V-Ray : render da kirlilik

render da kirlilik
zeyin43hüseyin bozAvatar

arkadaşlar render da resmın her yerinde gri gri noktalar bulunuyor kirli gibi görünüyor neden kaynaklanıyor acaba bilgisi olan arkadaşlar acil..


H.BZ
2013-05-18 12:42:20
  • Offline
  • Erkek
Eğer sahnede vray light
s_bedelseyit BEDELAvatar

Eğer sahnede vray light

Eğer sahnede vray light varsa subdivision değerini 16 - 20 arası bi değere getirin yeterli olacaktır.


2013-05-18 12:52:24 Edit:2013-05-18 12:52:47
  • Offline
  • Erkek
sgbg
zeyin43hüseyin bozAvatar

çok teşekurller..


H.BZ
2013-05-18 13:53:10
  • Offline
  • Erkek
3 soru

3 soru

resim üzerine yazdıgım 3 soru hakkında yardımcı olabilen varmidır !... 1) beyaz üzerine kahverenk tonlarda yansıma oluyor bunu nasl engellerim.. 2) daha beyaz süt beyaz renkte material nasıl yaparım... 3) standart materyalde kulladıgımız self illumination > color ile ışıgını artırabiliyoruz.. beyaz ları veya baska materyalleri daha canlı yapabiliyoruz. vrayde buna karsılık olan nedir.. nasıl yapabilir.. rica etsem yardımcı olabilrmsnz...

2013-05-25 11:24:41
  • Offline
  • Erkek
1 soru daha

1 soru daha eklemek istiyorum.. bütün materiallerde bump olmasına karsın.. bunu renderlarda hissedemiyorum.. resimde görüyorsunuz.. neden bumplarım hissedilmiyour !!


2013-05-25 11:26:03
  • Offline
  • Erkek
1. sorun için sorun
fy3dtasarimYunus DAYFUNAvatar

1. sorun için sorun çim metrailinden kaynaklanıyor o metarile override mtl atar sonrada ordaki rengi tam beyaz yada beyaz tonlarında yaparsan yeşil yansımayı gidermiş olursun
2. sorun için normal vray mtl oluşturup tam beyaz yada süt beyaz değerleri neyse rgb olarak o değerleri girerek yapabilirsin.
3. sorun için yanlış hatırlamıyorsam bu işlemi object propertisden yapıyorduk orda açılan menüden objenin aldığı ışın çıkan ışın miktarı belirlenebiliyor ama o parlama işlemini photoshopta yapmanı öneririm maxde yaparsan aydınlanmayı etkiler.


www.yunusdayfun.com
2013-05-25 11:42:51
  • Offline
  • Erkek
tşkler...

1 bence o lekeler catının alt kısmında kahver renk ahsap kaplama var oradan kaynaklanıyor.. ama override neymiş ona bakıcam :)
2 rgb degeri zaten 255 en acık renk beyaz yapıyorum renderdaki gibi heryer daha aydın beyaz degil !
3 yani gölgede kalan bazı yerler asırı koyu oluyor orayı photoshop ile mi acıcacaz.. :S

yardmn icin tşk ederim.. saygılar !


2013-05-28 10:02:41
  • Offline
  • Erkek
override mtl kullandığında zaten
fy3dtasarimYunus DAYFUNAvatar

override mtl kullandığında zaten renkli yansımalar beyaz ve tonlarını yansıtacağı için oradaki renk kirliliği giderilmiş olacaktır beyaz yerler beyaz olacak tabi burada kullandığın çevresel aydınlatmanında etkisi olacaktır.Her malzemenin etkisi vardır gerçek doğadaki düşün düyayı dünyadaki cisimler aydınlatır güneşden gelen ışınlar cizimlere çarpıp başka cisime gider böyle böyle milyonlarca belkide milyarlarca ışın yansımaları gerçekleşir böylece çevre aydınlanır bunun en basit örneğini karanlık bir odada fener kullanarak görebilirsin. göz alıcı beyaz yansıması için photoshopda dokunuşlar yapman daha mantıklı geldi bana ayarları değiştirip tekrar tekrar render almaktan iyidir.


www.yunusdayfun.com
2013-05-28 10:34:29
  • Offline
  • Erkek
thanks

yaptım.. overridematrl. ile artık sorun yok.. cok cok tesekkürler


2013-06-08 11:42:01
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!