Maya 3D : Maya Rigging

Maya Rigging
maliqprojectmalik kayaalpAvatar

Arkadaşlar merhaba. Mayada 3 adet Bind Skin var. Bunlar Smooth Bind, İnteractive Bind ve Rigid Bind. Web üzerineki çoğu derse baktım ancak rigleme işleminde çoğunluklu olarak Smooth Bind kullanılıyor. Peki diğer leri ne işe yarar daha çok nelerde kullanılır ? Fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim.


2012-05-31 15:38:06
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Çok teşekkürler.
maliqprojectmalik kayaalpAvatar

Çok teşekkürler.


2012-06-02 00:38:55
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Smooth Bind Skin: Sinema
EgeYEge

Smooth Bind Skin: Sinema filmi reklamlr gibi low poly gerektirmeyen islerde kullanilan yontemdir daha cok tool a ualasabilirsin ve istedigin cok cok yumusk gecisleri yapaiblirsin ayrica Edit kismi altinda smooth bind kopyalama olu vertexlerin weightlerini silme gibi bir cok ozeligi barindirir.Sedat bey en az bes edge demis fakat 5 te olabilir 3 te olabilir bunun ayari smooth bind ozelliklerine girdiginizde(eklerken)dropoff rate , max inf. gibi degerlerle nekadar uzaklikta olacagi, kac bonesun bir vertexi etkileyecegi(maximum) gibi bazi ilk ekleme ayarlarini yapabilirsiniz.Bunun yaninda bir cok modifieri de skin bind a bagalyip cok zengin skin islemleriyapaiblrisiniz ornein `infulence object` ozelligi...uscle sistemi ile de full entegre calismaktadir

Interactive Bind: kapsulleri interaktif sekilde tasiyarak ve manipule ederek skinning yapabilirsiniz bunu sirf bununla kullanabilecegin gibi smooth bind tekniginin temelini olusturan paint skin weight i de dahil ederek kullanabilirsiniz.Maxten koplyamlanmis bir ozelliktir.Bunu eklemelerinin nedeni cok co khizli sekilde cok detayli skin islemi gerektirmeyen islerde cozum saglamasidir.

Rigid Bind: Oyunlar icin dizayn edilmis bind ozelligidir, sert gecisleri olan(ki bu sert gecis bicak gibi degil yine belli orana kadar birden fazla sirali vertexleri etkielyerek yine yumusak gecisler saglayabilirsiniz(belirli modifier araclari ile), ancak smoothbind gibi esnek degildir) painti olamyan ama baska modifierlerle desteklenmis binddir, sinema filmi gibi zengin icerigi olan ve siniri olmayan isler icin kullanilmaz, Smooth bind a gore cok sinirlidir.

Maya 2013 ile Heat Map skinning geldi, zekice yakin vertexleri aligayabilen, dirsek diz gibi bukulen yerlerde smooth bind a gore daha iyi sonuc veren yeni nesil bir bind sistemidir, su an tam islevsel olduguna inanmiyorum ancak yine de is gormekte
Heat map skinning icin link : http://area.autodesk.com/blogs/cory/maya_heat_map_skinning_technology_preview burada linki var.

iyi calismalar


2012-06-02 02:52:21 Edit:2012-06-02 02:59:25
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Egemen abi Türkiye`de Maya
AR6AHMET ÖZKANTARAvatar

Egemen abi Türkiye`de Maya için bir ansiklopedi gibisin. Saygıyla selamlıyorum. :)


2012-06-02 15:35:35
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Cok tesekkur ederim Ahmet,
EgeYEge

Cok tesekkur ederim Ahmet, boyle guzel sozler duymak cok guzel, yardimci olabiliyorsam ne mutlu bana


2012-06-02 22:08:07
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !