3ds Max : uvmap için yardım

uvmap için yardım
gulsen35

Arkadaşlar 2 veya daha fazla sayıda objeye kaplama atadığımda, aynı ölçülerde uvmapı tüm objeler için tek seferde yapmak istiyorum. Tüm objeler seçili iken tek seferde komut verdiğimde uvmap atıyorum. Fakat uvmapın merkezi tüm objelerin ortak seçiminde tek merkezde oluşuyor. Dolayısıyla seamlees olmayan texturler için uvmap düzgün olmuyor. Bu sorunu çözmek için her objeyi ayrı ayrı teker teker seçerek uvmapı objenin merkezine kaydırmam gerekiyor. Buda ciddi zaman kaybına neden oluyor. Tüm objeleri seçerek tek seferde uvmap komutu verebildiğimiz gibi tüm objelerin uvmapını tek seferde objelerin kendi merkezine almanın bir yolu varmıdır. Herkeşe kolay gelsin.

Balık verirsen bir kez doyurursun halkı,
Öğretirsen balık tutmasını hep doyar karnı.
Kuan-Tzu


2017-01-19 17:37:06 Edit:2017-01-19 17:43:17
  • Offline
Map Channel
troy481@ferit mustafa sezer

https://www.youtube.com/watch?v=XKozB79fcaY


2017-01-19 19:04:13
  • Offline
  • Erkek
ferit bey teşekkür ederim
gulsen35

ferit bey teşekkür ederim lakin demek istediğim bu değildi.


2017-01-19 20:17:22
  • Offline
Gülşen
OtsukarciAhmet Küçükkaya

bir silindirle bir küpün uvmapı bir olurmu bir silindire atatığın uvmapı kopyalayıp diğer silindirlere bir küpün uvmapı kopyalayıp diğer küplerin uvmapı yapıştırmak belki işlemi biraz hızlandırır gibime geliyor


ŞU FAKİRE BİR SADAKA BOOLEAN SCRİPT VEREN OLMAZMI ACABA
2017-01-19 20:44:58
  • Offline
  • Erkek
küp silindir şekilde değilde,
gulsen35

küp silindir şekilde değilde,

küp silindir şekilde değilde, ekdeki resimle göstermek istiyorum. 1. şekilde uvmapı tüm karelere atadığımda uvmapın merkezi seçili objelerin ortasına yerleşmiş durumda. ben 2. resimdeki, ilk karedeki gibi uvmapın tüm objelerde kendi merkezinde olmasını istiyorum. Ve bunu teker teker seçerek değide kısa yoldan yapmam lazım. Bu karelerden yüzbin tane olduğunu düşünün lütfen. Binlerce karenin teker teker uvmap parametrelerini açıp merkeze almaktansa veya birer birer uvmap yapmaktansa tümünü seçip uvmap merkezini kısa yoldan tümünün kendi merkezinde olmasını sağlamam lazım. Kereler aynı ölçüde olmayabilir fakat uvmap en boy oranları her kare için aynı.Teker teker inanılmaz zaman harcıyorum.

2017-01-19 21:10:47 Edit:2017-01-19 21:39:23
  • Offline
use pivot points
nietzscheÖzler DönmezAvatar

Gülşen Hanım,uvw map uygulayacağınız tüm objeler seçili iken modifier list sekmesine tıklayın en üstte use pivot points yazısını göreceksiniz. O yazıya tıklayın ve ondan sonra uvw map ekleyin.her obje için ayrı ayrı uvw map eklemiş olursunuz.


2017-01-20 08:11:41
  • Offline
  • Erkek
use real-world scale kullanmanız
cizgicizgiGökhan GülerAvatar

use real-world scale kullanmanız lazım bir kere kaplamanın ölçülerini girdikten sonra hangi objeye atarsanız atayın uvw de real world map size derseniz o kaplama boyutunda olduğu gibi kaplar...

videoda örnek var

https://www.youtube.com/watch?v=1Iqmif4OgqA


http://www.cizgicizgi.com
2017-01-20 09:51:47
  • Offline
  • Erkek
Özler bey çok tşekkürler,
gulsen35

Özler bey çok tşekkürler, tamda bunu demek istemiştim. Sorun çözüldü ve gerçek bir yardım oldu bu sağolun.

Gökhan bey sizin önermenizde baya kullanışlı. Hatta iki yöntem birleştiriledebilir. Çok sağolun.


2017-01-20 13:48:40
  • Offline
Rica ederim bilgi paylaştıkça
nietzscheÖzler DönmezAvatar

Rica ederim bilgi paylaştıkça çoğalır.
Bildiklerimin çoğunu bu forumdaki soru cevaplardan öğrendim ben de.


2017-01-20 13:51:06
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!