Mental Ray : mental ray render hızlandırma ?

mental ray render hızlandırma ?
ARTARCHahmet özhekimAvatar

Arkadaşlar renderı süresini hızlandırmanın bir yolu var mı ? vray da solid ???? gibi bir plugin var sanırım mr içinde bunun gibi veya mr içerisinden hız kazandıracak birşeyler söz konusumudur ?


...
2013-12-19 23:07:15
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
diagnostic ve
ErkanErkan ÇALIŞKANAvatar

diagnostic
ve
binary space partitioning tree (bsp)
olarak araştır bunlar render motorunun
bilgisayarını daha verimli kullanmasını sağlayan ayarlar


ANIMASYONA GÖNÜL VERENLERLE TANIŞALIM
2013-12-19 23:26:08
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Ben shader utilitiesi
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Ben shader utilitiesi kullanıyorum genel olarak verimli . Tam sürümü çok pahalı ama demo sürüm fena değil


2013-12-19 23:37:12
  • Offline
  • Erkek
  • http://dmrmrt.deviantart.com/
{islemler}
mentalray - sky portal
photonAkın TÜMENAvatar

mentalray - sky portal

Merhaba, size bir sorum olacak. sky portal ışığını aydınlatmada kullandığım, örneğin tavan aydınlatması. tavandan 10 cm aşağı çektiğinde ve görünebilir olmamasını sağladığında arkaya düşen siyah gölgeyi yok etmenin bir yolu var mı? teşekkürler

2013-12-20 08:42:22 Edit:2013-12-20 08:43:04
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
mental ray area omni kulan
ErkanErkan ÇALIŞKANAvatar

mental ray area spot kulan
tabi

kullandığın exposre varsa ışık multipler değerini bihayli yükseltmen gerek yoksa sahnede bi değişiklik göremezsi (300 500 gibi)
gölge olarak raytraced shadow
htspot beam 179,5
far attenuation işaretle odayı içine alacak büyüklüğe getir

area light paraneters tan boyutlarnı tavanı kaplayacak şekilde ayarla
bu ayarda dikkat etmen gereken viewportta yaptığın ayar görünmez
görünmesi için height yada width değerinin yanındaki küçük yukar aşşağı butonlarından birine basılı tutup fareyi yukarı aşşağı sürükleyince viewportta dikdörtgen görünür oluyor maxin bir hatası (max 2013e kadar düzeltmediler 2014e bakmadım)

eğer gölgeleri beğenmezsen area light paraneters tan samplesi biraz arttır
render süresi çok artarsa max quadtree depth değerini düşür


ANIMASYONA GÖNÜL VERENLERLE TANIŞALIM
2013-12-20 10:58:31 Edit:2013-12-20 10:58:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
teşekür ederim.
photonAkın TÜMENAvatar

teşekür ederim.


2013-12-20 11:36:38
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
erkan bey google yazdığımda
ARTARCHahmet özhekimAvatar

erkan bey google yazdığımda çıkanlardan yolumu kaybettim :D
murat bey baktım işgörür gibi duruyor teşekkürler...

Sanırım sorum şu olmalıydı, fg map kullanmak yada gi mi bilmiyorum, aynı sahnedeki farzı misal 10 kamera için 1 sefer hesapladığımda kullanabileceğim, map atamak gibi birşeyler söz konusu ama tam olarak nedir ne değildir ?


...
2013-12-21 15:52:05
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Bu dediğin GI olayına
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Bu dediğin GI olayına girer. FG sadece kameranın gördüğü yeri alır ve bütün hesaplamalar kameraya göre olur fakat GI bütün sahneye etki eder benim tavsiyem bütün sahneye GI+FG şeklinde kullanan


2013-12-21 23:26:53
  • Offline
  • Erkek
  • http://dmrmrt.deviantart.com/
{islemler}
render süresi ?
ARTARCHahmet özhekimAvatar

patronum sağolsun render süresinde ciddi sıkıntılarım var... GI açmak idam kararım olacak sanırım :D o yüzden hızlandırmak için uğraşıyorum...


...
2013-12-23 10:42:00
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Aslında interior shaneler iç
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Aslında interior shaneler iç mekanda daha hızlı sonuç verir. iyi bir photon sayısı ile draft ayardaki FG gayet güzel sonuçlar verir ve hızlıdırda.


2013-12-23 11:38:40
  • Offline
  • Erkek
  • http://dmrmrt.deviantart.com/
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !