V-Ray : bulanık render problemi

bulanık render problemi
kubilliankubilay bilir

Merhaba.

Çok daha profesyonel ve gerçekçi render almak için uğraşıyorum. Uzun süredir tutorial takip ediyorum ama bir türlü anlamadığım beceremediğim bir husus var.

Şu render`a önce bir bakın :

https://hizliresim.com/brPDym

Sahnede malzeme subdiv leri yüksek, irradiance map ve light cache kullanıldı, ambient occlusion açık, exponential kullanıldı, Her modelde yüksek chamfer değeri girildi. Yani keskin hatlar yok. Ve keskinlik için mitchell netravalli kullanıldı.

Şimdi bu kısıtlı bilgimle bu sahneye ulaştım ama ne yazık ki hala istediğim gibi değil. Işıklar istediğim kontrastı veremiyor. bir türlü o atmosferi yakalayamıyorum. Daha keskin, kontrastı daha yüksek, daha net bir render kalitesi arıyorum ama bir türlü beceremiyorum.

Gerçekçilik adına neler yapmalıyım. Photoshop kullanmıyorum, basit bir programla saturation falan arttırıyorum sadece. Bu sahneye neler yapılabilir sizce yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.


2017-05-10 10:33:56 Edit:2017-05-10 10:34:58
  • Offline
  • Erkek
Ben her zaman önce
wisemanxxxMustafa BeytekinAvatar

Ben her zaman önce bir fotoğraf makinesi ile birkaç iç mekan fotoğrafı çekip oradan yola çıkma mantığını öneririm. Bu sahnede ortamı aydınlatmak için kullanılan yapay ışıklar çok eşit bir ışık vermiş sahneye.Dışarısının bu kadar aydınlık olduğu bir yerde iç mekanın bu kadar aydınlık olması biraz yapaylık katmış. Normalde iç mekan fotoğrafçılığında bikaç yapay ışık tabi ki kullanılır fakat bunun haricinde farklı poz sürelerinde birkaç kare alıp tonemapping le ışığı dengeleme metodu da sıklıkla kullanılır. Bence gerçeklik istiyorsanız bunun ilk adımı interior photography başlığıyla arama yapıp gerçekte nasıl bir yol izlendiğini öğrenmektir. Sonrasında da bu bilgileri 3d ye taşımak..
Sahnedeki bir ikinci konu da malzemeler. Malzemeler gerçekçi değil. Biraz kusur gerçekliği artırır.
Bu arada kullandığınız antialias modları gereksiz bir sharpness veriyor ki hiçbir fotoğrafta bu kadar keskin hatlar olmaz. post production aşamasında yine biraz lens kusurları eklemek ayrı bir gerçeklik katar. chromatic aberration, vignette, depth of field, lens distortion vb...


www.vds3d.com
2017-05-10 11:59:13 Edit:2017-05-10 12:01:42
  • Offline
  • Erkek
Selam, PS ya da
zgroznÖzgür Özen

Selam, PS ya da LR öğrenmeden istediğin sonuçları alman mümkün değil, aynı dertten ben de muzdaribim çünkü ;)


2017-05-10 12:01:01
  • Offline
  • Erkek
Işık ve Materyal
alisengunAli ŞengünAvatar

Işık ve Materyal

Gerçeklikte ışık ve materyalleri detayları önemlidir. Eklemiş olduğunuz sahneyi gerçek hayattaki gibi algılayarak ışıklandırın. Sahneyi güneş ışığı ile aydınlatmayı deneyin, sahne içinde gereksiz ışık kullanmayın sahne karanlık kaldı diyerek sahne içerisine ışık eklemeyin eklediğiniz ışıkların hepsi gölgeyi ortadan kaldırıyor studio ortamına dönüyor. Gölge ve güneş ışığı doğru kullanarak gerçeğe yaklaşırsınız. Işık haricinde materyalleri detayı önemlidir tek textures atayarak detay yakalamak zordur kullanmış olduğunuz maplerin dolduracak textures arşivi olması gerekli yani materyal için ciddi emek sarf etmelisiniz. Ayrıca render elementsleri kullanarak post işlemi yaprak kalite detay artırmalısınız. örnek video https://www.youtube.com/watch?v=zw9k19uZB5E Kısaca (modelin var olduğunuz sayarsak) ne kadar çok materyal detayı ve ışık çalışması o kadar çok realite.

https://www.behance.net/alisengun
2017-05-10 14:14:54
  • Offline
  • Erkek
İlginiz için teşekkür ederim.
kubilliankubilay bilir

İlginiz için teşekkür ederim.

Sahnedeki yapay ışıkları kaldırıp tekrar bir render aldım. Şu an ofisteyim akşam gidince görebileceğim. Buraya da eklerim. Şöyle bir yol izledim. Spotlarda vray ies kullandım. Dışarıdan gelen ışığı kestim. Koridordan gelen bir ışık ve render da gördüğünüz gizli led aydınlatmanın ışığı kaldı. Ha bir de masa üstü aydınlatma. Bakalım nasıl bir sonuç elde edeceğim.

Ayrıca öğrenmek istediğim bir mevzu daha var. her materyal specular ve bump map e falan sahip olmalı mı ? Misal o gördüğünüz üst kapaklar high gloss malzeme. Yani yalnızca cam gibi yansımaya sahip beyaz ve düz bir malzeme. Buna parmak izi lekesi gibi bir leke mi atmayalım refflection a falan. ne diyorsuz ? Her malzeme bu kanallara sahip olmak zorunda mı gerçeklik için ?


2017-05-11 13:09:14
  • Offline
  • Erkek
hsnmdrl
hsndmrlhasan demirelAvatar

herkesin görüşü farklıdır tabi ama benim görüşüm ikinci elciden döşenmiş havası olmayacak


0532-720-86-90
2017-05-11 14:03:34
  • Offline
  • Erkek
linear workflow araştırmanızı önerırım.
furkan_kaanfurkan kaan alptekin Avatar

linear workflow araştırmanızı önerırım. Gerçekçi ışıklandırmada yardımcı olacaktır. Bunun dışında chamfer yapmak yerıne materıal de bump a vraytexedge ekleyebılırsınız renderda koşelerı chamfer lı cıkartıcaktır. Sahne ıçı ugrasmaya ve plygon sayısını arttırmaya gerek kalmaz. Ana ışık kaynagının tek olması gerçekcılıgı arttırır. Render post production oncesı ıstedıgınız aydınlıkta olmayabılır ama post productionda render elementlerı ıle ıstedıgınız aydınlıga getırebılırsınız resmı. Bu sayede render surenizde kısalacaktır. Bunun dışında sahnede bazı yerlere soguk yansıma vermesı ıcın (özellıkle iç mekana açılan camlı kapıların önune vs) duşuk degerde soguk ışıklar ekleyebılırsınız Temprature değeri 6000 civarı. Daha detaya inersek postproduction kısmında linear workflow geregi raw elementlerle çalısabılırsınız. Renderınızı raw olarak (gama duzeltmesı olmadan ham halde) kaydedip reflection refraction GI ve bunların fılıterlerını bırlşetırerek maskeler ile renderda istediğiniz gibi oynama yaparak istediğiniz gerçekçiliği yakalayabılırsınız. Bunun için Nuke programını tavsıye ederim. Zamanla kendınızı geliştireceksinizdir.


2017-05-11 15:07:44
  • Offline
  • Erkek
Deneme Yanılma
alisengunAli ŞengünAvatar

Deneme Yanılma

Her materyalde spec,bump veya başka bir map olması gerekmez ama olursa detay ışık yansımaları vs. daha iyi sonuç verecektir. Birazda senin sahnenin durumuna bağlı sahnede kameraya uzak kalan obje ve kısımları fazla uğraşmadan detaya girmeden basit materyaller ile hallede bilirsin.Üst kapaklar için; yer yüzünden dümdüz pürüzsüz yüzey bulmak nerede imkansızdır. Her yüzeyin kırılma ve yansıma değerleri, pürüzlü şekli değişmektedir. Senin yapmış olduğun çizimde zemin, ahşap, sandalye ve deri kısımları, tavan beton kısmı buz dolabı ve fırın, materyallerinin detaylardır malısın, duvar boyası içinde bir şeyler yapılabilir. Eklediğim resim mdl materyal örneğidir.

https://www.behance.net/alisengun
2017-05-11 15:10:43
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!