Maya 3D : HumanIK Sorunu

HumanIK Sorunu
muskulpesentNurcihan GÜNAvatar

Herkese merhabalar. Bir kaç aydır yeni yeni Maya`yı kullanmaya başladım. Yapacağım çalışmada kadın ve erkek olmak üzere 2 tane karakter bulunmakta ve bir çok sorun yaşamaktayım.

Kemik eklemede erkekte bir sorun yok fakat kadında saç hareketi de yapmak için(uzunca bir saç) 9 kadar eklem bulunmakta. Maya 2018 de HumanIK de kemiği karakterin içine döşedikten sonra diğer tarafa mirror ile geçiremiyorum seçenek aktif değil.
2016 da kemiği güzelce yerleştirebiliyorum fakat Bind Skin yaptığımda ve projeyi kapatıp açtığımda Kadın karakterin kafası ve saçları birbirinin içine giriyor. (Projeyi iki kişi çalışıyoruz. Arkadaşımın bilgisayarında yapmıştım bu işlemleri aynı sorunları yaşayıp en sonunda halletmiştim. Ama projeyi kendi bilgisayarımda açtığımda bilimum garip sorunlarla karşılaştım.)

Sorun1) Bazen kontroller çalışmıyor.
Sorun2) Projenin başında henüz hiç bir şeye key eklememişken örneğin sadece bacağı seçip key ekliyorum ve tüm kemiklere, kontrollere key ekliyor.
Sorun3) Sanırım bağlarını kopardım (o kadar çok şey yaptım ki artık hatırlamıyorum kusura bakmayın) o zaman da tamamen birbirinden alakasız hareket etmeye başladılar.
Sorun4) Timeslider da key olmamasına rağmen kemikler ve kontroller kafasına göre hareket etmeye başladı. Tüm nesneleri seçtiğimde veya kendiliğinden hareket eden nesneye tıkladığımda timeslider da hiç bir key olmadığını görüyorum. Bomboş bir alanı siliyorum belki vardır diye ama bana mısın demiyor?
Sorun5) Kemik sistemi projeyi yeniden açtığımda karakterin içinden çıkıyor.
Sorun6) Programı hiç kapatmadan çalıştığımda animasyonumda bir sorun görünmüyor yeniden açtığımda keyler yok oluyor ve hareket hala devam ediyor. Ama yanlış bir frame de.
Sorun7) 8) 9)...

Cidden işin içinden çıkamıyorum artık. Komik olan da şu ki ortak çalıştığım arkadaşımın projesinde bir sorun yokmuş. Onun çalıştığı dosyanın riglemesini de ben yaptım. Dedim bazı dosyalar kaybolmuştur baştan yap.
1) Projeyi 2018 de baştan yaptım (mirror çalışmadığından olmadı tabi)
2) 2016 da tekrar yaptım 2018 e attığımda yine aynı sorunla karşılaştım.
3) Mayayı bilgisayarımdan kaldırdım
4) Geçici belleği temizledim
5) Tekrar kurdum
6) Güncellemelere de baktım.
7) 8)...

2016 da da çalışamıyoruz çünkü 2018 için Vray imiz var ve renderı Vray ile almayı düşünüyoruz. Ayrıca arkadaşım animasyon yapmaya başladı ve şimdi 2016 ya geçemiyor. Acaba HumanIK i amacı dışında mı kullanıyoruz? Böyle böyle sorunlarım var yardımcı olursanız çok sevinirim.

Okumak için vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim oldukça fazla sorunum var.


2018-03-05 16:04:30
  • Offline
  • Bayan
{islemler}
karakterinizde, rig lerde çok
DARK_LordMetin KALAYCIAvatar

karakterinizde, rig lerde çok fazla oynama yaptıysanız sahne bozulmuş olabilir. Tüm sahneyi yeni bir sahneye import edip tekrar deneyin. Veya birşeyleri bilgi eksikliğinden yanlış veya eksik yapıyor olabilirsiniz. Veya bug olabilir. Herey mümkün. Bazen herşeyi baştan yapmak, var olan sorunu çözmekten daha kolay olur. Böyle duırumlar için her aşamayı ayrı ayrı sahnelerde kaydediniz. Yani rigleme öncesi ayrı bir sahnede kayıtlı olsun. RRigledikten sonra ayrı. Skin bind işleminden sonra ayrı. Öyle ki bir sorun olduğunda geri dönmek kolay olsun. aksi taktirde herşeyi baştan yapmanız gerekebilir.


