Maya 3D : NURBS/Subdivison nedir???

NURBS/Subdivison nedir???
R3L4XMuhammed PetekAvatar

ben gecen ay "3D Game & Animation Program Bachelor" basladim.

ilk olarak Maya 2012 ögrenmeye basladik.

Sorum: NURBS ve Subdivision nedir? ve birbirleriyle farklari nedir?

simdiden cevaplariniz icin tsk ederim.


Edeb herseyin basidir. Ey Gönül. Allah´la beraber ol. Allahla beraber olamazsan. Onunla berbaer olanlarla ol.
2012-10-14 19:47:19
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
polygons modelleme gibi
50c3ntsercan ağbabaAvatar

polygons modelleme gibi NURBS ve Subdivision da birer modelleme tekniğidir.


http://www.sercanagbaba.blogspot.com "Yardım Etmek Can Yakmaz"
2012-10-14 20:16:26 Edit:2012-10-14 20:18:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
polygonal modelleme: tek nokta
KediEti7ümit ülkerAvatar

polygonal modelleme:
tek nokta koordinat belirtir (vertex)
iki nokta iki koordinat belirtir ve ikisinin arası bir doğrudur (edge)
üç nokta üç koordinat belirtir ve bu üç noktanın arası yüzeydir. (face)
ve bu üçgen yüzeyler yan yana konarak object oluşur.
yani bütün objeler üçgenlerden oluşur. ve bu üçgen yüzeylerin büyüklüğüne ve sayısına göre objenin bir çözünürlüğü vardır. buna low poly ya da high poly denir.

nurbs modelleme:
nurbs modellemede çizgiler ve yüzeyler tamamen matematiksel fonksiyanlarla ifade edilir. noktalar ve üçgenler yoktur. her çizginin her yüzeyin bir matematiksel formülizasyonu vardır. biz bu formülle uğraşmayız. oluşturduğumuz line ve tanımladığımız yüzeylerin yerine göre o formülleri proğram kendisi oluşturur. yani nurbs bir objenin çözünürlüğü yoktur. low poly ya da high poly ifadeleri nurbs bir obje için anlamsızdır. ne kadar yaklaşırsan yaklaş matematiksel formül olduğu için yuvarlak yüzeyler köşelenmez.
bunun hem artı hem de eksi yönü vardır;
artı yönü: çözünürlüğünün olmaması.
eksi yönü: noktalarının olmaması. çünkü karakter ve kemik animasyonları etkileme alanı içinde nokta ister ve ona göre hareket verir objeye. formüllere müdahale ederek değiştiriciler uygulayamaz.
bu yüzden bütün animasyon proğramları nokta ve yüzey hesabını baz alan polygonal sisteme göre çalışır çünkü asıl kusursuz yapması gereken organik animasyondur. ve bu sebeple her ne kadar formüllerle oluştursa bile en sonunda display etmek, render etmek ve değiştiricilerle işleyebilmek için belli bir sisteme göre subdivision yüzeylere çevirir. bu yüzeylendirmenin çeşitleri de vardır.

eğer endüstri ürünü tasarlıyorsak ürünümüzü nurbs ile modellemek zorundayız çünkü CNC torna tezgahları da aynı formülizasyona göre kesim biçim yapar. yani gerçek nurbs ürün oluşturmak için kullanılır. ve zaten de bu yüzden geliştirilmiştir. alias studio gibi proğramlar nurbs tabanlıdır ve kullanım amacı ürün tasarlamaktır.


2012-10-15 13:15:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
yardimlariniz icin tsk ederim
R3L4XMuhammed PetekAvatar

yardimlariniz icin tsk ederim arkadaslar


Edeb herseyin basidir. Ey Gönül. Allah´la beraber ol. Allahla beraber olamazsan. Onunla berbaer olanlarla ol.
2012-11-04 15:31:58
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !