3ds Max : overlaping - nonoverlaping sorusu

overlaping - nonoverlaping sorusu
xantier

Arkadaşlar selam.Bir sorum olacak.Model sitelerinde gezerken model özelliklerinde uvmap'e sahip ve overlapping veya nonoverlapping yazıyor.Örtüşen örtüşmeyen anlamında bunu anladım fakat bu örtüşen örtüşmeyen nedir?Uv alanlarının üstüste gelip gelmemesi olayı mı?Uvmap varsa zaten bu alanlar üstüste gelmez.Olması gereken hangisi,örtüşmeli mi örtüşmemeli mi?.Bu olayı anlamadım.Açıklayan olursa sevinirim?Teşekkürler.


2019-09-18 22:23:08 Edit:2019-09-18 22:29:34
  • Offline
Bir modelin uv map'inde

Bir modelin uv map'inde birbiri üzerine gelen alanlar olabilir. Mesela modelin bazı parçaları aynıdır, texel density kazanmak için uv island'ları birbirinin üstüne bindirilebilir.


2019-09-18 22:51:04
  • Offline
  • Erkek
Bir model için bunlardan
xantier

Bir model için bunlardan hangisinin olması daha iyidir?


2019-09-19 20:30:36
  • Offline
Modeli satın alacak olan

Modeli satın alacak olan vatandaşın ihtiyacına göre değişir.

Vatandaş model üzerinde texture değişikliği yapmak isterse istemediği sonuçlar ortaya çıkabilir. Bu genellikle texture boyama anında görülür. Çünkü modelin birbiri üzerine gelen uv kullanılan parçalarına yapacağı boyama diğer parçalarda da görünür olacaktır.

Tabi ne olursa olsun vatandaş herhangi bir DCC yazılımında kendisi de uv düzenlemesi yapabilir. Modelin doku görünümünü kafasına göre ayarlayabilir. Ancak bu durum da hazır model satın alma mantığına ters, bu kadar uğraştıktan sonra modeli oturur kendisi de üretir. Model satın almanın kilit noktası aslında üretim zamanını satın almaktır. Bir modele bir modelci 30 saat zaman harcamışsa sen aslında kendi projen için 30 saati satın alırsın. Tabi senin de model yapabiliyor olduğun varsayımına dayanarak...

Model üretirken overlapped ya da non-overlapped olup olmamasından ziyade az bir alanda yüksek çözünürlüklü doku üretmeye odaklanmak daha mantıklı.

Seni yanlış yönlendirmek istemem ben model alıp satma işinde gerçek zamanlı oyun falan gibi uygulamaları temel alarak konuşuyorum. Mimari sahneye falan alınan modelleri kimsenin kurcaladığını, boyadığını sanmam, büyük ihtimalle alındığı gibi kullanılıyordur. Overlapped olması falan da kimsenin umurunda değildir, güzel gözükmesi kafidir. Zira uygulama gerçek zamanlı olmadıktan sonra texture density düşünmenin de bir anlamı kalmıyor, bir modelin onlarca materyali, uv'si texture'u olabilir.


2019-09-19 23:38:52 Edit:2019-09-19 23:45:16
  • Offline
  • Erkek
Oyun modellerinde kaplama alanlarının
xantier

Oyun modellerinde kaplama alanlarının üstüste gelmesi light map sorunları da çıkaracaktır.Oyun için non overlapping-örtüşmeyen- modeller daha uygun olur sanırım.


2019-09-20 15:53:06
  • Offline
Lightmap uv'si oyun motoru

Lightmap uv'si oyun motoru tarafından da oluşturulabilir, onu pek dert etmene gerek yok. Tabi Unity ve UE4 için konuşuyorum, CryEngine ya da Godot'da otomatik oluşturuluyor mu emin değilim.


2019-09-20 20:52:01
  • Offline
  • Erkek
Desteğiniz için teşekkür ederim.
xantier

Desteğiniz için teşekkür ederim.


2019-09-20 20:56:27
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!