Bilgisayar Donanım : Mimaride GPU ve CPU sistemlerde fiyat performans kıyaslaması?

Mimaride GPU ve CPU sistemlerde fiyat performans kıyaslaması?
fasuto53Fatih Avatar

Arkadaşlar bu iki kavram çok karşılaştırıldı biliyorum. İşler pratikte hep değişir. her iki sistemi de kullanan arkadaşlardan ya da çokça duyumu olanlardan bu konuda tavsiye almak isterim.

Mimari görselleştirmede GPU sistem düşünülebilir mi yoksa macera mı olur. Kullananların yorumlarından hep bir hayal kırıklığı havası sezdim. Açıkçası ben de fazla şişirildiğini düşünüyorum GPU'nun.

Her şey bir yana mimari görselleştirmede 3ds Max ve Vray ikilisinin de yerleşmişliği varken GPU çok iyiyse yine de geçilmesini önerir misiniz.


Not: Autodesk hala CPU tabanlı render yazılımlarına yatırım yapıyor. Belki yakın gelecekte pek bir şey vaat etmiyordur.


2019-02-15 22:35:05
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Bilgisayar toplarken nelere dikkat
serkanmertserkan mert

Bilgisayar toplarken nelere dikkat etmem gerekir sorusu oyuncular ve ev kullanıcıları için geçerli bi soru , özellikle 3d işleri için böyle bi sınıflandırma ne yazıkki yok zira a dan z ye tüm donanım çalışma süresince belli periyodlarda yada aşamalarda tam kapasite çalışır o yüzden ana karttan soğutucuna kadar herşeyin en iyi olması iyidir ve hiçbiri gereksiz yatırım değildir.

3d programlar pc nizi vidalarına varana kadar içinde ne varsa kullanır.)))))

Gpu öyle yada böyle zaten lazım olan önemli bir parça zira çalışma ekranları ağırlıkta gpu kullanırlar ve çalışırken ekranın donmaması yada büyük sahnelerde kontrol sıkıntıları olmaması için iyi bi gpu şart ve aslında pc nin en önemli parçasıdır.

Render konusunda gpu ların hız anlamında ciddi avantajları var 1 saatlik renderı yarım saatte alabilirler (zaman tamamen görecelidir neyi neyle kıyasladığına göre değişir)bu gpular üst sınıf gpular ve büyük sahneler çalışıyorsan tek gpu ram sıkıntısı yaşatır zira ekran kartlarında şuan en yüksek 11 ve 16 gb aralığında ramler var gerçi nvidianın yeni serisi rtx in bizim için en büyük özelliği çoklu ekran kartlarında ramleri tek bir ram gibi kullanabiliyor olması henüz denemedim ama bu bizim için çok çok iyi bir yenilik.

Ben oldum olası cpu dan yanayımdır özellikle şimdi 64 çekirdekli işlemcilerin çıkması ile hepten cpu tarafında kaldım ama animasyon işleri yapıyorsan hızlı renderlar için gpu ve oyun motorları kullanman şart aksi halde iş çileye döner ki pixar bile bu şekilde çalışıyor.

Mimari işler çok sofistike yada özel efektler barındrımadığı için animasyonlarda gpu ve oyun motorları tercih edilebilir sonuç gerçekten tatmin edici ve ciddi zaman avantajı sağlar ama özel efektlere girecekseniz yani sinema yada reklam işleri için çalışıyorsanız yine hızlı ön izlemeler için gpu lazım ama final renderlar mutlaka cpu ile alınır bunun nedeni render aşamasında farklı kanallar alabilmek (compositing) ve kullanılan pluginlerin hesaplanabilirliği gibi nedenler vardır.


2019-02-15 23:13:47
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Selam
qxmgsiErcan ETHEM

Serkan bey merhaba, Konuyla çok alakalı görmeyebilirsiniz ama bu günlerde kafamı kurcalayan bir durumu paylaşmak istedim.

3dsmax te çalışırken (Render aşaması hariç) bilgisayarınız CPU ve GPU yu hangi oranda kullanıyor incelediniz mı?

Benim 3dsmax bilgisayarımı vidasına kadar kullanamıyor, yazılımsal (3dsmax) mı yoksa donanımsal bir sorun mu bilemiyorum? Bu verimsizlik donanımsal bir sorun ise donanım seçerken bu önemli bir kriter olabilir.

burada bir iki görev yöneticisi alıntısı paylaştım.

https://www.tr3d.com/forum/3dsmax/3dsmax-verimsiz-calisiyor.htm


Max 2018 / vray 3.6
2019-02-16 12:40:21
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Yazılım çeşitliliği ve proje büyüklüğü
alisengunAli ŞengünAvatar

