Genel Konular : Eğitim Kaynakları

Eğitim Kaynakları

İnternette bir sürü ileri derece animasyon ve modelleme üzerine kitap ve eğitim seti var.Bunların Türkçeye çevirilmemesinin sebebini bu seviyede bir ürün ortaya koyacak imkan olmadığından dolayı olduğunu düşünüyorum.Ne teknik ,ne kişi ne de ekonomik.


Hayal ediyorsam varım
2018-09-24 03:04:41
  • Offline
  • Erkek
hop hop hop
Gaznelimahmut yaziciAvatar

Benim egitim seti hazirladigim bir kanalim var 2-3 yildir bunlarla ugrasiyorum. modelleme ve animasyona ilgi alaka o kadar az ki birde tutup yabanci kaynakların cevirilerine kimsenin ugrasacagini zannetmiyorum. yani yapimcilarda seviye var ama bunun ülkemizde bir kiymeti yok.

https://www.youtube.com/c/IcanBLEND?sub_confirmation=1


Türkler Geliyor!
2018-09-24 13:42:55
  • Offline
  • Erkek
Biz yeni çıkanı alıp
ozgurtarÖzgür Tarımcıoğlu

Biz yeni çıkanı alıp çevirip ders haline getirip yayınlayana kadar yazılımların yeni versiyonu yayınlanıyor. Ne oluyor onc açalışma. Geçen senenin eğitim setini hazırlamış oluyorsun.


2018-09-24 14:19:40
  • Offline
  • Erkek
M-Metehan, yazılımların doğrudan kendisini

M-Metehan, yazılımların doğrudan kendisini öğreten eğitim setleri yerine genel geçer kavramlara odaklanman daha doğru. Çok geniş bir alandan bahsediyoruz, tüm CGI alanlarında uzman olman mümkün değil ancak geniş çapta bilgi edinip bazı alanlarda da derinleşebilirsin.

Nihayetinde programlar her şeyi temel bir takım CGI metodlarına göre yapar. Yapış şekilleri farklı gibi görünse de uyguladıkları metodlar aynıdır. Senin öğrenmen gereken x programında y nasıl yapılırdan ziyade temelde render, animasyon, modelleme, ışıklandırma, vfx gibi şeylerin ne olduğu. Temel teknikler, temel uygulamalar vs.

Bir programı öğreneyim ve en iyi ışıklandırma ile en iyi renderi ben alayım diye bir şey söz konusu değil. O gerçekten iyi görüntüleri/renderleri programın kendisi ile birlikte artist`in bilgisi/yeteneği ortaya koyuyor.

Bazı durumlarda bir takım programların genel olmayan çok spesifik bir takım çözümlerini öğrenmen de gerekebilir. Ancak bunlar belli bir genel temel edindikten sonra üzerine düşünülmesi gereken şeyler. Örneğin Zbrush piyasada pek rastlamayacağın tarzda sculpt araçlarına sahiptir, Houdini kapsamlı prosedürel araçlara sahiptir vs. Bunları diğer programlarda bulamazsın elbette ancak işin temelini bilmezsen de bu araçları kullanman güçleşir.

Poligon nedir, ışık nedir, keyframe nedir, temel path-tracing metodları, radyometri, fotoğraf, kadraj, kamera, renk...

Bu kolay bir meslek değil, kolay olduğunu düşünüp öğrenmen gerekenleri erteledikçe de adam akıllı ilerlemen mümkün değil, hep vasatın altında kalırsın.

Ve en önemlisi, Türkçe eğitim bekleme ve ingilizce öğren. Bu iletişim deryasında bu bir sorun değil. Biraz zaman ayırıp kısa sürede ingilizce öğrenebilirsin.


2018-09-24 14:52:13 Edit:2018-09-24 14:53:08
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!