3ds Max : Oyun modelinde multi-material hakkında

Oyun modelinde multi-material hakkında
xantier

Selam arkadaşlar.Sorum şudur;oyun modellerinde multimateryal kullanımı hakkında bilgiye ihtiyacım var.Multimateryalin nasıl kullanıldığında sorun yok, ancak oyun modelini convert ederken, fbx e çevirirken mesela bir ayar veya birşey yapılıyor mu? Oyun motoru işlerken problemle karşılaşırmı?Teşekkür ederim.


2019-12-29 12:23:43
  • Offline
Multimateryal yapmanın bir sürü

Multimateryal yapmanın bir sürü yolu var. Hangisi?
Oyun motorlarında multimateryal yapmanın bir sürü yolu var. Hangisi?
Oyun motoru ne?

Bunlar bilinmeden verimli bir cevap vermek zor.


2019-12-29 16:08:05
  • Offline
  • Erkek
unreal
muro37Mahmut Murat OYMACIAvatar

Diğer oyun motorlarını bilemem ancak Unrealengine'de bu durum sorun olmuyor. Fbx modellerin "Material ID"sini tanıyor. Fakat ücretsiz sürümde değişiklik yapmaya izin vermiyor. Mesela modelin bir yüzeyindeki materyali değiştirmek istediğinizde yeniden export almanız gerekiyor.

Aşağıdaki videoda anlatılan özellikler ücretsiz sürümde yok.
https://www.youtube.com/watch?v=P75oIsxrYlY


Ezan dinmez diyen, bayrak inmez diyen, şehit ölmez diyen birileri var.
2020-01-04 20:14:03
  • Offline
  • Erkek
Sevgili Mahmut; Unreal Studio,

Sevgili Mahmut; Unreal Studio, Archviz hedeflenerek başka amaçlarla geliştirilmeye başlanan bir yazılımdı. Yani UE'nin bedava versiyonu ve paralı versiyonu diye bir şey yok. Bedava gibi görünen versiyonu da aslında bedava değil. Kar payı sistemi geçerli.

Unreal Studio özelliklerinin UE4'de olmayışına gelince. UE'nin 4.24 sürümüyle birlikte US ömrünü tamamladı ve neredeyse tüm özellikleri plugin olarak UE4'e entegre edildi. 4.24 sürümü itibariyle Plugins altında Mesh Editing olarak bu araç gereçleri bulmak mümkün.


2020-01-06 03:18:09
  • Offline
  • Erkek
teşekkürler
muro37Mahmut Murat OYMACIAvatar

Yaklaşık 5 ay önce Unreal'in sitesinde "mesh editing sadece enterprise sürümünde mevcuttur" yazısını görmüştüm. Yazıyı kaldırmışlar. Güncel Unreal Engine kullanıcısı değilim. Yanlış bilgi verdiğim için özür dilerim. Düzeltme için teşekkür ederim.


Ezan dinmez diyen, bayrak inmez diyen, şehit ölmez diyen birileri var.
2020-01-15 21:39:57
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ederim ilginiz için.3dsmax
xantier

Teşekkür ederim ilginiz için.3dsmax kullanarak multisub object olarak kapladığım bir bıçak modelinde (sapın tahta ucun metal olacak şekilde tek materyalde-uvmap- de çıkacak şekilde) export ederken ayrıca bir ayar yapılıyor mu?İyi çalışmalar.


2020-01-16 16:05:42
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!