Diğer 3D Programları : solidworks silindire küre ile kanal açmak

solidworks silindire küre ile kanal açmak
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

solidworks silindire küre ile kanal açmak

resimde gösterilen şekilde bir parça yapmam lazım silindire 4 adet (kürelerin çapında ) kanal açmakta bir sıkıntı yok ancak sıkıntı şu ki kürelerin dolaşımı sırasında ikiside döneceğinden kanallar ile uyuşmuyor. yapmak istediğim ise şu silindir ve küreler döner iken kürelerin geldiği noktalarda kanalların oluşması. bu yapılabilir mi veya başka bir şekilde nasıl yaparım.

 not: solide fazla hakim değilim. başka program önerisi de kabulumdür. ama nasıl yapabileceğim anlatılmalı illa ki smiley 2


MODO, rhino
2013-01-05 10:42:36 Edit:2013-01-05 14:51:50
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Aslında bahsettiğiniz soru ciddi
ArkondeRAlper SözenAvatar

Aslında bahsettiğiniz soru ciddi bir mühendislik problemi. Dişli çarkların geometrileriyle ilgili yazılmış onlarca kitap var.

Solidworks de iki cismi de hareket ettirip, hareket boyunca kesiştikleri yerlere kanal açmak için doğrudan bir komut yok malesef. Fakat size oldukça yaklaşık bir çözüm önerebilirim.

İki çark için de dönerken aldıkları en az 3 pozisyonu(tercihen 5+) çizin. Kürenin kanal içindeki konumunu dişi çarkın açısına bağlı olarak ölçüp, merkez noktalarını ilk konuma taşıyarak referans noktaları oluşturun. Sonrasında bu referans noktalarından geçen bir eğri çizin. Sonra da kanalı bu eğriyi kullanarak bir daire profiliyle sweep cut olarak açın.

Alternatif olarak: http://www.guven-kutay.ch/disliler/12_00_disliler_genel.pdf

Bu linkte, dişli çarkların geometrisiyle ilgili oldukça detaylı bir anlatım var. Sanırım sizin için en pratik seçenek hiposikloid profil olacak. Kullandığınız erkek çark çapına ait hiposikloid profilini çizebilirseniz, doğrudan sweep path olarak onu kullanabilirsiniz.

Umarım faydası dokunur.

Kolay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2013-01-06 14:36:38
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Solidworks gibi mekanik tasarım
ulasdenizulaş deniz

Solidworks gibi mekanik tasarım programları içinde hazır dişli oluşturma komutları, ya da eklentiler mevcut. Muhtemelen sizin istediğiniz tip dişliyi de yaratabilirsiniz. Olmasa bile, Benzer diş sayısına göre oluşturacağınız bir dişliyi, yaratıp referans alabilir, kendi modelinizi bu referans üzerinden dişli ve oyukları koyarak yapabilirsiniz. Fakat Alper`in dediği gibi bu işin asıl önemli noktası dişli ve yuvaların konumlandırılmasıdır. bunu yaptıktan sonra iyi bildiğiniz bir modelleme programında yapmanız hiç zor olmayacaktır.


2013-01-06 15:04:20
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
sayin melkor sitenin garip
firketeyılmaz bağıran

sayin melkor
 sitenin garip

sayin melkor sitenin garip bir davranisi yuzunden bir türlü online olamiyorum. Giris yapsamda cevap butonunna basincsa girisi iptal ediyor. Daha once böyle degildir. Herneyse. Sizin sorunuzdan anladigim su: kurelerin tam yuvaya oturmasini istiyorsunuz. Ancak donme hareketinde bu tam oturma sorun olur. Donmeye engel olur. isterseniz yaptiginiz sekli bile deneyin sorun olabilecegini goreceksiniz.

Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür. Düşüncelerinize dikkat edin; duygularınıza dönüşür. Duygularınıza dikkat edin; davranışlarınıza dönüşür. Davranışlarınıza dikkat edin; alışkanlıklarınıza dönüşür. Alışkanlıklarınıza dikkat edin; değer
2013-01-06 15:27:00
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Temel prensip, dişlilerin çevresinin
ulasdenizulaş deniz

Temel prensip, dişlilerin çevresinin oranı, diş sayısının oranına eşit olacak. ikinci önemli husus ise, diş ve oyukların eşit mesafelerle, açılarla sıralanması. Bu temel ilkeyi baz alırsan, örneğin dişli oranı 3/8 ise, dişlilerin çevreleri oranı da 3/8 olacak. Anladığım kadarı ile Melkor, senin sorunun dişlilerin yarı çap oranlarını ayarlayamamış olmak.


2013-01-06 16:00:08
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ulaş evet sorunum bu
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

ulaş evet sorunum bu
yılmaz bey aslında sorun dişli yapmak ve küreleri buna oturtmak değil, bu silindirdeki oyuklara portakal greyfurt veya limon gelecek alttaki küre ile sıkılıp sistemin turunda boş kabuğu bırakacak bu sebebten yuvalar sabit olmak zorunda.
alper bey verdiğiniz linke bakıyorum.
yardım etmek isteyen herkese teşekkür ederim.
dişli hesaplarını araştıracağız desenize okulda da hiç sevmezdim dişlileri.
ilk mesajda attığım resimde dişi çark üzerindeki yarıkların diş dibinin 90 derece dönünce kat ettiği yolu hesapladım erkek dişlinin diş üstünün 120 derecede kat edeceği yolu buna uydurdum ancak bir türlü oturmadı belki sorun iki dişliyi de solidin aynı hızla döndermesi. yani erkek dişlinin hızı 1 ise dişinin hızı bunun 3/4 ü kadar olmalı yoksa ben hala hatalı mantık mı kuruyorum?


MODO, rhino
2013-01-07 08:18:40 Edit:2013-01-07 09:41:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
tamam sorunu hız mantığı
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

tamam sorunu hız mantığı ile çözdüm.

nasıl derseniz şöyle dönüş hızlarını mate üzerinde mechanical mates > gear > ratio kısmında 45-60 yaptığımda kanallar ile küreler dönüşte uyuştu.

sizlerden aldığım görüşlerin katkısı yadsınamaz ilgilenen herkese teşekkür ederim.


MODO, rhino
2013-01-07 09:40:45 Edit:2013-01-07 09:56:44
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Eğer dişlilerin hatveleri birbirine
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Eğer dişlilerin hatveleri birbirine

Eğer dişlilerin hatveleri birbirine uymaz ise çevirme oranı ne olursa olsun belki ilk turda değil ikinci yada üçüncü turda dişliler birbirinin üstüne binecektir. Bunu önlemenin basit yolu dişlileri oluştururken eşit kenarlı çokgenlerden yararlanmaktır. Eğer 1/1 oranında çaşışacak bir sistem işini görecekse daha da basit olur işin. Resim sanırım izah eder durumu, iyi çalışmalar


http://deman3d.blogspot.com/
2013-01-07 11:29:09
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
seyhan işi çözdüm bi
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

seyhan işi çözdüm bi sürü tur attırdım sorun yok solid ile yaptım isteyen olursa atabilirim montajlı şekli.


MODO, rhino
2013-01-07 11:33:09
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Eğer senin dişliler 45/60
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Eğer senin dişliler 45/60 oranında çalışıyorsa ki bu 3/4, 12/16, 18/24 de de denk gelir istediğini elde edersin. Benim anlatmak istediğim daha farklı bir konu, eğer dişlilerin bir adımda kat ettiği yol birbirine denk gelmez ise her bir adımda dişliler birbirini zorlar gerçekte bunu çalıştıramazsın. Senin tasarımda oyuk olan kısım oldukça geniş olduğu için bunu fark edemezsin. Resimdeki modeller aynı çapta birinde 3 diğerinde 4 bölüntü var adımları kesinlikle birbirine denk gelmez. Sen program aracılığı ile dişlilerin birbirine denk dönmesini sağlayabilirsin ancak gerçekte bu dişliler hiçbir zaman doğru çalışmaz.


http://deman3d.blogspot.com/
2013-01-07 11:58:12
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !