3ds Max : Grid bölümü ve donma problemi

Grid bölümü ve donma problemi
cantuncelCan TUNCEL

Arkadaşlar merhaba,
Sahnemde perpektif görüntüsünde çalışırken 0 noktasının olduğu bölümdeki gridin olduğu yere döndüğüm zaman sahne kasmaya başlıyor. Onun dışında hiç bir yerde takılmadan çok rahat hareket edebiliyorum ama gridi gördüğü zaman açı donmaya takılmaya başlıyor. Sorun ne olabilir? Belki sorun programdadır diyerek 2012 de yükledim ama yine aynı problem var. İş yerindeki bilgisayarda da aynı sorun var evde de. Yeni bir proje, sahne hazırladım yine aynı sorun. Gridin olduğu bölümde görünmeyen ne olabilir ya da neden böyle bi sorun olabilir ? Şimdiden çok sağolun.


2011-12-23 16:02:04
  • Offline
  • Erkek
Gridi gizleyip baktınız mı?
aylmzabdullah yılmazAvatar

Gridi gizleyip baktınız mı? (gridi gizlemek için "g" ye basın.) Eğer grid varken böyle bir sorun çıkıyorsa hiçbir anlamı yok, 3d grafik kartınızla alakalıdır diyebilirim. Ama grid yokken yine aynı sorun varsa dosyanızda ki detayların yoğunluğu merkezdedir ve ekran kartınızı kasıyordur diyebiliriz.

Eğer çözüm bulamadıysanız
- dosyanızı yeni bir max dosyasına merge yapın ve tekrar deneyin.
--- dosyanızın ayarlarında olan bir sorun varsa bu şekilde düzelebiir

- dosyanızdaki objelere material ID si 0 (sıfır) dan farklı olan bir material atayın ve sonra eski kaplamalarınızı tekrar objelerine atayın.
--- dosyadaki bir objede yada bir kaç objede çok fazla atanmış material olabilir bu şekilde bu sorunu da çözebilirsiniz.


Bildiklerimiz kadar bilgili, bilmediklerimiz kadar cahiliz. //aylmz
2011-12-23 17:25:40
  • Offline
  • Erkek
..
cantuncelCan TUNCEL

Hocam öncelikle çok teşekkür ederim. Gridi gizlemeyi denemiştim ancak yine aynı problem oldu. dosyamdaki detayların yoğunluğundan neyi kasdettiğinizi anlamadım. Dosya çok fazla klasör içerisinde olduğundan mı yoksa isimlerdeki sıkıntılardan mı kaynaklıdır. grafik kartımla alakalı olabileceğini sanmıyorum çünkü daha önce böyle bir problemim yoktu. aynı dosyaların açılma süreleri de (buna bağlı olarak sanırım)oldukça uzadı. yarım saati geçen projeler oluyor ve beklemek zorunda kalıyorum açılmasını. sahnemdeki vray ligth ları azaltıp yerine vray sun ayarladım. bu açılma süresinin kısalmasına biraz yardımcı oldu. Metariallere gelince 0 dan farklı bir metarial den kastınızı da anlamadım. yani bir çok farklı metarial kullanıyorum tabi ama çok fazla değil. yardımınız için çok teşekkür ederim.


2011-12-23 17:53:21
  • Offline
  • Erkek
Detaylardan kaynaklı dediğim çok
aylmzabdullah yılmazAvatar

Detaylardan kaynaklı dediğim çok

Detaylardan kaynaklı dediğim çok fazla vertex e veye yüzeye sahip cisim demek istemiştim. Material 0 dan farklı derken material editördeki resimde gördüğünüz kısımda 0 yazan kısmı tıkladığınızda açılan menüden 0 dışında herhangi birini seçerek oluşturduğunuz yeni materiali cisme atayın.

Bildiklerimiz kadar bilgili, bilmediklerimiz kadar cahiliz. //aylmz
2011-12-23 23:26:36
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!