır bakmadım ama Inventor`de yapayım size. ondan sonra dilerseniz 3ds max için uygun formata çeviririz.


2011-10-15 21:57:17
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!