Z-Brush : Modellemede ayrıntı girme konusu hakkında bir kaç soru...

Modellemede ayrıntı girme konusu hakkında bir kaç soru...
TypoGraphiTypoAvatar

Arkadaşlar bir kaç sorum olcaktı yazarak anlatamayacağımı düşündüm. Resimde herşeyi açıkladım sorularımı yanıtlayabilecek var mı?

Resim link: http://imageshack.us/a/img51/1930/32009022.jpg


GraphiTypo
2012-10-21 13:47:55
  • Offline
  • Erkek
Divide yi diyorsun. Onunda
TypoGraphiTypoAvatar

Divide yi diyorsun. Onunda bir sınırı yok mu?


GraphiTypo
2012-10-21 16:11:14
  • Offline
  • Erkek
Gepmetryden ben yapamıyorm o
TypoGraphiTypoAvatar

Gepmetryden ben yapamıyorm o kısım sönük :S nesneye çekl vereblyorm herşey normal ama olmuyor


GraphiTypo
2012-10-21 18:29:05
  • Offline
  • Erkek
Dikkat Et!
modelerhasanHasan KoşmacaAvatar

Modele Divede basmadanda yapabileceğin bi attırma yöntemi var ve yanlış şekilde detaylandırma yapıyorsun ZSphere ile modeli oluşturmak ile işin bitmio Modelin Low Polygon halini Yani hiç divide lanmamış halini editlemen gerek! Low Polygonlu Modele Edge Loop Girerek Seçtiğin Bölgedeki Polygon Sayısını Arttırabilirsin buradan yazması uzun olucak youtube dan falan yararlanabilirsin! Modelin Low Polygon hali Sana göre Detaylandırmaya hazır ise Divide a bas ve basamak basamak editle! Daha önceleri o hatayı bende yapıyordum heleki modelibi oyuna yada başka bir programa yolluyacaksan Low Polygon halini yada bir üst seviyesini vermelisin! 5 ve üzeri seviyelerde Diğer 3D Tasarım programlarında FPS kasmaları yaşarsın hatta programı bile bozabilirsin bilgine...


Hasan Koşmaca
2012-10-21 23:30:08 Edit:2012-10-21 23:49:54
  • Offline
  • Erkek
modelerhasan tam olarak
TypoGraphiTypoAvatar

modelerhasan tam olarak nedediğini anlamadım. Biraz araştırdım ama tam anlamıylas senin dedğin anlamda video göremedim. yardımcı olursanız sevinirim


GraphiTypo
2012-10-23 11:30:35
  • Offline
  • Erkek
zbrush R4 versiyu için
CoDiEEngin EROLAvatar

zbrush R4 versiyu için DynaMesh önceki versiyonlar için ise remesh ve project all kısımlarını araştır derim.

Zshpere ile base modelini oluşturduktan sonra dynamesh `i aç düşük res değerleri ile modelin kabaran veya incelen yerlerini belirle bu şekilde divide ile detaylandırmaya geçmeden önce düzgün dağılmış poligonların olur sonra divede yapabilirsin.

divide ise de bilgisayarın hafızası ile ilgilidir. programın title kısmında free mem miktarı yazar orası dolana kadar arttırım yapabilirsin(görev yöneticisi penceresinden de kontrol edebilirsin). ne yazıkki Zbrush 32bit bir program o yüzden nekadar belleğiniz olsada bir tool için max 4.000 gb kullanır. buda kullanılan modele belirli bir sınır getirir ki bunu aşmanın da yolu modeli parçalara bölüp bu parçaları sub_tool olarak saklamaktan geçer.


https://www.facebook.com/grnt3d | www.grnt3d.com | http://codie1982.deviantart.com/ | http://nmo.cgsociety.org/
2012-10-23 16:43:19
  • Offline
  • Erkek
Demek istediğim şey modelin
modelerhasanHasan KoşmacaAvatar

Demek istediğim şey modelin low polygonlu halini editlemen!
Zbrush Edge Loop olayını internette daha doğrusu yabancı sitelerde bulabilirsin... Zbrush ta deaylandırma olayına girebilmek için daha doğrusu senin istediğin gibi bir detaylandırma için edge loop olayı şart! Edge Loop Kenar Tekrarı demektir yani Zbrush ta seçtiğin polygon un Edge seviyesini arttırmaktadır mesela 1 polygon ken edge loop bunu 2 veya 3 polygon yapar. Videolu anlatmak isterdim ama anlatma kıtlığı olan biriolduğum için derslerden bişey anlamassın :D


Hasan Koşmaca
2012-10-26 01:15:44
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!