Maya 3D : Maya orient joint yardım!

Maya orient joint yardım!
brainmanarif ışık

arkadaşlar öncelikle örneğin bacak riglerken, genelde tutoriallarda izediğim kadarıyla, jointi rotate ettiğin zaman değerin negatif olmaması gerekiyor doğru örientation için ,bunun tam olarak anlamı nedir? bi de doğru orientation için attribute editördeki joint orient değerleriyle oynayınca sorun çıkar mı ,kimileri locator kullnıp aim constrain falan ile uğraşıyor, direkt axisleri joint orientten değiştirsek olmaz mı çok uzun oldu kusura bakmayın


s
2013-04-17 19:39:29 Edit:2013-04-17 19:42:10
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Locator ve Aim Constrain
RB1985RefikAvatar

Kardes sadece anladigim ikinci bolume cevap vereyim. locator ile aim constrain olamadan karakteri animatorlere teslim edersen sadece acaba ben yanlislikla falan mi sildim diye 2 saat arar. 10 defa degisik ayarlalrla ve versiyonlarla import eder.. Cozum bulamayinca orjinal dosyayi yeniden talep yazisi yazar:) harcadigi zamani saati 450 dolardan calisitigi studyoya fatura eder:)) Sonra ayikla piricin tasini....
Saygilar


RB1985
2013-05-29 10:08:12 Edit:2013-05-29 10:13:55
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
meraba

meraba. sorunuz hala geçerlilik taşıyorsa. cevap vermek istiyorum. sanırım siz DT nin rig tutoriallarından birinde ki şuan ismini tam hatırlayamadım. jointleri döşerken orientler için kullandıkları yönteme takılmışsın ( sanırım ) önce negatif olayına deyineyim kendimce. her kuralı bir kenara bırakıp şu mantıkla bakmalısın önce rig yaparken başından sonuna kadar titiz olmak gerekiyor. sahne de xyz kordinatlarında. +z ön açıyı -z arka açıyı ifade eder e rig yaparken karakter ön açıya baktığına göre ve o karakter bacağını öne attığında pozitif yönde hareket edeceğine göre senin jointleride ona göre ayarlaman mantıklı olacaktır. aslında jointlerin +- yönlerde rotate olmasından ziyada ikinci kısım daha önemli. yani orientler. hiyayrarşiye baktığında mesela. örnek veriyorum. sol_kalça, sol diz, sol_ayak_bilek, sol ayak_orta ve uc . jointeri sıra ile aşağı indiği için burada kalça jointinin x kordini dizi takip etmeli dizinki de bileği derken aşağı inecek öyle. burada ikinci bir nokta y ile z kısımlarının nereye baktığıdır. kalçanın x i dize bakarken z si de -x e baksın ki öne ratate yaptığında pozitif yönde hareket etsin. x in baktığı açı daha önemli demiştim. tutorialde amcanın locator ve aim bağlaması ile ayarlamasının sebebi temiz olması içn yani tam noktayı bulmak için yapmakta. istersen elinle ayarla ama tam ayarlayamadığın noktada şu sorunla karşılaşırsın. rotate ettiğinde istemediğin bir eğiklik oluşturabilir. oradaki işlemlerin asıl amacı mantık öğretmektir. basit düzeydi bir bacak rig i için onca şey anlatmasının sebebi teknik öğretmek oluyor kısaca.
biraz karışık yazdım galiba :S açıklayıcı olmuşumdur inşallah.


2013-06-13 15:05:04 Edit:2013-06-13 15:32:37
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
artı larak bir

artı larak bir edit yapıyım. yazacaktım unuttum: mesela bu negatif pozitif olarında şöyle bir kısım var. jointlere bağlayacağın kontrol objelerinin de xyz lerinin yönleri olacağı için. ve sen kontrol objesinin bir dengeleyici ile jointlere bağlamak istersen eğer. rotate açıları uyuşmaz ise. yani . objeyi öne rotate ettiğinde +z yönünde dönüyor diyelim. jointinki de -x yönünde dönyor diyelim ( değerleri atıyorum ) objeyi jointe bağlarken objenin +z sini jointin -x ine bağlamalısın ki kontorl objesini öne rotate ettiğinde jointte öne dönsün. işte bu noktada aşırı bir karışıklık oluşacağı için başlangıçta yönleri düzenli ve doğru olursa ilerisi de daha iyi olacaktır.


2013-06-13 15:42:19
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
hocam geç de olsa
brainmanarif ışık

hocam geç de olsa cevap veriyorum ok teşekkür ederim anlatımın içim sonunu pek anlamadım yani izlediğim derslerde control objelerinin axisleri ile ilgili bir şey görmedim yalnızca locator kullanıp oryantasyonu eşleştirdikten sonra kontrol objesini locatore bağlayarak işin içinden çıkıyorlar


s
2013-12-29 17:53:19
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !