Mental Ray : vray deki alışkanlıkarımız mentalde varmı?

vray deki alışkanlıkarımız mentalde varmı?
SARACOGLUAHMETAhmet SaraçoğluAvatar

Arkadaşlar , mental i kurcalamaya baladım yavaş yavaş tekrardan , fakat mentali iyi seviyede bilen arkadaşlara sorularım olacak...
Mental de plane şekilde light (yani vraylight muadili) , hdri , ies , ve objeyi ışık çismi haline getirme (light material muadili)materyalleri nerede?

Çalışma tekniğimi söyleyeyim mesela ; ve kullandığım elemanların mental de nerede olduğunu sorayım sizlere....

*ben mekanı oluşturduktan sonra hdri atar ; onun aydınlatmasını ambiansa katkı sağlaması ve pencerede dışarının resmi olarak görünmesinde kullanırım.(mentalde hdri nasıl yerleştirilir öğrendim)
*Sonra pencere boşluklarına o an hangi renk tonu istiyorsam o tonda vray light yerşeltirim (Mentalde vraylight gibi plane şeklinde ve istediğimizde görünmez ayarlayabileceğimiz bi light varmı?)
*Vray sun kullanırım (Onun bi benzeri target direct le de iş görebilirim , o şimdilik çok önemli değil)
*vray ies olmazsa olmaz :D (ies için hangi standart yada photometric ligth ı seçip kendi ieslerimizi atıyoruz?)
*Ayrıca gizli tavan aydınlatmaları , ışık cisimleri , ve tv ekranı gibi yüzeylerde vraylight material kullanırım (Vray deki light material gibi renk ve kaplama verebileceğimiz light material varmı mental de?)
Bir de vray deki basic ayarlar vardır misal ,,, global switch teki default light in kapanması , indirect ilumination ın on yapılması , ligth cache , show calc phase gibi gibi gibi.İlk başta gözü kapalı yaptığımız ayarlar hani.O tür ilk başta açmamız , on yapmamız gereken basic ayarlar hangileridir?


www.dizayn-studyo.com
2013-04-06 00:47:09
  • Offline
  • Erkek
plane şekilde ki ışıklar
rakunnerrakunner

plane şekilde ki ışıklar

- mr sky portal ( kendilğinden plane şekilindedir. )

- photometirc lights ( bunları ilk oluşturduğunda plane olarak gelmez ayarlarından plane dahil istediğin şekile ayarlarsın ayrıca web özeliği vardır yani duvara vuran ışın oluşturduğu caustic etki gibi )

- birde mr.omni light ve mr.spot light ( bunlarda da plane veya benzeri şekle getirebilirsin sonradan )

- materyallerden ise herhanigi bir objeye eye rays atarsan istediğin şekilde fg gi cautik ayarı yapabilirisin ( ama acemi isen mentalda henüz kullanmanı tavsiye etmem )

bir ufak bir tiyo mentalda iyi sonuçlar almak istiyorsan gerçek dünya değerleri ile çalışmanı öneririm ( örneğin unit setup cm ve 1 unit = 1 cm şekilde yaralarsan gerçek dünya ortamını yakarsın ) çünkü mental gerçek dünyayı simüle eden bir motor ona göre tepkiler veriri ufak yaptığın bir kalemin modeli ölçülerde 1km yi buluyorsa, koyduğun ışıklara gereğinden absürd değerler vermen gerekicektir o kalemi aydınlata bilmen için . çünkü fg ve gi kullanımında her bir ışık kaynağı gerçek hayatta oldğu gibi objelere photonlar yollamakta ve neselere çarparak sekip aydınlakta.


2013-04-06 03:26:48
  • Offline
  • Erkek
hsatan`ın dediği gibi abd
rakunnerrakunner

hsatan`ın dediği gibi abd de film sektöründe mental ile renderman başı çekmekte bunun bir sebebide shader yazma özelliğinin bu 2 motorda çok gelişmiş olması. vray de programlama üzerinden sonradan shader yazma yok ancak kendine iat materyallerin farklı kombinasyonları ile bir yere kadar hazırlaya bilirsiniz. ama örneğin tron filmindeki gibi spesifik bir durum söz konusu ise artık daha ileri düzey çözümlere gidilmesi gerekmekte. o filmde de mental kullanılmasının sebeplerinden biride budur.

vray sun ın mentaldaki muadilini sormuşun. systems`de day light var içinde hem sun hem day light mevcut. oluşturduktan sonra ayarlarından sun sekmesini mr.sun a getir daylight sekmesinide mr.sky a getir.

gizli aydınlatma sorunda da daha önce dediğim gibi eye rays ile yapabilirsin ama henüz ona bulaşmanı tavsiye etmem . sana arch design materyal üzerinden self illumantion ı aktif et. ayarından deneme yanılma ile sahnene göre ayarla.

hazır gözü kapalı ayarlar varmı demişin. kendi tecrübelerime göre söylersem mentalda bu pek mevcut değil. elbette reflection, refraction, shadow multiply`larını ve fg ayarını yükseltme gibi bilindik şeyleri artıra bilirsin tabii final renderlarda yaparsın :) dediğim gibi final rendera gelene kadar sahnene göre doğru ayarı tuturman biraz tecrübe gerektircektr. gi açıksa ışıkların gi ayarlarını sahnene göre ayarlaman gibi şeyler burda anlatılcak konular değil. çok uzun sürer. sana jeff patton ın gnomon derslerini ve jennifer o connor un kitbaını bi şekilde bulmanı öneririm


2013-04-08 13:43:58
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !