3ds Max : referance transform

referance transform
DARK_LordMetin KALAYCIAvatar

Selamlar. 3ds max te obje hizalama ile ilgili bir eksikten çok müzdaripim. Autocad veya rhinoceros taki gibi bir referance point rotation seçeneği yok. Objeleri taşırken hizalarken çok sıkıntı yaşıyorum. align komutları yetersiz. Rhinocerostaki gibi çalışan bir plugin script biliyor musnuz? Neden Autodesk gibi bir firma bu kadar basit bir olayı çözemiyor? Autocad satılmaz diye mi korkuyor. Rhinocerosta dehşet çalışıyor bu tür hizalama ve snap tool ları. thanks. Rappa tools u denedim çok verimli değil.


BIRGUN HERSEY KARANLIGA GOMULECEK... O AN GELDIGINDE OLUP BITENLERE SADECE BEN TANIK OLACAGIM
2020-04-03 14:14:05
  • Offline
  • Erkek
Sorunu Resimli örnekle anlatırsanız
panubis3dYakup TAŞKINAvatar

Sorunu Resimli örnekle anlatırsanız daha hızlı yardımda bulunabiliriz..

Şu ana kadar hiç sorun yaşamadım hizalamada..Eksik olan nedir merak ettim..


2020-04-03 16:54:49
  • Offline
  • Erkek
Ben de Rhino'da yaptığım
fasuto53Fatih Avatar

Ben de Rhino'da yaptığım orient esnekliğini max'te eksikliğini çekmişimdir. Bunu en Max'te en iyi 3pt Align ilgn ile halledebildim.

https://apps.autodesk.com/3DSMAX/en/Detail/Index?id=3470835942265631269&appLang=en&os=Win64

Elbette Rhino'nun Gumball aracı kadar iyi bir orient&transform ve dahası... süper tool hiç bir programda yok.


2020-04-03 18:49:03
  • Offline
  • Erkek
teşekkürler fasuto. indirmek için
DARK_LordMetin KALAYCIAvatar

teşekkürler fasuto. indirmek için bu scripti üye girişi mi yapmak lazım? Rhino iyi hoş ta malesef oyun ve film sektörü için modelleri polygona çevirdiğimiz zaman malesef bir sürü gereksiz edge atıyor. Baklım subdi olayı biraz yaramıza melhem olacakmı. Rhinodan da vazgeçemiyorum. İki arada bir derede kaldım. aylardır bir Nurbs modeli çok temiz bir şekilde polygon a çevirecek bişey arıyorum bulamadım. MOİ3d mi desen diğer yazlılımlar mı desen yok. Tek tek max te optimize ediyorum veya tekrar modelliyorum. Mimari işlerde sorun olmuyor da oyun modeli yapacağın zaman yüzeyler biraz kirli oluyor. Aslında bunu da sorayım yani rhinodan obj formatına çevirdiğimizde ekstra edge ler oluyor ya bunlar oyun motorlarında sorun oluyor mu? illa quad mı yüzeyler olmalı?


BIRGUN HERSEY KARANLIGA GOMULECEK... O AN GELDIGINDE OLUP BITENLERE SADECE BEN TANIK OLACAGIM
2020-04-04 09:09:55 Edit:2020-04-04 09:54:28
  • Offline
  • Erkek
Yakup Taşkın kardeşim Rhinoceros
DARK_LordMetin KALAYCIAvatar

Yakup Taşkın kardeşim Rhinoceros ta modelleme ve özellikle hizalama ve ölçülü çalışma çok iyi. çok kolay ve kullanıcıyı yormuyor. Çok güçlü. esnek. Bu modelleme nin maxten farklı bir taban (NURBS) dan kaynaklanıyor olsa da insan rhinodaki bu güçlü araçları max te de görmek istiyor.


BIRGUN HERSEY KARANLIGA GOMULECEK... O AN GELDIGINDE OLUP BITENLERE SADECE BEN TANIK OLACAGIM
2020-04-04 09:50:24 Edit:2020-04-04 09:51:16
  • Offline
  • Erkek
Zaten Yapıları gereği çok
panubis3dYakup TAŞKINAvatar

Zaten Yapıları gereği çok farklılar..Dediğiniz gibi Nırbs Modelleme ile Maxin Polygon modellemesi farklı...

Ben eksiklik Nedir Onu Merak Ettim..Veya da ben bir eksiklik duymadığım için de bana öyle geliyor olabilir tabiki..


2020-04-04 13:50:21 Edit:2020-04-04 13:51:13
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!