Mental Ray : gizli işiklandırma

gizli işiklandırma

arkadaşlar ben bir tv unitesi tasarladım bunun arkasına duvara yansıcak gizli bir aydınlatma yapmak istiyorum benim bilgim dahilinde rendering-effect-lens effect-glow vs bu yollarla yaptıgımda cisim bana dogru donukken ısık yayılıyo fakat duvara yansıtmayı bir turlu beceremedim yardımcı olursanız sewinirim...


2012-06-27 09:34:16
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
tesekkur

cok tesekkurler yardımcı oldugunuz icin..


2012-06-27 13:20:08
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ya mental rayde bununla
serkankserkan K

mental rayde bununla ugrasıyorum ama yapamadım bir turlu..

Kartonpiyer arkasındaki gizli ısık nasıl yapılır mental rayde ?
uzun bir hat boyu bir gizli ısık mesela...
Bu bahsettiğiniz gibi Omni veya spotla olucak birsey degil..
Ben bir silindire Self iluminasyon meteryali uyguladım. Ama yaydıgı ışık dusundugum gibi olmadı..


2012-07-04 21:17:42 Edit:2012-07-04 21:17:57
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Bunu Denedim ancak olmuyor..
serkankserkan K

Bunu Denedim ancak olmuyor..

Bunu Denedim ancak olmuyor.. Resim Eklim 1-2 tane

Mental ray Renderi Mental Ray 

Burda Isık 2 duvarın arasında ve Line olarak ayarlı Fakat Isık Ondeki duvarıda aydınlatıyor 

 

Vray Render Vray Render

Isık Normal Gorunuyor hata yok 

 

objelerin Genel goruntusu ise assagıdaki gibi

Genel Gorunum

 

Mental Rayde Bu hatayı nasıl duzeltebilirim ?

 


2012-07-05 19:50:57 Edit:2012-07-05 19:58:59
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
panonun kenarları
aydınyürekliaydinyurekli

ışığı panonun kenarlarına koymalısın her kenara ayrı bir ışık koymalısın tek bir ısık olmaz rectangıl yapıp panonun yüksekliği kadar uzatıp uniform diffuce yap ısık panonun arasında yan durmalı arkası duvara bakmamalı panoyada bakmamalı kuyumcu çalışmamda örnek var bakabilirsin


2012-07-05 22:52:45
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
herkesin bir yapım tekniği
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

herkesin bir yapım tekniği var ve yukarıdaki örnekler gayet güzel. bende sana ışığın gelmesini istediğin yerlere skyportallar yerleştirmeni ve bunlara map olarak kelvin temperature map atmanı tavsiye ediyorum ışık şiddetin çok kolay bir şekilde mapden sağlayabilirsin. bence en etkili yöntemlerden biridir.


2012-07-06 08:42:39
  • Offline
  • Erkek
  • http://dmrmrt.deviantart.com/
{islemler}
Tavsiyeleriniz denedim . aydınyurekli
serkankserkan K

Tavsiyeleriniz denedim . aydınyurekli Sizin soylediklerinizi denedim
Rectangle yaptıgımda diktorgenin boyutunda ısık yayılması yapıyor ama bu ısık diktorgenin merkezinde daha kuvvetli. bu intensity degeri dusurulunce cok belli oluyor.

skyportal ile denedim. ondada aynı sey oldu. kelvin temprature map hakkında bilgim yoktu o yuzden belkide birşeyleri yanlış yaptım..
ancak bu yontemdede intensity degeri dusuk olunca ısıgın merkezde daha kuvetli oldugu goruluyor..

bir video buldum orda bir Freelightı unifor spherical yapıp Line olarak ayarlıyor. Denedim intensity degeri dusukte olsa yuksekte olsa ısık hat boyu duzgun bir şekilde yayılıyor. Bunu daha once denemediyseniz bir deneyin

Sorunu bu şekilde çözdüm ben.
arkadaşlar sizlere yardımcı oldugunuz için çok teşşekür ederim..


