Mental Ray : Kaplama Sorunu? Render sonucu farklı çıkıyor.

Kaplama Sorunu? Render sonucu farklı çıkıyor.
alex511ahmet koçhisarAvatar

Merhaba arkadaşlar,
3DS Max 2013 64bit kullanıyorum ve renderlarımı Mental Ray motoru ile alıyorum. Ancak ilk defa başıma geldi. Ana sahnemdeki kaplamaları kontrol edip istediğim sonucu elde ettikten sonra render ettiğimde, malesef ana sahnemdeki beni tatmin eden kaplama UVW Map ayarları render sonucunda aynı çıkmıyor.Bunun nedeni nedir?

Örnek sahnemden resimler;

Ana Sahnem;
http://k1304.hizliresim.com/18/c/lz6fd.png

Render Sonucu;
http://k1304.hizliresim.com/18/c/lz6g0.png


2.Ana Sahnem;
http://k1304.hizliresim.com/18/c/lz6gz.png

2.Render Sonucu;
http://l1304.hizliresim.com/18/c/lz6hj.png


Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Saygılar..


2013-04-11 15:52:47
  • Offline
  • Erkek
kaplamaları diffuse kanalına atmamış
serosezM.Serhat SEZGİNAvatar

kaplamaları diffuse kanalına atmamış olabilirmisin?


"Hedefi Olmayan Gemiye Hiç Bir Rüzgar Yardım Edemez"
2013-04-11 15:58:36
  • Offline
  • Erkek
Yok zaten diffuse kanalı
alex511ahmet koçhisarAvatar

Yok zaten diffuse kanalı olan bir materyal atamadım. Yani sizin bahsettiğiniz yeri biliyorum diffuse ile bitmap olayı. Ancak benimki öyle değil. Örneğin ahsap veya tahta için yani ranzalardaki kaplamayı mental rayin kendi hazır kaplaması olan Autodesk Hardwood ile seçip image kısmından da kaplamamın yerini göstererek atamamı yaptım. Bitmap çağırmasam zaten ana sahnemde bile gözükmez resimler. Umarım çözebilen bir dost çıkar.. Yorumun için teşekkür ederim.


2013-04-11 16:03:18
  • Offline
  • Erkek
ÇÖZÜM
netusilker uskan

ÇÖZÜM

slm. dostum mental ray ile aldığın renderlarda, ışığın direkt vurmadığı, en direkt ışık alan obje yüzeylerinde işaret ettiğin gibi lekeler görürsün. Ben bu olayı çözmek için geceleri sabahladım. Aslında o duvarda masada dolap kapağında gördüklerin Uvw maptan kaynaklanmıyor. Işık yetersizliğinden kaynaklanıyor. Işık yetersizliği de ışık şiddetinden değil, ışın demeti yoğun olmamasından. Şimdi, render alırken RENDER SETUP (F10) menüsündesin, INDIRECT ILLUMINATION sekmesinde biraz aşağılara indiğin gibi ve resimde işaret ettiğim yerdeki değeri arttırdığında ışın demeti, yani ışık yoğunluğu artar, o lekeler gözükmez ancak render süresi arttırdığın rakamla orantılı olarak iki veya üç katına çıkacaktır. Kırmızı ile işaretlediğim alandaki değerin örnek veriyorum 50 ise ve o lekeler çıkıyor ise, 500 yaptığında veya 4 basamaklı değerler yazdığında yok olacaktır. mavi ok ile işaretlediklerim hakkında bilgin var mı? Onlar hakkında bilgi istermisin. Bildiğim kadarıyla anlatırım. Saygılar...

Netus-59
2013-04-13 10:46:23
  • Offline
  • Erkek
Öncelikle yorum için teşekkür
alex511ahmet koçhisarAvatar

Öncelikle yorum için teşekkür ederim. Ancak tahmin ettiğim gibi o duvardaki lekelerin yetersiz ışıktan kaynaklandığını düşüneceğinizden, bizzat iki resmi birden koydum.Işıkla ilgili sıkıntı yok. Aksine kaplamalar render sonucunda farklı çıkıyor. Yani sahneme az photon girip o lekeleri meydana getirmiyor.
Bu arada işin ilginci Ana Sahnemdeki örneğin duvar için olan UVW Map Tile değerleri 5-5-5 iken ana sahnemde güzel sonuç verip renderda kötüydü. Tile değerlerini 500 gibi bir değer yaptım bu seferde render sonucu istediğim gibi ana sahnem ise saçmaladı. Neredeyse kum tanesi kadar gözüküyor ana sahnede, fakat render bitince istediğim görüntüyü alıyorum..Ama 500 gibi bir tile değeride çok abartılı olduğundan bana sıkıntı var gibi geldi :D Ranzaların ahşap kaplamalarınıda 3-3-3 den 200-200-200 yaptım ranzalarda düzeldi.
Benim anlayamadığım ana sahnemde benim görüp onay veremediğim bir çalışmanın renderda bana ne gbi yardımı olabilr ki. Sonuçta Sahnemde görüp hah işte bu oldu dedikten sonra render sonucunda ufak pürüzleri düzeltmem gerekirken ana sahnemi doğru düzgün kullanamıyorum ve sırf bu yüzden kaplamaların onayını ana sahnemde değil render sonucunda görebiliyorum. Hala anlamış değilim... YARDIM......


2013-04-13 11:30:08
  • Offline
  • Erkek
Slm
netusilker uskan

Mental ray ın kendi hazır kaplamalarını kullanıyorsun sanırım. Oradaki her kaplamanın da tile değeri var. Oluşturduğun duvar, Real World Map `a göre çok minik ise yani milimetrelerden ibaret ise (ki biz bazen bunu farkedemiyoruz) kaplamalar kötü oluyor, ve çok büyük ise de kaplamalar çok minik oluyor senin de dediğin gibi. UVW Map`i attıktan sonra değerleriyle hiç oynama. Sadece materyal editördeki kaplamanın değerleriyle oyna... Nereden oynanacağından emin değil ise yardımcı olayım...

ben bunca zamandır modelliyorum ama en az takıldığım nokta kaplamalardır. her türlü kaplarım, şekil şemal farketmez... :- ))

Selamlar...


Netus-59
2013-04-13 17:58:40
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !