Diğer 3D Programları : Google SketchUp Koordinatlı Bina Kaplaması

Google SketchUp Koordinatlı Bina Kaplaması
rotfireCemil T.Avatar

Merhaba Arkadaşlar,
Google SketcUp ile karmaşık bir bina modelledim. Bunu firmaya gönderdiğim de bana çok fazla yüzey ve kaplamalarda hata olduğunu söylediler.

İkinci kez binayı sadeleştirdim yine olmadı dediler.

Son kez bina neredeyse binalıktan çıktı bana yine çok fazla katman olduğunu sadece bir katman olması gerektiğini, max. üçgen sayısı 500`ü geçmemesi gerektiğini dokuların 512x512 px olması ve koordinat bilgierinin de yanlış olduğunu söylediler.

Yaptığım olay,
Zaten binayı modellemeden önce Location ile bina yerini sahneye çekiyorum. Üzerine gerekli modeli basitçe çizip kaplamasını atıyorum. Neden hala hatalı deniliyor bilmiyorum çok tecrübem olmadığı için size sorayım.

Bir kaç plugin var sanırım onlarla yapılıyor örneğin UVLayout ki onuda kullanmak için önce modeli UV Tools ile dışarı OBJ export edip UVLayout ile çağırmak gerekiyor. Ama bende UV Tools ile dışarı OBJ export ederken hata veriyor.

Normal SAVE AS ile export ettiğimi de UVLayout saçma sapan birşey yapıyor kaplamaları göremiyorum bile.

Bu konuda yardımcı olabilir misiniz? Çıkmaza girdim kaldım. Bu arada dosyayı firmaya gönderirken WRL gönderiyorum.

Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.


Rotfire
2017-01-20 10:37:25 Edit:2017-01-20 10:44:47
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Selam, firma,
campanellaMahmut AltuntaşAvatar

Selam,
firma, en başta söylenecek şeyleri en sonda söylemiş. Bu kadar önemli standartları varsa, baştan belirtmeleri lazımdı. Benim de başıma maxte yaptığım sahne için gelmişti bu olay. Firma, yaptığım modeli directx kodlamalı bir programa gömüyordu, o yüzden hep sıkıntı çıkıyordu koordinatlarda. Onların projelerinin üstünden modelleseniz bie, farklı birimle çalışıyor olabilirler, size olması gereken noktanın koordinatlarını metrik sistem ile ya da x-y-z koordinatları ile yollasınlar. Çözümü, collada firmasının dae formatında, dokuları ile aktararak bulmuştum ama deepexplorer programı ile tekrar 3ds olarak kayıtediyordum firma daeyi açamadığı için.
Collada firmasının max pluginini ücretsiz yükleyebilirsiniz bu adresten: https://github.com/KhronosGroup/OpenCOLLADA/wiki/OpenCOLLADA-Tools


Bir düşte yaşıyoruz. Düşleyenin olmadığı, düşün kendini düşlediği bir düş.
2017-01-21 11:52:07
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Firma kem küm ede
rotfireCemil T.Avatar

Firma kem küm ede dursun ben bu sefer şöyle bir şey denedim. SketchUp modelimi kaplamasız bir şekilde 3DsMax ortamına aldım. Orada bir güzel kaplamasını da yaptım ve yine sıkıntı olmaması için SketchUp Warehouse kütüphanesine modeli kaydettim. Sonra SketchUp`tan location ile haritada modelin geleceği yeri sahneye çekip kütüphaneden çektiğim modeli üzerine yerleştirip WRL çıktı alıp firmaya gönderdim.

Mail atarken Bina konum bilgilerini de manuel yazıp ekledim. Hala daha ekleyemezlerse diyecek laf yok artık.

Beni yok orası olmamış burası çok fazla yüzey segment olmuş vs. sınırlamaları yüzünden modelim çok basit oldu. Normalde baya detaylı birşey çizmiştim.

Neyse cevap gelince firmadan size bilgi veririm.

Kolay gelsin.


Rotfire
2017-01-31 09:27:47
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !