Bilgisayar Donanım : Quadro 5000 vs. gtx 670 FPS testi

Ümit bey 100
Tuna_Tunahan AvsallıAvatar

Ümit bey

100 milyon polygon ile video eklemiştim kaçmadım :).Eğer lafınız bana ise.Quadro ekran kartları nitrous driverini desteklemiyor bu kadar basit.(o yüzden gtx ile ayni performansı vermekte)Drct3d`de performansı iyi durumda.Ama ati bariz bir şekilde ezdiği durumlar oldu ve olmayada devam ediyor.Gtx ve quadrocularıda dağıttı attı resmen :).Firepro kullanan çıkmadı sitede malesef.Keşke onlardanda bir test görseydik.

Nvidia cuda teknolojisi ile atinin şu an önünde atide ona karşı birşey yapabilirse ati`nin durumu daha iyi olur.


2013-04-03 21:05:25
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
yok size değildi dediğim.
KediEti7ümit ülkerAvatar

yok size değildi dediğim. ama işte benim anlatamadığım da bu. nitrous driver`ı zaten quadro`nun performans driver`ı. nitrous çıktıktan sonra bütün gtx`ler zaten quadro performansıyla çalışmakta. e tabi quadrolar gtx 400 serisi olduğu için gtx 500 serisi ve yukarısı quadrolardan daha iyi performans veriyor. quadro kullananların performans driveri olmadığı için bir kaybı yok aslında. eskiden ayrıca kuruluyordu şimdi nitrous ile geliyor zaten. o yüzden nitrous çıktıktan sonra performans driver`ı yazmıyorlar. yazılmayacak diye de duyurdular. olayın aslı bu.

yani niye bir insan bir kartın ölümüne taraftarı olur ki anlayamıyorum. mesela ati beni şaşırttı 23 milyar polygonla. denemem lazım. denemek demek satın almak demek. ama kafamı karıştırdı ve hakikatten öyleyse niye geçmeyim ki ati`ye... gtx ile sözleşmem mi var sanki. quadroyu denedim de o yüzden fark yok diyorum. fark görebilseydim geçerdim. bana ne isimden... ben aldığım sonuca bakarım. isterse playstation kartı olsun. yani profesyonellik kompleksiyle performansımdan ve paramdan ödün veremem. veren versin.

ati nin yüksek modellerini kullananlar orbit sonucu koyabilirlerse seviniriz. yani 23 milyar polygon şaka gibi.


2013-04-03 22:41:07
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Ümit bey,
Tuna_Tunahan AvsallıAvatar

Ümit bey,


23 milyar polygon instance copy ile oluşuyor.Bnu belirmek lazım.Aksi takirde ram şişer sahne göçer.

Marka tutanlara lafım..
Marka tutabilirsiniz.Hatta iyise savunursunuzda, diğer ürünü kullanmadan elinizdeki ürünü ön plana çıkarmak hatta onun için savaşmak saçma.(elinizde kesin veriler varsa tabi savunun destek çıkarlar zaten.kıskançlık yapmanın manası yok)Ben belirli markaları tutarım.Örnek vermek gerekirse ati almam.Ama gidip atiyede çamur atmam çünkü 1 kere kullandım.O da 2001-2002 civarı olması lazım.Yanlız şunuda unutmamak lazım internette çok hilelei testler olmakta.Heleki vray testinde çok fazla hile dönmekte.


Quadro alan kişi ekran kartına daha fazla para vermiş oluyor.Quadro kötü bir kart değil.3d performans olarak gtx`ler ile ayni sonucu vermekte.(particle çalışılacaksa hariç,Particleda quadro bariz öne geçiyor.)ilerde durumlar değişecektir elbette.Quadronun şu an ismi satmakta.Tesla kartlar ile kullanıldığında, cuda kullanan yazılımlarda performans çok iyi.Tesla kartıda Tr`de bulmanız zor.

Quadro ile üst seviye oyun oynayamazsınız.Oyun ve 3d işleri yapacak kişilerin gtx serisine yönelmesini öneririm.Atiyide deneyebilirler.Ama onda cuda ve physx yok.Bunuda göz önünde bulundursunlar.