Merhabalar;
Kullanılan yazılıma ve proje detayına göre iş ayrımı yapıyorum.
3dsmaxte çok detaylı yüksek poligon ve textures sahnelerde GPU resmen boğuluyor ve vRam yetmiyor, bu sebepten cpu kullanıyorum. Bazı işlerde ürün render tek kare detay olmayan sahnelerde GPU müthiş zevk veriyor ve hız kazandırıyor.
Yazılım olarak Lumion,Unreal,Unity vari yazılımlar direkt ekran kartı gerekli oluyor.
Direkt GPU güvenmek hata olur ve sizi üzebilir.
Yeni pc yatırımı yapan kişiler ilk CPU düşlenmeli sonra GPU.


https://www.behance.net/alisengun
2019-02-16 16:56:15
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
alisengun güzel noktaya değinmiş
serkanmertserkan mert

alisengun güzel noktaya değinmiş ki pc toplayanların ilk dikat edeceği kısım bu , ben ne iş yapıyorum , similasyon çalışanların , modelcilerin , animatörlerin vesaire , belli bir iş yapanlar için yaptığı işe göre bazı donanımlar öne çıkar.

buradan hareketle qxmgsi sorusunada değinmek lazım.

oluşturma aşaması cpu nun işidir genelde , obje oluşturma obje çoğaltma ve şekillendirme gibi konuları işlemci yapar , similasyonların büyük bölümüde işlemcinin işidir , yeni yeni bazı similasyonlar gpu kullanmaya başladı ama işlemci halen en yaygın olanıdır.

Her türden görüntüleme işlerini gpu yapar , çalışırken sahnede gördüğümüz çalışma ekranı ve içinde yer alan tüm yapıları görmemizi sağlayan gpu dur dolayısı ile obje sayısı çoğaldıkça yada poligon sayısı arttıkça gpu iş yükü artar ve zorlanmaya başlar , burada gpu da yer alan vram önemlidir zira gpu verileri ram lere göndermez doğrudan kenidinde bulunan vram de stoklar.

Render konusunda cpu ve gpu seçenekleri vardır bu ikisi farklı yazılım kullanırlar ,basit şekilde söylemek gerekirse cpu sonsuz hesaplama yapar ve sınırları siz belirlersiniz , gpu ise sınırlı hesaplama yapar ve siz bu sınırlar içinde çalışırsınız bu sebeble hesap alanı sınırlı olduğundan işlem hızlı gerçekleşir ve her çekirdeğin kendi mantıksal arabirimi olduğundan cpu gibi her bir sütun için tek tek veri analizi oluşturmaz , cpu her sütun için analiz yaptığından zaman kaybı olur ve sütun sayısına bağlı olarak süre yada gecikme artar ama gpu bu hesabı tek seferde yapar dolayısı ile buda zaman tasarrufu demektir , hızın en büyük nedenlerinden biri budur.

Her bir donanım belli periyot yada işlemlerde devreye girer.
örneğin , dosya açma , import , export gibi konularda kullandığınız depolama üniteleri hddd ssd gibi cihazlar önemlidir büyük dosyalar ile çalışıyorsanız okuma ve yazma hızları yüksek depolama üniteleri kullanmanız önemli.

Programda dahil sahnede yer alan herşey bir veridir ve bütün bunlar ramde stoklanır aynı zamanda render aşamasında alınan tüm veri rama aktarılır bu sebeble ram hızı ve kapasitesi önemlidir.

oluşturmalar , şekillendirme yada hesaplamalar genelde işlemcinin işidir , işlemci hızı ve kapasitesi burada devreye girer .

bu donanımları çalıştıran diğer donanımlar ana kart , fan , power vesaire bütün bunlar donanımların verimli çalışması içindir ve bunların performansı bu donanımların daha iyi çalışmasını sağlar yada sınırlamasına neden olabilir.

Performans değerleri windowsun performans sisteminde görülmeye bilir özellikle gpu performansı hiç görünmeye bilir bu verileri görmek için farklı uygulamalar kullanmak gerekir.


2019-02-16 18:21:48 Edit:2019-02-16 18:22:21
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
teknoloji çok hızlı ilerlemekte...
RenderAliAli DemirtaşAvatar

teknoloji çok hızlı ilerlemekte...
https://lesterbanks.com/2016/11/3-billion-polygon-redshift/
örnek olarak bakılabilir kullanılan kart nispeten eski nesil 980ti, artık pascal ve rtx kartlar piyasada.
vram miktarları çok daha yüksek, kendim cpu render olayını bırakalı 2 yıla yaklaşıyor tercih ettiğim motor redshift, vram ve sytem ram kullanımı konusunda çok başarılı, yüksek polygon+texture tabanlı sahnelerde cache kullanımının vram tıkanması yapmaması ve hızı sebebi ile kullanıyorum.
özellikle 4k sahnelerde artık cpu render beklemek resmen çile haline geldi, teknoloji işlemci yönünde çoklu çekirdek bakımından ilerlese de gpu yönünde çok daha fazla imkanlar sunmaya başladı. programlar kendilerini şimdiden gpu tabanlı render ve çalışma ortamı bakımından yenilemeye başladı bile bence incelemekten zarar gelmez.

sistem olarak önereceğim 1-2 nokta var.

windows kurulumu m2 fiyatları ucuzlamasından dolayı en az 512gb yeni nesil bir m2 olmalı.

sanal hafıza oluşturmayı m2 disk üzerinden yapabilirsiniz, oluştururken düzenlemeyi windowsa bırakmayın kendiniz min-max değerlerini girin böylece tek seferde büyük bir dosya yerine proje ne kadar kullanıyor ise kendi yükseltip alçaltsın.

çalışma dosyalarınızı mekanik harddiskler yerine ssd tabanlı disklerde çalışın mümkünse stripe yapın(win üzerinden 2 harddisk birleştirme) 2 kat ssd performansı alırsınız, işiniz bittiğinde projeyi yüksek tb lı bir harddisk de depolayabilirsiniz.

ekran kartı olarak 1080ti öneririm fiyatlarının düşmesi sebebi ile makul bir kart haline geldi bütçe dahilinde gtx 1070 de gayet başarılı olacaktır.
render motorları ağırlıklı cuda tabanlı olduğundan nvidia önerdim.










2019-02-17 22:51:41
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Cpu renderı bırakıp Gpu
Candesignveysel can demir

Cpu renderı bırakıp Gpu rendera geceli 9 sene oldu.

4 ghz 6 Çekirdekli 12threat Cpu Render Vray 1 saat Corona 3 saat.
4 x gtx 970 Gpu render Octane render 10 saniye

Gpu render cpu ya göre 10 kattan daha hızlı.
İç mekan renderlarında 20 kata varan hız farkı var.Bir ofiste çok iyi kalitede 20 saat render alındığını duydum.Aynı sahneyi 30 dakikada gpu renderla alabiliyorum.


Gpu rendera herşey proxy kulanmak gerekiyor.Karta göre hafıza limiti sınır olsada 20 milyon poligon sahneyi geçmemekte yarar var.Ben 10 milyon poligon ve proxylerle gayet rahat çalışıyorum


2019-02-21 12:22:14
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Acayip bilgiler bunlar, Peki
qxmgsiErcan ETHEM

Acayip bilgiler bunlar, Peki ışık hesaplama teknikleri değiştiği için mi yoksa GPU , CPU dan daha fazla işlem gücü olduğu için mi bu kadar zaman farkı oluyor. Kalitede yada istenilen sonuca ulaşmada hiçbir fark yoksa ben ve benim gibi arkadaşlar CPU ile boşuna zaman harcıyoruz demektir. Takipteyiz konu çok ilginçleşti.


Max 2018 / vray 3.6
2019-02-21 17:43:43 Edit:2019-02-21 17:44:09
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Arkadaşlar, bilgiler için çok
fasuto53Fatih Avatar

Arkadaşlar, bilgiler için çok teşekkür ederim. Sistemlerinizden detaylı bahseder misiniz.

Örneğin Octane Render düşünürüm böyle bir geçişte, doğru bir karar olur mu?

Tipik bir senaryodan bahsetsem ne dersiniz: 16 çekirdek 4ghz i7 performansını gerçek değeri gerçekte 30K olan bir mimari sahne, sahnenin ideal seviyede optimize edildiğini (proxy vb. sistemler) düşünsek. i7 sistemi dövecek bir GPU sistemi kabaca listeler misiniz. Bu iş kaça patlar hesaplayayım kabaca.


2019-02-21 18:40:03 Edit:2019-02-21 18:40:35
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
gpu bakımından geçtiğimiz 3-5
RenderAliAli DemirtaşAvatar

gpu bakımından geçtiğimiz 3-5 yılda çok büyük yol katedildi, cpu tarafında ise durum çok farklı üretim zorlukları ve çekirdek sayısı/fiyat performans oranı malesef artık istenildiği gibi değil programlar gpu gelişimine kayıtsız kalmadılar ve mümkün olduğunca destek verdiler her geçen gün daha da gelişmekte.

bence kendiniz bir demo sürümü indirip(octane,redshift) aynı sahneyi test etmelisiniz.

kendimden örnek vereyim 2 sene önce yapılan bir animasyonda revize geldi o zaman hatırlıyorum 1 frame 12 çekirdek 4ghz bir makinede(halen aynı makineyi kullanıyorum) 1 saate yakın sürüyordu, bütün sahneyi redshifte göre düzenleyip tekrar çıkış aldım sonuç 3-4dk gibi rakamlara düştü.



2019-02-21 20:48:55
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !