3ds Max : 3ds max 2016 dan 2020 ye geçiş ve karşılaştığım sorunlar

3ds max 2016 dan 2020 ye geçiş ve karşılaştığım sorunlar
AESCULAP

Herkese merhaba.Max 2020 yi kurdum ve çalışma hızımı yavaşlatacak. bir kaç sorunlarla karşılaştım bunlar.
1 Eski max dosyasını dışardan açamıyoruz. Boş sahne açıp open dememiz lazım
2 Sahneye hızlıca model tutup sürükleyemiyoruz. Hatıryayacağınız bir yere atıp merge etmemiz gerek
3 Viewport penceresinde hızlı bir şekilde tek pencereden tüm görünüşlere ulaşıp aynı görünüşte render alıyordum şimdi ise cameradayken o pencereti top yaptığınız zaman renderi gene camera olan yerden alıyor ve bu gerçekten sinir bozucu bir durum
4 Renderi durdurman için iki defa butona basman gerek ne kadar saçma
5 En sinir olduğum durum. Duvarın dışından içerideki objeye yaklaşamıyorsunuz direk duvar önünü kapattığı için duvara yaklaştırıyor.
6 Material map browser penceresi maxin eski sürümlerindeki gibi açılıyor bir önceki konuda resmini atmıştım.

Şimdilik bunlarla karşılaştım max 2016 bana göre daha hızlı 2020 kullanan arkadaşlar sizlerde de aynı sorunlar varmı yada farklı sorunlar varsa paylaşabilirlermi


2020-05-15 12:53:08 Edit:2020-05-15 12:53:36
  • Offline
Selam, bahsettiklerinizin
campanellaMahmut AltuntaşAvatar

Selam,
bahsettiklerinizin hemen hiçbirisi olmuyor bendeki 2020 sürümünde. Material map browser ise zaten hem toolbardan hem de açılan penceresindeki modes kısmından değiştirilebiliyor. Kaldırıp, tekrar kurmayı denemenizde ya da yapmadıysanız, patchlerini kurmanızda fayda var.


Bir düşte yaşıyoruz. Düşleyenin olmadığı, düşün kendini düşlediği bir düş.
2020-05-23 05:28:23
  • Offline
  • Erkek
hepsini yaptım patchlerini de
AESCULAP

hepsini yaptım patchlerini de kurdum olmuyor malesef pcye format atacam pc dede sorun yok yalandan yere atmak istemiyorum başka neyden kaynaklanabilir acaba


2020-05-27 09:18:54
  • Offline
format atmana gerek yok.
rakunnerrakunner

format atmana gerek yok. benzer sorunlar bende de var ve format sonrasında devam etmekte.

bendeki bazı sorunlar:

-max te açılan pencerelerdeki komutları kullanmam için fazladan bir tık yapmam lazım ki o pencere aktif olabilsin önce. yani sendeki çift tıkla renderı kapatma olayı.
bu sorun max 2018 de başladı ve hala daha fix lemediler forumlarında millet hala düzeltin şun diye yazmakta. sanırım bu max arayüz dilini QT ye çevirdiklerinden dolayı oluşan bir hata olsa gerek

- max dosyalarını sürükle bırak ile bir kaç kez open veya merge ettikten sonra sürekle bırakın çalışmaması. sanırım buda QT kaynaklı uyum sorunu

- render sırasında aktif camera olmasına rağmen başka viewdan render alma sorunu. ben sahnsen bunu yaşamıyorum ama çevremde bunu yaşayanlar var. 4 view u da cameraya getirip alıyolar çözüm olarak. farkında olmadan birşey yaparak sebep oluyor sanırsam.

- physical camera buglı. kullanıyorsanız dikkat edin. üzerinde çalıştığınız sahneyi açtığınızda bam başka bir position konumunda olabiliyor birden
veya sekans render aldığınızda position flicker yapabiliyor ufak ufak tıklamalar gibi.


2020-05-28 05:39:25
  • Offline
  • Erkek
2020 kullanmadım ama 2021'de
cebliyunus akdagcik

2020 kullanmadım ama 2021'de yazdığınız sorunlar yok. 2021'e geçebilirsiniz. 2020 pluginleri sorunsuz çalışıyor. Bir avantajı varmı derseniz ben göremedim. Sonuçta 3dsmax yıllardır geliştilmeyen bir program. Neredeyse herşeyi pluginlerle yapıyoruz.


www.cebli.com
2020-05-28 18:02:01
  • Offline
  • Erkek
bana hızlı dediler kurduk
AESCULAP

bana hızlı dediler kurduk valla 2016 dan daha yavaş yeni sürümler :)


2020-06-05 09:22:06
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!