2013-04-03 23:23:31 Edit:2013-04-03 23:26:38
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
merhaba arkadaşlar, bende gtx
rakunnerrakunner

merhaba arkadaşlar, bende gtx 260 var ve 20 milyon poligonda sizin gibi sphere koyarak (yaklaşık 540 tane) bende denedim max 2013 Direct 3d` de.. wireframe açık değilken 46fps ve timeline ın akışı normal, açıken ise 26 fps ye düştü ve timeline akıcı değil ama orbit rahat.. objeleri gayet rahat seçip işlem yapabildim orbit pan şu bu gayet rahat yapılmakta. benim fikrime göre gtx260 ta bile sizin kilere yakın bir sonuç çıktığına göre ya bu sphere ile yapılan test yanlış ya da ortada başka bir şey var. bana sorucak olursanız bu sphere testi yanlış. çünkü yeri geldiğinde 230bin poligonlu sahnede bu kart ile zorlanmaktayım.çünkü sahnelerde rigli karakterler, yüksek boyutlu kaplamalar, objelere eklenen modifierlar vb. bunlar arka planda sürekli işlem harcayan şeyler, layerlardan gizleyerek anca fps düzgün çalışmakta. ciddi bir particle varsa sahnede zaten iptal ya pflow cache edicen ya da render işlemine kadar apüllerinden kapatıcan ve daha bunun gibi bir sürü şey. benim fkirime göre elinde quatro veya son model gtx olan arkadaşlar ciddi sahnelerde denesinler.


2013-04-04 02:46:21
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Test sahnesi upload ederseniz
serkanozdoganSerkan ÖzdoğanAvatar

Test sahnesi upload ederseniz ben de denemek isterim. Gtx690


Asus PX79 Pro - Asus Geforce gtx 690 - Intel i7 3930k 3,5Ghz - OCZ 1000W Gold - 32 Gb 1600 Mhz Vengeance Ram -
2013-04-04 04:01:44
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
işte test edebilecek kadar
KediEti7ümit ülkerAvatar

işte test edebilecek kadar yüklü bir sahne 2 gb` ları geçiyor. sorun orada. elimizdekilerle deniyoruz anca :)


2013-04-04 10:15:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Durum buysa test sahnesini
serkanozdoganSerkan ÖzdoğanAvatar

Durum buysa test sahnesini nasıl cizecegimi anlatsaniz da olur :)


Asus PX79 Pro - Asus Geforce gtx 690 - Intel i7 3930k 3,5Ghz - OCZ 1000W Gold - 32 Gb 1600 Mhz Vengeance Ram -
2013-04-04 11:42:11
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Ben şöyle yapıyorum söyleyeyim
Serdar_YAZlClSerdar YAZICIAvatar

Ben şöyle yapıyorum söyleyeyim

Ben şöyle yapıyorum söyleyeyim bir küre oluşturun 10 cm çapında sonra buna turbosmooth 5 uygulayın isoline display diyin 1 milyon küsür polygon olması lazım sonra bunu instance şeklinde kopyalayın direk copy derseniz ram yetmiyor çünkü yukarıdaki denemede görüleceği gibi sahnede oluşturduğum küreyi 200 e 200 kopyaladım sahnede 40 000 adet bu dediğim küreden var buda 40 küsür milyar ediyor eğer 2014 kullanmıyorsanız bence hiç denemeyin

yazicifx@gmail.com
2013-04-04 12:16:19
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Ekran kartının özelliği render
second-chanceMustafa DalpaltaAvatar

Ekran kartının özelliği render sürecini etkilemez. render CPU+RAM ikilisi ile gerçekleşir. ekran kartınız sadece polygon sayısı çoğaldığı zaman fark eder... yani polygon sayınız ne kadar çoksa ekran kartınız üst düzey bir kartsa sahnenizi wireframe olarak görmezsiniz. aksi takdirde sahnenizde obje sayısı arttıkça gerçek zamanlı izlemeniz mümkün olmaz.

Cinema 4d kullanıyorum... evdeki pcde 2 gb 256 bit ekran kartı var... işyerinde 1 workstation bir de evdeki pcme yakın bir pc var... yakınlık farkı sadece ram.. ekran kartları aynı model. evde 6 gb işyerindeki 8 gb... aynı sahneyi ikisinde de render alıyorum süre birbirine çok yakın... ama render aldığım sahneyi workstatinda aldığım zaman uçurum fark olduğunu gördüm...

EV Render : 2 saat 13 dk.
İŞ Render : 1 Saat 56 dk.
WORKSTATION : 28 Dakika

HP Z820 / 2x Intel Xeon E5-2640 / 32GB DDR3 ECC 1600MHz / 2x Nvidia Quadro 4000


HP Z820 / 2x Intel Xeon E5-2640 / 128GB DDR3 ECC 1600MH / 256GB SATA 3 SSD + 2TB (7.200rpm) SATA 3 HDD / 2x Nvidia Quadro K4200
2013-04-04 12:33:04
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Senin ekran kartın neydi
cizgicizgiGökhan GülerAvatar

Senin ekran kartın neydi serdar


http://www.cizgicizgi.com
2013-04-04 12:33:14
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.cizgicizgi.com
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !