3ds Max : Riglenmiş Bir Karakter Başka Sahneye Almak.

Riglenmiş Bir Karakter Başka Sahneye Almak.
thief_58taskin sertAvatar

Merhaba Arkadaşlar daha önce riglenmiş bir karakteri farklı bir sahneye import etmek istiyorum fakat import ettiğimde ayarlar bozulmuş bi şekilde geliyor ne yapmam gerekiyor ?


Forging A New Light
2012-02-03 07:03:42
  • Offline
  • Erkek
Merge ile sahneye atmayi
burocknrollburak beyturAvatar

Merge ile sahneye atmayi deneyin


Montreal - Canada www.cgframe.com
2012-02-03 10:16:24
  • Offline
  • Erkek
:) yapmayın burak hocam
thief_58taskin sertAvatar

:) yapmayın burak hocam merge ile alıyorum saten :) Ama ne zaman merge ettiğimde tüm değerleri bozuluyor.


Forging A New Light
2012-02-03 14:53:09
  • Offline
  • Erkek
Arkadaşlar uzun denemeler sonucu
thief_58taskin sertAvatar

Arkadaşlar uzun denemeler sonucu bunuda çözüp sizlerle paylaşmak istedim belki basit bir konu ama yazmakta fayda var. sonuçta benim gibi arayan insanlar var. Modeli merge yaptıktan sonra physique modifiyeri ve biped saçma bi şekilde birbirine giriyordu. ilk denemelerim physique değerlerini kaydedip çağırmaktı ama nafile bu defa animasyon sonucunda deformasyonlar meydana geliyordu. Çözüm olarak rigleme işlemi tamamlandıktan sonra fbx olarak kaydettim, ve merge yaptım Model bu defa düzgün geliyordu ama bu seferde bipedsiz bi şekilde biped dome objesi (helper) olarak çıkıyordu. Physique değerlerini kaydettikten sonra tüm helperleri seçip animasyon menüsünden bone tolls aracından bone on yaptım. dome objesi tekrar biped e dönüştü sonra physique değerlerimi tekrar çağırıp bir iki yerde envelop ayarı yaptım. şuan normal. Ama yinede işimi hızlı yapamıyorum bir villakent animasyonu olacağından bir çok insan modeline ihtiyaç var. her defasında böyle uğraşmam gerekiyor. Sanırım bunun daha kolay bir yolu olmalı. Önceden yapılmış bir insan modelini farklı bir sahneye kolayca merge yapamıyorum. Kolay gelsin.


Forging A New Light
2012-02-03 17:45:07
  • Offline
  • Erkek
Düzgünce riglenmiş bir model
murataksay

Düzgünce riglenmiş bir model merge edilir problemsizce. Biped veya Cat rigli birsürü model düzgünce merge ediliyor. Büyük ihtimalle senin biped`i kurma şeklinden dolayı problem oluyordur.


2012-02-03 18:43:40 Edit:2012-02-03 18:45:06
  • Offline
Bende böyle bir sorun
KanenasA. Hakan GörgülüAvatar

Bende böyle bir sorun yaşamıştım. Fazla üzerinde duramadım. Cevapları bekliyordum. Xref diyolar modeli ve iskeleti ayrı ayrı almak gibi bişeyler diyolar sanırım yabancı sitelerde. Anlamadım tam. Obj formatında export edip kullanmak gibi şeyler falan. İngilizceniz iyiyse yabancı sitelerde daha sağlam cevaplar oluyor genellikle malesef. İyi çalışmalar.


hakangorgulu.com
2012-02-03 19:11:46
  • Offline
  • Erkek
Murat bey söylediklerinizi denedim.
thief_58taskin sertAvatar

Murat bey söylediklerinizi denedim. Elimde profesyonelce modellenmiş ve riglenmiş hazır bir model vardı siz söylecince merge etmeye çalıştım aynı şekilde bozulmalar meydana geldi. bu arada modelin olduğu sahneye başka objeler çağırınca sorunsuz geliyor. O halde benim çalıştığım sahnede bir problem olmalı ama ne ?


Forging A New Light
2012-02-03 20:25:27
  • Offline
  • Erkek
evet malesef yabancı siteler
thief_58taskin sertAvatar

evet malesef yabancı siteler bilgi paylaşımında daha üst seviyedeler. kolay gelsin iyi çalışmalar.


Forging A New Light
2012-02-03 20:29:00
  • Offline
  • Erkek
genelde riglenmiş karakter başka
rakunnerrakunner

genelde riglenmiş karakter başka bir sahne ye merge edildiğinde bozuk bir şekilde geliyorsa sahnelerin unit setupları farklı şekilde olmasında kaynaklanıyor çoğu zaman... misal riglenmiş karakterin unit setup ı neyse ana sahneninde unit setup ı aynı olmalıdır. yani rigli karakter dosyası santimetre ve 1 unit = 1 inch ise diğer sahnelerde böyle olmak zorundadır. birde bunları kontrol ederek deneyin


2012-02-04 03:13:33
  • Offline
  • Erkek
rakunner çok sağol arkadaşım.
thief_58taskin sertAvatar

rakunner çok sağol arkadaşım. işe yaradı. Beni büyük bir çileden kurtardın işin gücün rast gelsin. çok teşekkür ederim.


Forging A New Light
2012-02-04 04:45:22
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!