Diğer 3D Programları : RealFlow: Partiküller kapalı bir küpün dışına fırlıyor.

RealFlow: Partiküller kapalı bir küpün dışına fırlıyor.
fasuto53Fatih Avatar

Öncelikle herkese iyi hafta sonları. RealFlow`a 3ds Max ile silindir nesnesi ile modellediğim bir küpü RealFlow içine obj olarak aldım.

Silindir ile oluşturduğum küpün kapalı formunu hiç bozmadım sadece kenarlara radyus attım. Yani sızıntı yapma ihtimali bu bakımdan yok görünüyor.

Realflow`da küp içini fill object ile su doldurdum ve bir de küpün içine kendi ekseninde dönen bir nesne yerleştirdim doğal bir vortex oluşturmak için. saniyede sanırım 30 tur kendi etrafında dönmekte nesne (dakikada iki bin devir gibi bir dönüş hızı var).

Ancak hesaplamayı başlattığım an her framede görülür 3-5 partikül dışarıya fırlıyor. On saniyede içeride su kalmayacak neredeyse.

Hesap Nasrettin Hocanın eti yiyen kedisine dönmeden bir fikriniz var mı diye sorayım dedim.


2016-02-14 19:28:35 Edit:2016-02-14 19:30:34
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
hız
drekonNecmi DemirkeserAvatarDükkan sahibi

çok hızlı hareket eden cisimler çarpışmalarda yüzeyi geçebiliyor, oyun programlamada karşılaştığımız bir durum. mermi etkisi deniyor buna. programda ön hesaplama yaptırıp çözülüyor, ama max içinde olmayabilir.

yüzeyleri kalınlaştırmak bir çözüm olabilir.


Game maker
2016-02-14 23:12:25
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.gamikro.com
{islemler}
tunnel
drekonNecmi DemirkeserAvatarDükkan sahibi

hatırladım bu olayın ismi : "tunneling"


Game maker
2016-02-14 23:22:52
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.gamikro.com
{islemler}
min ve max substepsi

min ve max substepsi yükselt.


2016-02-15 10:24:07
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Bilgiler için teşekkür ederim,
fasuto53Fatih Avatar

Bilgiler için teşekkür ederim, bir dahaki çalışmamda dikkate alacağım.


2016-02-17 02:17:16
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !