Diğer 3D Programları : Lumion`a hareketli karakter ekleme ?

Arkadaşım madem bilmiyorsun sorduğun
aynstaynxMehmet ÜNSALAvatar

Arkadaşım madem bilmiyorsun sorduğun vatandaş da bilmiyor arat`dır sana google amcana neyse al bak bakalım işe yarıyor`mu.


http://lumion3d.com/forum/importing/how-to-import-a-scene-from-3d-studio-max-tutorial/


AynstaynX Mimari modelleme merkezi : www.ayrintigrafik.com Unity Oyun geliştirme kitabımın resmi web sayfası : www.uzaykasifleri.com
2013-04-22 16:55:49
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.ayrintigrafik.com
{islemler}
Arkadaşım madem bilmiyorsun sorduğun
sitemaltug tezerAvatar

Arkadaşım madem bilmiyorsun sorduğun vatandaş da bilmiyor arat`dır sana google amcana neyse al bak bakalım işe yarıyor`mu.


http://lumion3d.com/forum/importing/how-to-import-a-scene-from-3d-studio-max-tutorial/


gayet tabiki bu formatlarla lumion a veyahutta quest 3d ye
karakter animasyonunu yükleyemessin.

benim söylediğim panda exporter animasyonu direct x olarak kaydeder.

gerisi sana kalmış istersen quest 3d içinde realtime render alırsın

lumiondan çok da farklı olmaz .






http://maltugtezer.carbonmade.com/
2013-04-22 19:08:55
  • Offline
  • Erkek
  • http://maltugtezer.carbonmade.com
{islemler}
aynstaynx hocam ilgilendiğin için
YaSiRYaser AteşAvatar

aynstaynx hocam ilgilendiğin için teşekkürler ama google amca malesef cevap veremiyor kaç kez sordum bilemezsin. Altuğ beyin dediğini yaptım fakat import ettiğim dosyayı dışarı aktaramadım yani quest 3d içerisindeki projeyi dışarıya aktaramadım sizin verdiğiniz lumion exporter ile ilgili açıklama malesef.

Quest 3d çok karışık bir sistem 3d max e sketchupa yada lumiona benzemiyor ben beceremedim açıkcası. Dışarı dosya aktarabilsem programı öğrenicem ama dışarı aktaramadıktan sonrada benim için sorun teşkil ediyor. Altuğ hocam quest 3d içerisinde de yaparsın diyor ama onu öğrenmek uzun bir süreç :/


www.yaserates.com
2013-04-22 20:30:54
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
http://lumion3d.com/forum/importing/maya-character-animation-importing-problem/ Ne aradığınızı bilirseniz
JackyMehmet GüvenAvatar

http://lumion3d.com/forum/importing/maya-character-animation-importing-problem/

Ne aradığınızı bilirseniz Google'da cevabını da bulursunuz.

İngilizceniz yoksa linkteki açıklamayı şöyle özetleyeyim;

Lumion'un ücretsiz versiyonuna riglenmiş karakter ve animasyon import edemiyorsunuz. Sadece move/scale/rotate gibi basit animasyonları aktarabiliyorsunuz. Riglenmiş karakterler Pro versiyonunda mevcut.


www.mehmetgvn.com
2013-04-22 20:43:07
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.mehmetgvn.com/
{islemler}
Jacky hocam pro versiyonda
YaSiRYaser AteşAvatar

Jacky hocam pro versiyonda da riglenmiş karakteri import edemiyorsunuz . Lumionun kütüphanesindeki riglenmiş karakterleri kullanabiliyorsunuz oda pro versiyonunda.
Benim istediğim riglenmiş karakteri import etmek ve bunu yapanlarda var verdiğim video linklerinde görebilirsiniz.


www.yaserates.com
2013-04-22 21:07:15
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Jacky dostum Arkadaşımız
sitemaltug tezerAvatar

Jacky dostum
Arkadaşımız gayet tabiki lumion pro dan bahsediyor.

fakat lumion proyada
dışarıdan karakter animasyonu koyamazsın
Sadece kendi karakterleri ile idare edersin.

yoksa standart formatları artık çocuklar bile biliyor. fbx ,dae,ab vs
fakat direct x yüklemesi biraz daha karmaşıktır

onun için quest 3d ile yapmak zor
olmasına rağmen kesin sonuçtur.








http://maltugtezer.carbonmade.com/
2013-04-22 21:10:47
  • Offline
  • Erkek
  • http://maltugtezer.carbonmade.com
{islemler}
quest 3d de kodlama
YaSiRYaser AteşAvatar

quest 3d de kodlama falan istiyor sanırım bir de kendi kütüphanesi yok hep dışarıdan almak gerekiyor işlevselliğin dışında profesyonel oyun yapımında kullanıyor sanırım fiyatı da 6000 euro artık başka bahara kaldı bizim sevdamız tabi ki tek yol buysa...


www.yaserates.com
2013-04-22 21:30:51
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Dediğinizi anladım, zaten Lumion
JackyMehmet GüvenAvatar

Dediğinizi anladım, zaten Lumion Pro da mevcuttur dedim, import edilebilinir demedim. Verdiğim linkteki workaround ve ilk sayfadaki video linklerinden birindeki açıklamadan yola çıkarak aklıma gelen tek yol karakteri parçalara ayırıp daha sonra her parçayı teker teker import edip Lumon`da gruplamak yada birleştirmek(her nasıl yapılıyorsa artık) Anladığım kadarıyla bone hierarşisini tanıyamıyor Lumion bu yüzden her parçanın animasyonunu(x,y,z koordinasyonlarındaki movement ve rotation`ını) bir şekilde bake etmeniz gerekecek.
Quest 3D ve Lumion`la hiç çalışmadığım için bu kadar yardımcı olabilirim.
İyi çalışmalar.


www.mehmetgvn.com
2013-04-22 21:43:17
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.mehmetgvn.com/
{islemler}
Jacky Hocam fikrin için
YaSiRYaser AteşAvatar

Jacky Hocam fikrin için teşekkürler lumion içerisinde grup yapma gibi bir şey yok malesef :/ dediğiniz gibi birşeyleri parçalamak lazım sanırım ama bunu max içerisinde yapmam lazım.
Örneğin ben kuçük bir animasyon yaptım ama içerisinde kemik yoktu sadece nesnelerle yapmıştım sonra lumion içerisine import ettim animasyon çalıştı.

Benim çıkardığım sonuç animasyonunda gelmesi için yaptığımız hareketlerde kemik yapısının olmaması lazım.
Mazte karakter animasyonunu ayrıntısını bilmiyorum ama kemikli yaptığım animasyonu daha sonrada kemiksiz hale getirip yapabilirsem lumionda sonuç alabilirim gibi geliyor ama bu mümkünse tabi...


www.yaserates.com
2013-04-22 21:58:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Bu mümkün tabiki
sitemaltug tezerAvatar

Bu mümkün tabiki
Alembic yaparsın .

ama gel gelelim lumion bu tip formatları tanımaz.
neticede lumion highend sonuçlar veren animasyon yazılımı değil
sadece 1 ,2 saatte öğrenilen pratik hızlı ve vasat sonuçları olan bir yazılımdır.





http://maltugtezer.carbonmade.com/
2013-04-22 22:49:38
  • Offline
  • Erkek
  • http://maltugtezer.carbonmade.com
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !