Maya 3D : Maya Soruları Alınır

Maya Soruları Alınır
muzzuEgemen Dişli

Sevgili dostlar Autodesk Maya ile ilgili sorusu olan yada yeni değişiklikleri paylaşmak isteyenler yazsın.


Öğrenmenin yaşı yoktur.
2013-02-17 22:12:19
  • Offline
  • Erkek
ilk soru benden olsun.
ElprinceErcan ZirekAvatar

ilk soru benden olsun. Film çekimlerinde gerçek aktörlerin vucüduna küçük referans noktaları koyuyorlar, mesela gollum karekterini canlandıran kişiye.
Soru şu: onları Maya`da hazırladığımız modelle, aktörün referans noktalarının hareketlerini kaynaştırarak animasyonunu nasıl yapıyoruz?


2013-02-17 23:52:40 Edit:2013-02-17 23:53:56
  • Offline
  • Erkek
modele detay wermek
makellermelih akellerAvatar

Cizdigimiz 3d modellere gerekli detayları vermenin yolları nelerdir? Kısaca yazarsanız sewinirim.


2013-02-19 16:47:27
  • Offline
Elprince, o noktalar once
tricecoldNewtimucin ozgerAvatar

Elprince, o noktalar once mesela 3dequlizer yada PFtrack gibi benzeri programlar ile object track ediliyor, ama Gollum versiyonunda onlar aslinda kizilotesi kameralar ile gercek zamanli kayit ediliyor.

Dolayisi ile maya ya import edildiginde etrafta hareket eden kemikler yada locatorlar oluyor, sonra sende kendi kemiklerini alip constraint ediyorsun o locatarlara, en basitinden boyle anlatilabilir


MAYA/HOUDINI SR.FXTD / MPC timucinozger.com
2014-01-10 16:54:24
  • Offline
  • Erkek
uw texture editorde sağ
3ddesigner3d designer

uw texture editorde sağ tuşa basılı tutup vertex yada face menüsüne tıkladığımda vertexi yada faceyi seçemiyorum. nedeni nedir acaba ?


2014-01-13 09:40:13
  • Offline
  • Erkek
gerek kalmadı. ctrl basik
3ddesigner3d designer

gerek kalmadı. ctrl basik tutup to uv seçince oluyormuş. ilginç bir sistemi var mayanın :)


2014-01-13 10:43:48 Edit:2014-01-13 10:44:00
  • Offline
  • Erkek
Merhaba ben maya 2012
emreozturkemre öztürk

Merhaba ben maya 2012 eğitim seti aldım eğitim setin de kulaklık modellerken birkaç sorun yaşadım

Sorun:Eğitim setinde kulaklık modelleme dersinde kulaklığı side view den herşeyi yapıyorum sonra nesnenin alt elemanlarından face ye geliyorum side view deyken rahat rahat dikdötgenin tüm karelerini seçebiliryorum.Dikdörtgenin yarısını siliyorum daha sonra perspectiv view`den bakıyorum yarısı yok buraya kadar hiç bir sorun olmuyor.Nesneye sağ tıklayıp objective view yapıyorum hem somut halini hem de benim ilk çizdiğim halini görücem.Proxy yapıyorum subdiv Proxy seçeğenin yanındaki kare butonundan (ayarlar)!A giriyorum subdiv Proxy options ayarları geliyor.
Mirror behavior dan half yapıyorum mirror direction`dan da -Z yi seçiyorum (display proxy shader) keep konutunu açarak apply butonuna basıyorum closeye basıyorum videoda karşısına aynısı gelıyor ancak bende (// Error: No object matches name:‏) diyor lütfen yardım edin daha ilerliyemiyorum


2014-02-01 02:57:31
  • Offline
  • Erkek
Neden subdivle uğraşıyorsun? Artik
gonulbuyaFerudun VuralAvatar

Neden subdivle uğraşıyorsun? Artik subdive gerek yok. Smoot hali icin 3 tusunu kullan. 2014 surumunde subdiv kaldirildi.


2014-02-01 21:38:09
  • Offline
  • Erkek
ferudun vural
emreozturkemre öztürk

öğretim setinde öle yapıyordu 3 tusuna felan basın demıyordu.Bide ben şuan 2012 öğreniyorum 2012 yi öğreniyim 2014 e geçıcem


2014-02-02 03:34:24 Edit:2014-02-02 03:35:53
  • Offline
  • Erkek
Demek istedigim 2012 de
gonulbuyaFerudun VuralAvatar

Demek istedigim 2012 de olsa olsa subdive gerek yok. 3 tusu onun gorevini yaapiyor. Subdivin amaci fazla face kullanmadan smooth elde etmek. 3 tusu butun maya surumlerinde var.


2014-02-03 03:56:50
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !