3ds Max : Aydınlatma nasıl olmalı...

Aydınlatma nasıl olmalı...
karafuatfuat karaAvatar

Bu bir soru değil daha çok fikrinizi almak istirum. Bir hastane modellemesinde iç mekanda aydınlatma nasıl olmalı, bir çok yöntem var ama en profosyonel çalışmada ne tür bir yöntem kullanırdınız. Fikir veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler.


Herşey Mümkün...
2012-03-01 00:47:48
  • Offline
  • Erkek
Hastanelerde mimari olarak genelde
dream_designerAhmet KABAKBAŞAvatar

Hastanelerde mimari olarak genelde

Hastanelerde mimari olarak genelde ışık bantları, spotlar vs gibi tavan elemanları kullanılır. Max`te de bnu düşünerek hareket edebilirsin.. Daha önce aldığım bir draft`ı göndereyim.. Burası neonatal odası, MentalRay`de render alındı. Dediğim gibi sadece draft, final render değil, o yüzden yanıltmasın seni ama aşağı yukarı böyle bişey.. Fikir olabilir sanki ;)

21 Volts Creative
2012-03-01 01:37:01
  • Offline
  • Erkek
Evet
karafuatfuat karaAvatar

Beni de düşündüren bu bantlar ve uzun florasanlar. Çok temiz bir ışık elde etmişsin. Güzel olmuş.


Herşey Mümkün...
2012-03-01 02:04:16
  • Offline
  • Erkek
Hangi render motorunu kullanıyorsun??
dream_designerAhmet KABAKBAŞAvatar

Hangi render motorunu kullanıyorsun??


21 Volts Creative
2012-03-01 02:15:43
  • Offline
  • Erkek
Mental
karafuatfuat karaAvatar

Mental Ray. Geniş camlar ve dış ışık var içeri vuran.Tavandan gelen ışıklar var bir de duvarlarda bantlar olmalı. Işığı temiz ve her yere eşit vermeyi nasıl becerdin.


Herşey Mümkün...
2012-03-01 02:20:52
  • Offline
  • Erkek
Duvarlardaki bantlara self illum.
dream_designerAhmet KABAKBAŞAvatar

Duvarlardaki bantlara self illum. verebilirsin.. Tavan kısmında da sky portal kullanarak bir dene..
Yada area spot kullanabilirsin, bolca deneme yanılmadan sonra çıkıyor bişeyler.. Bir de ışığı temiz almak istiyorsan FG hesaplarında biraz deneme yapman gerek..

Ben burda çok hile yaptım, direkt sky ışığını içeri aldım, ortamı aydnlatsın diye ve GI kullanmadım. Acemilik işte :D

Aynı sahne üzerinde denemeler yaparken farkettim ki GI ayarları da oldukça etkili ışık dağılımında.. Aynı sahneyi GI açıkken ve 3-4 area spot kullanarak aldığımda çok daha güzel sonuç verdi ama o dosyayı bulamadım..


21 Volts Creative
2012-03-01 02:30:11 Edit:2012-03-01 02:30:49
  • Offline
  • Erkek
Mat nesneler...
karafuatfuat karaAvatar

Ben de benzer denemeler yapıyorum. Sanırım sahnede senin kullandığın gibi mat nesneler kullanmak işi kolaylaştıracak. GI tavsiyen için teşekkürler.


Herşey Mümkün...
2012-03-01 02:42:14
  • Offline
  • Erkek
Yazdıklarımı tekrar okudum da,
dream_designerAhmet KABAKBAŞAvatar

Yazdıklarımı tekrar okudum da, biraz karışık olmuş.. Bu saatte kat planı boyamaktan kafa gitti iyice.. Umarım işine yarar. Kolay gelsin..


21 Volts Creative
2012-03-01 02:46:48
  • Offline
  • Erkek
Sağol...
karafuatfuat karaAvatar

Hep dış mekan çalıştığımdan iç mekan da çok zorlandım. Amma çok şey unutmuşum zaman içinde. Tavsiyelerin işe yaradı merak etme. Sağlam bir renderla sorun kalmaz gibi. Teşekkürler.


Herşey Mümkün...
2012-03-01 02:49:30
  • Offline
  • Erkek
Yardımı dokunduysa ne mutlu..
dream_designerAhmet KABAKBAŞAvatar

Yardımı dokunduysa ne mutlu.. Kolay gelsin..


21 Volts Creative
2012-03-01 02:59:40
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!