Maya 3D : Maya - FBX Export Problemi

Maya - FBX Export Problemi
SehlorOrhan KALAYCIAvatar

Merhaba Arkadaşlar,

Boş zamanlarımda oyun programlama ile uğraşan bir yazılımcıyım, oyun sektörüne ilgim büyük ve iyi bir oyuncu sayılırım, son zamanların popüler oyunu league of legends için bir yan oyun ve community creative projesi tarzında ufak bir proje hazırlamayı düşünüyoruz, fakat model kısmındaki bazı problemler bizi çileden çıkartmak üzere.

Kullanacağımız grafik motoru FBX ve X modellerini destekliyor, fakat maya dan bunları export etmeyi başaramadık bir türlü, daha doğrusu düzgün export etmeyi başaramadık, model topolojisi çok saçma çıkıyor export işleminden sonra, vertexler kayıyor ve mesh dağılıyor.

Dağılmış Şekli: http://www.orhankalayci.com/dosyalar/HoL/Olaf-Problem.png

Maya Dosyası: http://www.orhankalayci.com/dosyalar/HoL/Olaf-Ready-To-Export.mb

Kullandığımız oyun/grafik motorunda bir problem olduğunu düşündüm ilk önce, fakat dünyaca ünlü kullanılan Unity adlı oyun motorunda aynı modeli denediğim sorun tıpatıp aynı, muhtemel problem export işleminden kaynaklanıyor sanırım, çünki maya da model mükemmel şekilde.

Bu konuda tecrübeli arkadaşlar yardımcı olmaya çalışırsa çok minnettar olucaz.

Orhan "Sehlor" KALAYCI


2012-05-02 12:19:27
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
mental-ray mı kullanıyorsunuz?
50c3ntsercan ağbabaAvatar

maya da mental-ray mı kullanıyorsunuz?


http://www.sercanagbaba.blogspot.com "Yardım Etmek Can Yakmaz"
2012-05-02 13:04:41 Edit:2012-05-02 13:35:03
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Export problemi olduğundan ne
SehlorOrhan KALAYCIAvatar

Export problemi olduğundan ne ile render ettiğimin bir önemi olduğunu zannetmiyorum, evet mental ray kullanıyorum maya da render alırken


2012-05-02 13:57:53
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
mental-ray appoximation editorü
50c3ntsercan ağbabaAvatar

mental-ray appoximation editorü deki subdivisions bölumunun min subdivision ve max subdivision değerlerini düzelmelisiniz ve oradaki approx metod listesinden Spatial ı seçmiş olmanız grek. birde hypershade graph network ü etkinleştirin ve oradaki file node yi seçin burada da attribute editor deki
alpha gain değerini modelinize uygun şekilde düzeltin. bunları deneyin isterseniz.


http://www.sercanagbaba.blogspot.com "Yardım Etmek Can Yakmaz"
2012-05-02 14:59:54
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Sorun Rendering değil, Sorun
SehlorOrhan KALAYCIAvatar

Sorun Rendering değil, Sorun Export, render işlemini maya değil oyun motoru yapıyor bu senaryoda, ve model 2 oyun motorunda da problemli gözüküyor, maya da süper render alabilmeme rağmen.

Cevap için teşekkürler ama sorun bu değil malesef


2012-05-02 16:57:36
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Cevabı buldum arkadaşlar, Unity
SehlorOrhan KALAYCIAvatar

Cevabı buldum arkadaşlar, Unity forumlarında çok yardımcı oldular,

Öncelikle modelin Backface culling özelliğini açıyoruz, ardından normalleri unlock edip reverse uyguluyoruz, ardından sorunsuz export ediliyor :)

Aynı sorunu olan arkadaşlara yardımcı olur umarım :)


2012-05-02 17:29:39
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
kusura bakmayın soruyu anlayamamışım
50c3ntsercan ağbabaAvatar

kusura bakmayın soruyu anlayamamışım :)


http://www.sercanagbaba.blogspot.com "Yardım Etmek Can Yakmaz"
2012-05-02 18:21:56
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !