3ds Max : Kademe kadememi yoksa genelden mi ilerlemeliyim ?

Kademe kadememi yoksa genelden mi ilerlemeliyim ?
barankeserbaran keserAvatar

Arkadaşlar bi kaç aydır 3dmax üzerinde çalışıyorum ama ciddi bi yol katedemedim... Kaplama ve ışığa hiç bulaşmadım henüz. modellemede kullanabileceğim tüm değişkenleri ve teknikleri öğrenmeye çalışmakla geçiriyorum zamanımı beceremeyince tekrar baştan başlıyorum.. Durum böyle olunca yani işin güzel ve renkli kısmına hiç girmeyince :) bi yerden sonra sıkıyor ve bırakıyorum... Biliyorum sabır isteyen bir iş bu ama sizce böyle devammı etmeliyim yoksa kaplama ve ışığada başlayıp programı geneldelmi öğrenmeye çalışayım.... ? Bu gidişle yaptığım hiç bir model beni tatmin etmeyecek yoksa ..


2012-02-09 19:13:31
  • Offline
  • Erkek
Tabiki ustalarım daha iyi
dream_designerAhmet KABAKBAŞAvatar

Tabiki ustalarım daha iyi bilir ama benim fikrim, bunaldığını hissettiğin noktalarda modellemeyle ilgili bildiklerini pekiştirmek amacıyla bi sahne hazırla kendine.. O sahneye basit bi ışık koy, basit kaplamalar at üzerine..
Ortaya çıkan sonuçları incele.. Hafif hafif kaplama ve ışıklandırmaya da aşina olursun böylece, hem de kendini sıkmamış olursun..

Bazı şeyleri öğrenirken belli noktalar kırılma noktalarıdır. Max`de modelleme, gitarda gam`ları yada bona`ları öğrenmek, üniversitede 2. veya 3. sınıf (bölüme göre değişir :D) gibi.. Bu noktalarda vazgeçmez ve işi eğlenceli hale getirmeye çalışırsan emin ol arkası gelir ;)

Başarılar, kolay gelsin :)


21 Volts Creative
2012-02-09 19:30:08
  • Offline
  • Erkek
Ahmet arkadasima katiliyorum. Ben
vinonna

Ahmet arkadasima katiliyorum. Ben de senin gibi once var olan her seyi modelleyebiliyim sora kaplarim renderlarim diyordum ama zaten her seyi modelleyebilmek ve her teknigi bilmek imkansiz gibi :-)
Ayrica hemen hemen herseyi ogrendigimi sanirken ilk ticari isimi yaparken hic bir sey bilmedigimi ogrendim:-) yani bennce once alaninia sec. Mimari mi calisicaksin, organikmi,kartoon mu,,,,, sora biraz o alanda modellemede ilerledikten sora ufak ufak kaplama ve render mevzusuna dokun. Yavas yavas hepsi bir arada daha iyi akiyor ogrenme sureci. Tabii bunlar benim deneyimlerim. Ustalar ne der bilemem :-)


2012-02-09 20:43:14
  • Offline
Teşekkür ederim yorumlarınız için..
barankeserbaran keserAvatar

Teşekkür ederim yorumlarınız için..

Mimarlık 1. sınıf öğrencisiyim ve bahsettiğiniz  tüm dönüm nokatalarının hemen öncesindeki bunalımı yaşıyorum Ahmet bey :)  

Hande hanım  mimari  olarak kendimi geliştirmek istiyorum. Eğer yaptığım işten tatmin olursam belki  Zbrush la organik modellemeyede el atarım.

Bir diğer dezavantajım işin ehli olan insanları izleyememiş olmam... İnternetten ve kitaplardan yapabildiğim kadarıyla çabalıyorum.. Autodesk in kendi tutorial ları ve helper ları ile ilerliyorum şuan için.

Acaba mimarlık ofislerinde gönüllü çalışmayı istesem kendime yer bulabilrmiyim ya da bu fikir nasıldır sizce ? (Ankara'dayım)


2012-02-10 15:32:42
  • Offline
  • Erkek
Mimarlıkta okuyan bir mimar
POWERD3D

Mimarlıkta okuyan bir mimar adayı çizdiği projeyi kütlesel olarak sunacak derecede bu işi bilse bence kafidir. Benim düşüncem budur.
Bunu autocad ile çizen mimarlar bile tanıyorum ben ki bu insanlar bulundukları yerlerde iyi bir konumdalar.

Render ve görselleştirme bana göre mimarlık ile yakın ama ayrı dallar. Siz nasıl iyi bir proje çizebilirim yönünde kendinizi eğitiyorsanız. Sonra, bunu en hızlı ve etkileyici bir biçimde nasıl sunabilirim kısmında yardımcı bir ekipe ile ilerlemek daha mantıkkı bana göre.

Piyasada hem mimar, hem iç mimar, hem görselleştirme yapan, hem grafiker, hem tasarımcı o kadar çok tip var ki. Bu ayrımı iyi yapmak gerekiyor.

Kısacası senin işine yarayacak her türlü bilgi intertte var. Bunun üstünde işler yapayım diyorsan çok çalışma ve çaba gerekiyor.

Ben mimar değilim fakat iyi bir mimar olsaydım eğer bu programlara elimi bile sürmezdim. İnsanın tüm hayatını bitiren berbat bir süreç bu masa başında çizim yapma olayı.


2012-02-11 12:42:12
  • Offline
Bence herkes tek bir
vinonna

Bence herkes tek bir noktada uzmanlaşmalı.. yani Mimarsan projenin tasarımını yapıp bir 3d sanatçısına sunumunu hazırlatmak daha doğru. herşeyi ben yapıcam yoluna gidersen eğer tasarım yönün zayıflamaya başlar. Örneğin; bir projeyi geliştirirken ben bunu max de çizebilirmiyim kısmını otomatikman düşünmeye başlarsın ve bu sefer çizebileceğin kadar hayal etmeye başlarsın... İllede öğrenicem dersen de; internette dolaşan eğitim setleri yeterli bence. sonuçta herkes sana ne nedir i öğretecek. sen tekniğini zamanla geliştirip kendine bir yol çizeceksin. Mimarlık ofisleri bu işi asgari düzeyde bilir bu arada. 3d görselleştirme üzerine çalışan ofisler daha yararlı olur bu alan için. ama okuduğun bölüm için mimarlık ofislerinde olman daha avantajlı :) bence.....


2012-02-11 14:23:41
  • Offline
İlk render
barankeserbaran keserAvatar

İlk render

Aradan 2 ay geçmiş ama yinede paylaşmak istedim ilk render ımı... Pek olmadı galiba :)

2012-04-22 13:36:04
  • Offline
  • Erkek
ilk render olmasına ragmen
yunusemredayiyunus emre dayıAvatar

ilk render olmasına ragmen ıyı 3dsmax programında mımarı modelleme oval ve kavisli cısım modellemeden daha kolaydır render gelıstırmek ıcınse hazır olan teapot ve ram player
her yaptıgınız ayardan sonra yenı renderınızı eskısı ıle ram playerde karsılastırın neyın ne ıse yaradıgını anlamanızda yardımcı olacaktır dıye dusunuyorum bu dedıgımı bende yapmaya baslamısken okul + staj + dershane engeller toplulugu yüzünden deneme yanılmaya ara vermek zorunda kaldım


https://www.behance.net/yunusemredayi3d
2012-04-22 16:32:19
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!