2012-07-06 23:09:34 Edit:2012-07-06 23:12:21
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
sonuc önemli
aydınyürekliaydinyurekli

sen sonuca ulaşmışsan ne mutlu sana burada yorum yazanların hepsı tüm samımıyetiyle kendilerinin kullandıkları teknikleri yazıyorlar olmuyor değil sen başka bir teknikle başarmışsın önemli olan sonuca ulaşmandı adına sevindim başarılar


2012-07-06 23:56:11
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Ufak bi yorumda bulunayım

Ufak bi yorumda bulunayım arkadaşlar:

Max`ı adam fiziksel ışık birimlerine göre yapmış. Ama çok olanak var. Çarpanlar ışıkların lümenleri yüzde cinsinden bişeyler, pozlanma değerleri, sonra malzeme rengi oda ebatları.... Bunların kimi bişeylere yama olsun diye. Tabi sonuç olarak pozlanmayı etkileyen bunca unsur olunca, bi de bilinçsizce bunlardan bi tanesini çok yüksek ayara getirmiş olunca, işler kontrolden çıkıyor, telafi etmek için de bi başka şeyi dibe çekiyorsunuz... Bir süre sonra kurduğunuz sahnenin sözle ifadesi şöyle oluyor:

Evinizin içinde 10 tane ışık oluyor, her biri stadyum aydınlatması gücünde, neden öyle olmuş çünkü pozlanma değeri skylight koyunca açık havaya göre ayarlanmış, içeride az kaçıyor. Buralara varana kadar tabi bi de yüzeylere bakıp çok aydınlık oldu diye malzemeyi de beyaz olacak yerde griye çekmiş olabiliyorsunuz. Böyle bir sahnede ayıkla ayıklayabilirsen pirincin taşını.

Geçen geldi böyle bi iş- dün bitirdim teslim ettim. Sahnenin birinde 97 tane ışık var. O kadar aplik var da öyle değil. Var da, köşede bitane orada bi tane ötede bi beride bi....

Hepsini sildim. Sadece nerede ışık varsa o kadar. Ev karanlık kalıyor diye hiç bir evin köşesinde havada bir lamba görüyor musun?

Önce pozlanma ayarını yapıyoruz o zaman. Aynen fotoğraftaki gibi. Daylight koyduysak 15 eV oluyor, sokaktaki yaz güneşi gibi. Tamam o öyle de sokaktan güneş gelirken fotoğraf makinesi ile evin içini bu ayarda çekmiyoruz. Adam oraya Dayliht indoor gibi ayarlar koymuş. 10 eV gibi bişeylere getiriyor.

Sonra sözümona final gather falan da güzel şey ama gerçekçi render için ışın sekme miktarını (bounce) en az 4 yapın falan diyor ki aslında 9 falan olmalı bi de. O yansımalardan da etraf aydınlanıyor. Biz bunu 1-2 açıp da karanlık diye ya ışığı açıyoruz ya exposure u kapatıyoruz.

Aydınlığı ayarlamak için neyi kullandığınızın önemi yoktur da, (hani fotoğrafta ister diyaframı kıs 1 değer ister shutter hızını aç bi değer aynı ışık girer içeri- öyle hesaplanmıştır) ama bizim işte sayılar sözkonusu olduğundan bişeyleri yanlış şekilde fazla açıp yanlış şekilde başka bişeyle kısarak telafi etmek kaba tabirle "Gamut" u daraltıyor. (Gamut kelimesi kaba yani:P) Işığın dynamic range ini daraltıyor. Kontrast değişiyor falan . Bi noktadan sonra telafi etmesini beklerken : "Kısık diye açıyorum ama patlıyor" "patladı diye kısıyorum silikleşiyor" noktasına geliyoruz. Yeterince aydınlatmıyor.

Hesap belli arkadaşlar - lambaların lumen değerlerine göre yapın herşeyi. Bi bakın değerlere, 60 W lık diye koyduğunuz ampul 18500 lumen olmasın mesela. Onu bi 1100 lere getirin atıyorum. Karanlık olacak - (Eğer odanızın ebatları da doğruysa!! AMANNN ona da dikkat!!) O vakit pozlanmanızı şöyle 1/100 lere diyaframı aşağı değerlere çekin bakın bi. Aydınlanacak.
Oda 50 cm ise 2.5 W`lıkk fener de yaksan patlar yani o mesele...

Bounce u da artırmak şart ama artırın demiyorum render bitmez yoksa...

Buraya kadar işi yaptıysanız bundan sonra da fake bişeyler yaparak onca uğraştığınız gerçekçi ışıklandırmayı bozma çalışmalarına girebilirsiniz :D

Ama işte cesareti olup da bi bucket dakikalar sürecek şekilde render edebilecek olana fotogerçekçi render ayarı yapmak mümkün.

Sadece değerlerimizin de gerçeklere uygun olduğuna emin olalım... Gerisi gelir. Gelmiyosa yok bounce idi, yok gamma idi.. bişeyler kapalı falandır.


Sevgiler


2012-09-14 21:35:52
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !