3ds Max : detay düşürme ()

detay düşürme ()
aytuncyilmazaytunc yilmaz

Merhaba, şuan elimde zbrushtan export 2mil polygonluk bir objem var sorum şu mayada yada 3ds maxta çalışırken geçici olarak objenin kalitesini düşürebilceğim bir kısım varmı karaktere rigging yapıcam ve poligon sayısını düşürebilirsem rahat çalışabilicem yoksa imkansız gibi duruyor.
Yardımınızı bekliyorum,teşekkürler.


2013-06-28 02:20:39
  • Offline
  • Erkek
3ds max te optimize
palyaçohalil özhan

3ds max te optimize komutu var ama, optimize öncesi bilgileri hafızada tutacağından rahatlatır mı onu bilmem. optimize yapıp convert poly yapsan, bu sefer geri dönüşü yok. belki dummy gibi opsiyonları, ya da çok düşük polygonlu bir objede çalışıp, sonra linkleyerek yüksek polygonlu objeye, ardından düşük polygonlu olanı gizleyerek halledebilirsin.


http://www.facebook.com/media/set/?set=a.139020102071.109153.533812071&type=3&l=e1d9bec034
2013-06-28 10:40:41
  • Offline
  • Erkek
ihtimal
drekonNecmi DemirkeserAvatar

Mesh < Reduce

Referans kopya.


Game maker
2013-06-28 11:02:51
  • Offline
  • Erkek
Bir ihtimal daha
halkaFurkan YILMAZ

Ergin hocamdan alıntı;

"Hazır duvar(Wall) nesnesi ile hazır hazır Pencere(windows) veya Kapı (doors)´yı Link ettiğiniz zaman pencere veya duvarlar için Duvarda boşluk açılır. Tabii Pencere veya Kapıyı Open parametresi ile açıp kapattığınız zaman görebilirsiniz boşluğu. Şartlar arasında Nesnelerin üst üste gelmesi gerekliliği vardır. Diğer taraftan Subsitute modifieri ile Duvara yerleştirdiğiniz Kapı veya Pencereyi modifiye ettiğiniz zaman yani Kapı veya Pencereye verdiğiniz subsitute içinden kendi hazırladığınız veya import ettiğiniz bir nesneyi seçtiğiniz zaman(ki ölçülerin aynı olması mantıklı olacaktır) sanki Kendi nesneniz hazır duvar üzerinde operasyonel nesne görevini üstlenmiş olacaktır. Normalde Kendi çizdiğiniz veya import ettiğiniz nesneler ile Wall etkileşimli değildir. Subsitute burada "Yedek Oyuncu" mantığı ile devreye girer. Subsitute modifierini özellikle Animasyonda çok rahat kullanabilirsiniz. Düşük vertexli bir nesneye gereken hareketleri hiç zorlanmadan ve makinenizi zorlamadan verebilir ardından Subsitute ile Yüksek vertexli nesnenizi oyuna sokarsınız.
Saygılarımla,"

Optimize ile vertex sayısı düşürüldükten sonra subtitute ile yapılabilir belki?


www.furkanyz.com
2013-06-28 15:12:58 Edit:2013-06-28 15:17:07
  • Offline
  • Erkek
reduce şuan daha bir
aytuncyilmazaytunc yilmaz

reduce şuan daha bir kullanışlı gibi gözüküyor.bikaç güne animasyona başlıcam subtitute ve optimize olayını bilmiyorum daha detaylı anlatabilirseniz onuda denemek isterim.


2013-06-29 00:39:56
  • Offline
  • Erkek
Bu konuda detaylı bilgim
halkaFurkan YILMAZ

Bu konuda detaylı bilgim yok malesef.


www.furkanyz.com
2013-06-29 00:52:47
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !