V-Ray : Vitray Cam İçin Vray Malzeme Ayarları

Vitray Cam İçin Vray Malzeme Ayarları

Selamlar...

Aşağıdaki linklerdeki örneklerde olduğu gibi vitray cam modellemesi yapacağım. O kadar uğraşmama rağmen örneklerdeki etkiyi yakalayamadım. Hem ışığın camdaki geçerken dokudaki renkleri yansıtması gerekli... Fakat vrayde malzemenin nasıl hazırlacağı ile ilgili yardımlarınıza ihtiyacım var...

http://www.youtube.com/watch?v=GlJF9Zx5qw0

http://c1110.hizliresim.com/q/u/5d5d.jpg


2011-10-26 22:29:18
  • Offline
  • Erkek
bu dediğin olayı VRay2SidedMtl
ababaturk ababatürkAvatar

bu dediğin olayı VRay2SidedMtl ile yapabilirsin.


Emeğinin karşılığını, ne yaptığını bilmeyen insanlardan alamazsın. Değer bilmeyenlere sakın emeğini sunma. Asla bilmeyenle tartışma.
2011-10-26 22:35:37
  • Offline
  • Erkek
biraz daha detay verebilirmisiniz.

biraz daha detay verebilirmisiniz.


2011-10-26 22:47:08
  • Offline
  • Erkek
VRay2SidedMtl daha çok kağıt,
congelek

VRay2SidedMtl daha çok kağıt, yaprak, kumaş gibi önden ışık aldığında arkasının da aydınlık olmasını sağlar cam etkisini tam alamazsın ama. mesela branda çadırın içinin aydınlık olması gibi. arkasını göstermez ışığı da süzmez.
tam vitray etkisi için diffuse ve refraction`a istediğin vitray tekstürünü vermen ve refraction bölümündeki affect shadows`u işaretlemen yeterli olacaktır tam olarak linkteki etkiyi verir. geçirgenliğini dağıtmak istersen yani buzlu cam etkisi gibi vitraylar da var onun için yine refraction bölümündeki glossines`e aynı tekstürü ya da başka bir tekstürü verebilirsin. ya da direk değer verebilirsin 1`in altında. 1 tam geçirgenliktir düşürdükçe geçirgenlik puslanır. affect shadows`u tıklamazsan GI içeriye girer ve odayı aydınlatır ama direk ışıklar girmez. haliyle vitrayın deseninin içerdeki hüzmeleri olmaz.


2011-10-26 23:17:25
  • Offline
bu arada eğer VRay2SidedMtl
congelek

bu arada eğer VRay2SidedMtl kullanacaksan en iyi etkiyi kalınlıksız tek yüzey verir. eğer objenin kalınlığı varsa iki yüzey için de ayrı hesap yapar ve arka arkaya iki kağıt koymuş gibi bir etki alırsın.


2011-10-26 23:31:12
  • Offline
tamda dediğiniz gibi buzlu

tamda dediğiniz gibi buzlu cam üzerinde olan bir vitray çalışması yapmak istiyorum fakat glossinesi dediğiniz şekilde yaptığımda buzlu cam etkisi alamıyorum.. ayrıca refraction ve diffuse bölümlerine texture atadığımda camın her iki yüzeyinede dokuyu atıyor ve belli bir açıdan render aldığımda camın her iki yüzeyinde de oluşan doku kötü bir görünüm veriyor. sadece dokuyu olmasını istediğim yüzeye atmama rağmen her iki yüzeydede oluşuyor. yere düşen gölge ise vitrayın içinden geçen bir ışık değil sadece atadığım dokunun yerde renkli bir şekilde oluşan kopyası gibi... ama ışığın vitrayın içinden geçtikten sonra ordaki renkleri almasını nasıl yapabilirim...

teşekkürler....


2011-10-28 19:51:03
  • Offline
  • Erkek
ders hazırlarım.
ababaturk ababatürkAvatar

kardeş şu resme bak bakalım senin istediğine benziyomu.üzerinde birazdaha çalışırsak olur sanırsam.
http://img695.imageshack.us/img695/8825/denemeke.png


Emeğinin karşılığını, ne yaptığını bilmeyen insanlardan alamazsın. Değer bilmeyenlere sakın emeğini sunma. Asla bilmeyenle tartışma.
2011-10-29 21:06:18 Edit:2011-10-29 22:48:31
  • Offline
  • Erkek
ne yazıkki dostum tam

ne yazıkki dostum tam olarak değil... yukarıda linklerini verdim... oradaki gibi bir etkiye sahip olmasını istiyorum...


2011-12-01 11:25:39
  • Offline
  • Erkek
Ben benzer bir
Querorz

Ben benzer bir problemle karşılaştım ve bir üstad bana dedi ki "vitray ve camın ikisi ayrı cisimlerdir gibi düşün". Belki yeterince açıklayıcı olmamıştır diye söylüyorum. Vitray kısmı ve cam olan kısmı ayrı ayrı modelleyip üst üste koyacaksınız.


2011-12-04 23:39:01
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!