Diğer 3D Programları : Blender, Mirror kullanılmadan yapılabilir mi?

Blender, Mirror kullanılmadan yapılabilir mi?
fatihmertFatih Mert DoğancanAvatar

Merhaba arkadaşlar, yine ben :) Numpad tuşları ile 2 boyutlu bakışa alaraktan modellememi gerçekleştiriyorum. Noktaları(Vertex) seçtiğimde sadece seçtiğim yüz seçiliyor.. Yani şöyle göstereyim..

http://e1209.hizliresim.com/11/4/cn0kw.png

Resme göre, sol üst köşedeki gibi bir seçim yapıldığında sağ üst köşedeki gibi bir şey çıkıyor. Sol üst köşedeki gibi tuttuğum zaman Mirror kullanmadan sağ alt köşedeki gibi bir çıktı almam mümkün mü?

Hazır mirror`dan konu açılmışken, mirror işlemim bittiğinde mirror`dan kaldırıp mirror`lu haline normal modele nasıl döndürebilirim? Açıklayıcı olmadıysa, mirror attığım bir kafa modeli düşünün ben sol yanağına sculpt ile çizik atmak istiyorum mirror da olduğu için sağ tarafı da çiziyor. Bunun için ne yapabilirim bulamadım :)

Teşekkür ederimm..


2012-09-04 14:45:34
  • Offline
  • Erkek
Hazıra Alışılınca acaba araştırma-geliştirme
ETezerErgin TEZERAvatar

Hazıra Alışılınca acaba araştırma-geliştirme durur mu??? !!!


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2012-09-04 15:20:12
  • Offline
  • Erkek
:). İngilizcem yok henüz
fatihmertFatih Mert DoğancanAvatar

:). İngilizcem yok henüz lise talebesi olarak bu tip terimlere çok uzağım hangi konuda nerede araştırma yapacağım. Yardımcı olursanız sizi neden yorayım ki? İngilizce modellemeye ilgili kalıplaşmış sözcükler sözlüğü adında bir konuda açılabilir..

Teşekkür ederim..


2012-09-04 15:32:37
  • Offline
  • Erkek
Acaba 3D sadece internette
ETezerErgin TEZERAvatar

Acaba 3D sadece internette ingilizce-Türkçe araştırma ile mi gelişir ? Belki kendini geliştirme çabaların aşamasında yanlış yolda ilerliyosundur? Kimbilir? Sen bilemezsin, çünkü yeterli bilgin yok... Belki 3D konusunda araç sormak yerine teknik sormak daha faydalı olabilir senin için. İnternetten bir film seyrediyorsun ve adamın neyi nasıl yaptığını soruyorsun... Bunun senin gelişimine katkısı fazla olmaz. Tam tersine o tutoriali hazırlayan adam gibi olabilirsin en fazla... Bence öncelikle gerçek hayatı araştır derim. Mesela Extrude ile yapılmış bir nesne yoktur gerçek hayatta. Bütün kenarlar "pah"lanmıştır. Pah lardaki bu eğim neye göre oluşur? Bunula başla derim sana... Seni çok daha hızlı ve daha ileriye taşıyabilir.
Tabii diğer taraftan benim haddime sana fikir vermek de düşmez. Büyük ihtimalle sen daha doğrusuna karar verebilirsin. Bizim ki, sadece Yaşlı bir animatörden gereksiz tavsiyeler...


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2012-09-04 17:05:53
  • Offline
  • Erkek
kardeş galiba arkadaki noktalarıda
maviprensOğuzhan Demirkol

kardeş galiba arkadaki noktalarıda seçmek istiyorsun o zaman z tuşuna basıp holgram görüntüsü ile modelleme yapacaksın öyle olur fakat b ile veya cile seçmen lazım


2012-09-04 21:08:18
  • Offline
  • Erkek
biraz geç oldu ama
maxkemalkemal DEMİRTAŞAvatar

biraz geç oldu ama genede bildiklerimi anlatayım.
1-seçim yaparken loop selection yaparsan bağlı olan vertexleri toptan seçebilirsin klavye kombinasyonu alt tuşuna basarak seçmek
2- durum. edit moddayken altta bulunan edge face seçim tuşlarının sağında bulunan tuş üzerine geldiğinde limit selection to visible yazan tuşu söylüyorum basılı ise genelde default olarak basılıdır. sadece görünen yüzlerdeki olanlar seçilir arka yüzler seçilmez. basılı değilse seçim yaptığın alanda bulunan bütün yüzeyler seçilir görünmeyenlerde dahil bu senin istediğin sanırım. kolay gelsin


2012-09-08 11:45:06
  • Offline
  • Erkek
mirror modifiye ile modeli
maxkemalkemal DEMİRTAŞAvatar

mirror modifiye ile modeli yaptıktan sonra sculp modunda işleme devam edeceksen miror modifiye işlemini apply diğerek bitir. daha sonra sclup modunda çalışırken mirror işlemine ihtiyacın olursa symmetry ile yapabilirsin


2012-09-08 11:49:08
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!