Diğer 3D Programları : Brazil Render

Brazil Render
mszkn

Arkadaşlar, brazil render hakkında yeterince bilgi sahibi değilim ve bu renderer hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımlarına ihtiyacım var. Forum sitelerinde de yeterince render ve açıklama yok. Kullananlar iyi olduğunu söylüyor ama son haliyle (vray vb. rendererların çoğalmasından sonra güncel olarak) diğer render motorlarına nazaran artı eksileri nelerdir? Rhino ve Brazil ikilisinden mükemmel sonuçlar elde etmek ne kadar mümkündür veya ne kadar zordur diyelim...


2011-12-28 19:12:01
  • Offline
{islemler}
Cüneyt Özdaş ile görüş.
ETezerErgin TEZERAvatar

Cüneyt Özdaş ile görüş. Kendisi çook eski bir dostumdur. Aynı zamanda Brazil`i yazan Takımdandır... Yardımcı olmayı sever kaynak felan gösterir sana... Goggle`arat facebook`dan arkadaş olmak iste felan...
Saygılarımla,


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2011-12-28 20:41:42
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
:D
blogbariscanBarış Can ÖztürkAvatar

:D


2011-12-28 21:00:52
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
çok teşekkür ederim. Kendisiyle
mszkn

çok teşekkür ederim. Kendisiyle görüştükten sonra da burada paylaşım yapmaya çalışırım. Aynı zamanda bilgisi ve ilgisi olan arkadaşların konu hakkında paylaşım yapması daha güzel sonuçlar oluşturur düşüncesindeyim.


2011-12-28 22:01:38
  • Offline
{islemler}
uğraşma derim. artısı yok
congelek

uğraşma derim. artısı yok eksisi de yok. hal böyleyken niye brasil? vray`in yaygın olmasından kaynaklanan nimetleri var bunlardan vazgeçmen gerekir. 2000 li yıllarda vray`den ilerdeydi sonra baya geri düştü sonra yakaladı ama ne fayda. atı alan üsküdarı geçti.


2011-12-28 23:49:21
  • Offline
{islemler}
Ümit dediğinde haklılık payı
mszkn

Ümit dediğinde haklılık payı yok değil ancak 3b programlarda en iyi kullanabildiğim ve kullanmaktan zevk aldığım tek program rhino. Bu programla uyumlu bir renderer kullanabilirsem diğer programları aracı olarak kullanma zahmetinden kurtulurum ve en çok sorulan "en iyi program hangisi?" veya "nerede hangisini kullanmalıyım?" diye bir endişe duymaktansa bütün çalışmaları en verimli şekilde tek program üzerinden yapmış olurum. "Vray den vazgeçme, onu öğren sana yeter" diyenlerde oldu ama ne yaparsın uyum meselesi... :)


2011-12-29 15:58:27
  • Offline
{islemler}
anladım. final render, brasil,
congelek

anladım. final render, brasil, mentalray, ve vray`i belli dönemlerde uzun dönemler kullanmış biri olarak söyleyim hepsi birbirine denk render engine motorları mantıkları bile aynı. ilk başlarda hepsinin sistemi farklıydı ama sonra aklın yolu bir olduğu için hepsi amerikayı ayrı ayrı keşfetti. vray ilk keşfeden olduğu için bu kadar yaygın yoksa en iyisi olduğu için değil. brasil rhino ile iyi adapte oluyorsa aklın diğerlerinde kalmasın proğramla uyumlu çalışması çok önemli. vray varken brasil ile uğraşma dememin tek sebebi yaygın olması. sonuçta mesele teknoloji olunca yaygın olması çok ciddi bir avantaj.


2011-12-29 23:14:11 Edit:2011-12-29 23:29:05
  • Offline
{islemler}
yardımların için teşekkür ederim.
mszkn

yardımların için teşekkür ederim. Render konusunda çok yeni birisiyim. Ama programların uyumlu çalışması beni brazil e iten tek sebep diyebilirim. Tekrar teşekkür ederim...


2011-12-30 11:05:43
  • Offline
{islemler}
Merhaba, Mesaji yeni gordum.
cozdascuneyt ozdas

Merhaba,
Mesaji yeni gordum. Brazil`in diger rendererlara gore artisini eksisini sormussunuz. Malesef son yillarda renderer plugin piyasasini cok takip edemedim, haliyle diger pluginler neler yapiyor, Rhino ile ne derecede iyi entegre bilemiyorum.

Ancak size yardimci olabilecek sunu soyleyebilirim: Brazil`in Rhino baglantisini biz (Splutterfish) yazmadik; direk olarak McNeel`in kendi muhendisleri yazdilar. Biz McNeel ile cok uzun sure cok yakin bir is birliginde calistik. Rhino Brazil SDK`sini kullanan ilk program oldu (Max ve yayinlanmamis olan Maya versiyonlarini biz kendimiz yazmistik). Bu yuzden Rhino baglanti plugini yazilirken biz Brazil SDK`sini onlarin ihtiyaclarina gore sekillendirdik.

Benzer sekilde tam o donemde, McNeel de Rhino`ya sistemle daha ic-ice calisacak renderer eklentisi yazmaya imkan verecek API gelistirmek istiyordu, ve bu API`i Brazil projesinde karsilastiklari ihtiyaclara gore sekillendirdiler.

Yani Brazil for Rhino plugini Rhino ile Brazil arasina baglanti olarak yazilan siradan bir plugin degil; hem Brazil hem de Rhino`nun baglanti ozellikleri bu plugin icin gelistirildi. Rhino`nun material editoru, kamera sistemi vs hep bu proje esnasinda sekillendi.

Eminim diger renderer pluginler icin de bir kisim oynamalar yapmislardir ama onlarin Rhino ile olan baglantilari Brazil`in Rhino ile olan baglantisindan daha uyumlu olabilecegini sanmiyorum.

Bir de "Mukemmel sonuc" demissiniz, mukemmel sonuc almak hemen hemen her renderer ile mumkun. Mukemmel derken kastettiginiz citanin yerine ve renderer`in guclu/zayif taraflarina gore harcayacaginiz emek/zaman degisecektir sadece.

kaynak olarak tek verebilecegim yer http://brazil.mcneel.com/ adresi malesef. Eger ingilizceniz varsa forumdan size seve seve yardimci olurlar. Dokumantasyonu ve tutoriallari hazirlayan Brian James, Rhino Render API`ini yazan ekibin lideri Andrew LeBihan yaninda Paul Sherstobitoff gibi yetenekli artistler de forumda aktif olarak yaziyorlar.

Bilmiyorum faydasi oldu mu?


Cuneyt Ozdas Imagination Technologies
2012-01-11 11:51:06
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.cuneytozdas.com
{islemler}
Cüneyt yardım ve açıklamaların
mszkn

Cüneyt yardım ve açıklamaların için teşekkür ediyorum, vray ve brazil in deneme sürümlerinde rhino arayüzleri arasında baya bir fark vark. Ve rhino-brazil ikilisinden keyif aldığımı söyleyebilirim. Sanırım uzunca bir süre bu ikili üzerinde mesai yapmam gerekiyor.


2012-01-17 23:02:36 Edit:2012-01-17 23:03:52
  • Offline
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !