3ds Max : Extrude, bevel????

Extrude, bevel????
kukoonur

Arkadaş ,çizdiğim desen extrude yaparken eksik çıkıyor,aynı desene bevel yapınca sorun çıkmıyor.Sebebi nedendir?????


2018-10-29 16:17:01 Edit:2018-10-29 16:18:12
  • Offline
  • Erkek
Foruma resim halindede koymak
kukoonur

Foruma resim halindede koymak istedim ,nerden yapılıyor yardımcı olur musunuz?


2018-10-29 16:19:08
  • Offline
  • Erkek
Bu mesajı yazdığımız yerin
enversenEnver ŞenAvatar

Bu mesajı yazdığımız yerin hemen üstünde resim ekle diye yazı olması gerekiyor.

Ayrıca Extrude sırasında objenin uv si değişiyor. Bu nedenle üzerindeki kaplama bozuluyor (extrude edilen yükseklik uv de sabit kalıyor). İşiniz bittiğinde uv yi düzenlemeniz gerekiyor.


2018-10-29 17:09:38 Edit:2018-10-29 17:23:27
  • Offline
  • Erkek
printscreen yapıp yollayım diyecem
kukoonur

printscreen yapıp yollayım diyecem ekranı ama "resim ekle" diye bir seçenek çıkmıyor ekranımda!!
uv düzeltme nasıl oluyor biraz acemiyim de :)


2018-10-29 18:59:05
  • Offline
  • Erkek
extrude
drekonNecmi DemirkeserAvatar

Extrude yaptığın çizgide açık uç vardır. Önce:

Edit-Spline ile weld uygula, sonra extrude yap


Game maker
2018-10-29 22:25:32
  • Offline
  • Erkek
ustadım weld ile kopuk
kukoonur

ustadım weld ile kopuk çizgileri birleştirdim. sıkıntı şu, extrude yapınca kimi desen çizgi halinde çıkıyor, bevel yapınca( aynı desen )çizgiyi düzgün şekilde 3 boyutlu halinde çıkması.


2018-10-30 10:44:25
  • Offline
  • Erkek
extrude
kukoonur

extrude

extrude yapılınca çıkan

2018-11-04 11:49:54
  • Offline
  • Erkek
bevel
kukoonur

bevel

bevel yapılınca çıkan

2018-11-04 11:50:26
  • Offline
  • Erkek
Oeh. Bende "çizdim"
enversenEnver ŞenAvatar

Oeh.
Bende "çizdim" diyince bir kaplamadan bahsediyoruz sanıp saçma bir şey yazmışım.

3dsMax deki extrude işlemi normallere göreydi yanılmıyorsam. Bu nedenle bir şişkinlik oluşuyor.
- Dikey olarak yapmak istiyorsan 0 değerinde extrude verip, gizmodan yukarı doğru çekebilirsin o kısmı.

Fakat bunun doğrusu drekon`un da dediği gibi hatalı topolojiden kaynaklanıyor (bağlantısız vertexler, normallerin yönleri vs)


2018-11-04 16:33:11 Edit:2018-11-04 16:33:38
  • Offline
  • Erkek
Extrude ve bevel işlemlerinde
portoDeniz ErtanAvatar

Extrude ve bevel işlemlerinde neden fark oluyor anlamadım ama ben bu tür hatalarda şöyle yapıyorum. Önce herhangi bir shape çiziyorum ve editable spline yapıyorum. Sonra bu shape’e diğerini attach ile ekliyorum. Sonrasında spline alt obje modundan gereksiz kısımları silip extrude veriyorum.


2018-11-07 00:04:56
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!