BIRGUN HERSEY KARANLIGA GOMULECEK... O AN GELDIGINDE OLUP BITENLERE SADECE BEN TANIK OLACAGIM
2018-03-07 10:01:54 Edit:2018-03-07 10:03:35
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
HumanIK standart iskelet sistemi
muskulpesentNurcihan GÜNAvatar

Çok teşekkür ederim. Ama dediğiniz her şeyi yaptım. HumanIK standart iskelet sistemini kullanıyorum. Bu sorunu çözmek için iki üç aydır uğraşıyorum. Yaklaşık 10 kez tüm işlemleri baştan yaptım ve her seferinde farklı farklı projelere kaydettim. Her önemli işlemi ayrı projelerde sakladım. Sahneyi import etmeyi de denedim. Projeyi aç kapa yaptığımda yine vücut ve iskelet ayrılmıştı. Uzun bir proje olmasa hiç kapatmadan yaparım ama oldukça uzun bir animasyon. Her yeniden yapışımda farklı tutorial lara göre yeniden yaptım. Sorun şu ki farklı bir bilgisayarda benim yaptığım proje düzgün çalışıyor fakat dosya aktarımı yapıldığında bu yaşadığım hatalar meydana geliyor. Projeyi yeniden kendi bilgisayarımda yapmaya çalıştığımda ise yine hata veriyor. `Bug` dan kastınız nedir tam olarak virüs sorunu mu başka bir sorun mu?


2018-03-07 17:31:39
  • Offline
  • Bayan
{islemler}
konu
selamm25

modelle fazla oynamışsınız nerede kaldığınızıda unuttuğunuz için düzelmez zannedersem metin beyin dediği gibi baştan dikkatli yapmakta fayda var sacın birbirine girmesi objeye ndinamik uyguladıysanız birbirine temas ettiği için bu sorun oluşabilir
6. sorunda benim başıma geldi ctrl tuşu basık kaldığı için bu sorunun olduğunu farketmiştim evvelden klavyenizde sorun olabilir


2018-03-08 05:02:09 Edit:2018-03-08 05:04:13
  • Offline
{islemler}
Bilgisayarınızda maya yı yüklerken
DARK_LordMetin KALAYCIAvatar

Bilgisayarınızda maya yı yüklerken eksik bir dosya yüklemiş olabiir. Bilgisayarınızda bir uyumsuzluk olabilir. Yazılım aynı versiyon aynı sahne başka bir bilgisayarda sorunsuz çalışıyor düyorsunuz. Bu sorunsuz projeyi kendi bilgisayarıma aldığımda sorunlar yaşıyorum diyorsanız bilgisayarınzda veya bilgisayarınıza kurduğunuz maya da sorun var demektir. Baştan kurun programı. Gerekirse pc nizi formatlayın sonra maya yı kurun. MAya nın son versiyonları bug a yani yazılımsal hatalara daha çok rastlanılan versiyonlardır. Eski versiyonlarda çalışmaya alıştırın kendinizi. Sorun sizin bilgisayarda veya kurduğunuz maya da yada windows-pc donanımı-maya uyumsuzluğu olabilir. Kestirmek çok zor. Herşeyi deneyin. bozuk olan bir sahneyi paylaşabilirseniz kendi bilgisayarımda açıp doğru çalışıp çalışmadığını test edebiliriz. Yok bizde doğru çalışıyorsa sizin sorun kendi bilgisayarınızda demektir...


BIRGUN HERSEY KARANLIGA GOMULECEK... O AN GELDIGINDE OLUP BITENLERE SADECE BEN TANIK OLACAGIM
2018-03-08 09:09:56
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !