V-Ray : Reflection Glosiness Map

Reflection Glosiness Map
charmashaokiOkan Mutlu AkpınarAvatar

Herkese merhabalar. Kaplama konusunda tam olarak idrak edemediğim bir nokta var, umarım cevabımı burada bulabilirim. Biraz ışık, biraz da gerçekçi kaplama için Tadao Ando`nun "Church of The Light" adlı eserini modellemeye başladım. Bilmeyenler için brüt betonun prüzsüzlüğü konusunda çok hassas. Her neyse bi süre uğraştıktan sonra ortaya şöyle bir test renderı ortaya çıktı. Orjinal bir fotoğraf da aşağıda. Şimdi bump map`in prüzlerini azaltarak ışıktaki küçük yüzeylere dağılmayı engellememe gerektiğini anladım fakat uzun süredir anlayamadığım şey Reflection Glosiness`a atadığımız Map`in çalışma mantığı. Sanırım burada yaşadığım sıkıntı yüzünden tam olarak yoğunlaşıp anlayamıyorum. Bir de buraya Falloff map koyup, konuyu benim için daha da kompleks hale getiriyorlar. Falloff`un çalışma mantığını anlasam da reflection glosiness`daki map`in mantığını anlayamayınca çaresiz kalıyorum. Yardımcı olabilecek herkese çok teşekkür ederim. Ayrıca kaplamanın orjinal dokusuna ulaşabilmem için tavsiyelere de şiddetle ihtiyacım var. Saygılarımla.

http://imageshack.us/f/850/deneme2nr.jpg/

http://3.bp.blogspot.com/_4R9N8Gztm8k/S-blGb-NrTI/AAAAAAAAAuw/8UWtkfDDNj8/s1600/church-of-the-light.jpg


2011-12-20 11:35:38
  • Offline
  • Erkek
Kaplamaya ulaşmak için Reflection
TalikaOkan EyüpAvatar

Kaplamaya ulaşmak için Reflection Glosiness`a ihtiyacın var neden? Şİmdi beyaz renk atadıkça bir parlama geliyor değilmi oraya siyah beyaz bir map atadığmızda renk tonuna göre yansıma azalır yada artar peki glossines kısmına atadığımızda ne olur ozamanda yansıma olayını kırmış oluruz aynı şekilde geçişlerde ona göre kırılır nette biraz aratırsanız yada birkaç hazır materiali incelerseniz anlamış olursunuz nedemek istediğimi


- Hiç...
2011-12-21 11:25:59
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ederim cevabınız için.
charmashaokiOkan Mutlu AkpınarAvatar

Teşekkür ederim cevabınız için. Anladığım kadarıyla örneğin Reflection Map`e atadığımız map üzerindeki siyah-beyaz arası alanlar, Reflection glosiness map`de o yansıma yapan yüzeylerin tekrar siyah-beyaz aralığında değerlendirilmesiyle pürüzlülük kazanıyor. Peki normalde bu kırılmayı ya da pürüzlüğü diyeyim, reflection glosiness yanındaki değer ile sağlıyorum, buraya map atadığımda bunun işlevsiz hale gelmesi gerekmiyor mu? Ya da bu değer map atandıktan sonra bir çarpan gibi mi çalışıyor. Yoğun olarak inceliyorum aslında materyalleri de tam olarak oturtamamıştım kafamda. Tekrar teşekkür ederim.


2011-12-21 14:35:01
  • Offline
  • Erkek
Doğru anlamışsınız. İşlevselliği kalmıyor
TalikaOkan EyüpAvatar

Doğru anlamışsınız. İşlevselliği kalmıyor map atadığnızda zaten değerler verilmiş oluyor oraya noise atayarak deneyebilirsiniz yada renkli map bile atayarak görebilirsiniz. Bunları incelemeniz güzel daha detaylı mapler çıkarmanızı sağlıyıcaktır hatta bana sorarsanız biraz ingilizceniz varsa gördüğnüz herşeyi sorgulatıp google da araştırabilirsiniz yada buradan sorabilirsiniz mutlaka biri yardımcı olucaktır


- Hiç...
2011-12-21 15:11:41
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!