Diğer 3D Programları : topogun kullanımı

topogun kullanımı

merhaba zbrushta modelledikten sonra topogun a modeli atıyoruz obj olarak ve çevresini ördükten sonra ne yapmamız gerek nasıl ve hangi aşamalardan geçirip
nereden nasıl kaydetmeliyiz düşük poligon elde etmek için


2014-01-28 20:35:16
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Topogunda örtü yaparken zaten
murataksay

Topogunda örtü yaparken zaten düşük poligon elde etmiş oluyorsun. ama asıl amacı düzgün kas ve vucüt hareketlerine uygun polygon düzeni sağlamak, karakter animasyonu için. O işlemi yapınca maya(obj), max veya hangi programı kullanıyorsan ona uygun export edip kullanıyorsun.


2014-01-28 23:13:15 Edit:2014-01-28 23:13:43
  • Offline
{islemler}
peki murat bey topogunda

peki murat bey topogunda ördük diyelim modeli bunu direkt 3 ds max a atıp kullanabilirmiyiz ayrıca zbrushta yaptığımız detayların ördüğümüz zaman kaybolmazmı kaybolmaması için başka işlem yapmak gerekmiyormu


2014-01-28 23:17:43 Edit:2014-01-28 23:18:02
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Direk 3dsmax a atıp
murataksay

Direk 3dsmax a atıp kullanıyorsun.
Zbrushda en detaylı haldeyken normal map export yapıyorsun. Bu bütün detayları özel bir kaplama olarak kayit ediyor. Bunu 3dsmaxda kaplama olarak veriyorsun.
En baba filmlerde bile bu tekniği kullanıyorlar. İnternette araştırabilirsin. Normal map zbrush diye aratırsan birsürü örnek çıkar..

Kolay gelsin..


2014-01-28 23:20:14
  • Offline
{islemler}
yani şöyle zbrushta en

yani şöyle zbrushta en detaylı halinde normal map çıkarıyoruz ve detayların haritasını elde ediyoruz sonra topogunda modeli örerek düşük lowy poly sini elde ediyoruz daha sonra bu düşük poly i max e atıp üstüne normal map i uygulayıp detayları çıkarıyoruz ve render alınacak duruma geliyor model doğru anlamışmıyım ayrıca size çok teşekkür ederim murat bey yardımınız için


2014-01-28 23:33:16
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Tam olarak doğru anlamıssın.
murataksay

Tam olarak doğru anlamıssın.

Normal map olayını araştırınca görünsün; Zbrush ile 3dsmax`in normal map ayarları farklı. Yeşil bilgiyi ters çevirmen gerekiyordu galiba tam hatırlamıyorum, ona dikkat edersin. Normal map`i 3 boyutlu bump map gibi düşünebilirsin. Başarılar..


2014-01-28 23:38:51
  • Offline
{islemler}
teşekkür ederim yeşil bilgi

teşekkür ederim yeşil bilgi derken bir ara denemiştim zbrushta textureyi ters çevirmemi zbrush içinde onumu demek istediniz


2014-01-28 23:43:32
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Zbrushdan normalmap alırken bazi
murataksay

Zbrushdan normalmap alırken bazi ayarlar seçiyorsun. ordan invert green yapmak gerekiyordu diye hatırlıyorum. Normal mapde her renkler XYZ`yi belirliyor. bu yönler programına göre değişebiliyor. Onun tam olarak doğrusuna internetten bakabilirsin.


2014-01-29 01:27:58
  • Offline
{islemler}
saol var ol teşekkürler

saol var ol teşekkürler beni bu konularda aydınlattığın için allah işlerinde ve hayatında kolaylıklar versin takıldığım yerler olursa size form aracılığıyla bazı şeyler sorabilirmiyim izniniz olursa zamanı gelince


2014-01-29 14:00:52
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Uzun süredir bu siteye
murataksay

Uzun süredir bu siteye üyeyim, çok fazla yardımcı olan oldu. Hatta 3d dışındaki konularıda bazen burda soruyorum :) ( 2004 veya 2006 da üye olmuşdum yanlış hatırlamıyorsam )
Bildiğim konularda herzaman yardımcı olmak isterim. Özelden gönderebilirsin ama bence buraya direk atarsan benden daha iyi bilen arkadaşlarda yardımcı olurlar.
iyi çalışmalar..


2014-01-29 19:43:36
  • Offline
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !