3ds Max : Sadece Seçili Obje Renderi

Sadece Seçili Obje Renderi
LosWrathSERKAN TARKANAvatar

Merhabalar arkadaşlar, internetten aaraçtırdım ama pek yararlı birşeyler bulamadım, Vray frame buffer`da da sadece seçili objenin renderini almak mümkünmü? Gerçi standard frame buffer`dada yapamadımda. Wiev kısmını selected yapıp objeyi seçtim rendere bastım ama yine bütün sahneyi aldı. Yardımınız için şimdiden teşekkürler.


2016-12-10 15:14:06
  • Offline
  • Erkek
Eger vray 3.0 kullanıyorsan

Eger vray 3.0 kullanıyorsan once sahnede render almak istediğin objeyi seç daha sonra render setup--vray menusu --image sampler bolumunde render mask olan bolumu selected getir . Render tuşuna bastığında sadece seçtiğin objenin render alır. Vray 2.0 versiyonunda bu özellik yok vray 3.0 ile gelen bir özellik.


2016-12-10 22:51:14
  • Offline
  • Erkek
Çok teşekkür ederim hocam,
LosWrathSERKAN TARKANAvatar

Çok teşekkür ederim hocam, tam olarak istediğimde buydu.


2016-12-16 07:58:42
  • Offline
  • Erkek
Bu olay multipass render
johonwayniMehmet KALAMANAvatar

Bu olay multipass render destekleyen her render motorunda mevcuttur. öle vray 2`de yok 3`de var diye bir durum söz konusu değil v-ray 2`yi güzelce bir kurcalamanızı tavsiye ederim


©Mehmet KALAMAN | DXF
2016-12-17 09:19:37
  • Offline
  • Erkek
birkaç yöntem var. obje
gulsen35

birkaç yöntem var. obje seçiliyken sağ clik hideunselected tıklayın.


2016-12-18 01:09:40
  • Offline
Gülşen Hanım bu çok
serkanozdoganSerkan ÖzdoğanAvatar

Gülşen Hanım bu çok iyi bi yöntem değil. Çünkü render aldığımız obje arkadaki bir objeyse ve önünde onu kesen alanlar varsa, tek aldığımızda o kesintilerin hiç biri olmayacak ve bu da post da büyük sıkıntı yaratacak. İlk söylenen yöntem doğrudur..


Asus PX79 Pro - Asus Geforce gtx 690 - Intel i7 3930k 3,5Ghz - OCZ 1000W Gold - 32 Gb 1600 Mhz Vengeance Ram -
2016-12-18 11:43:23
  • Offline
  • Erkek
serkan bey ne demek
gulsen35

o zaman şöyle, benim söylediğim yöntem nesnelerin görünme yansıma gibi etkilerinide kaldırıyor.sadece seçili obje ve ışıklar kalıyor.


2016-12-18 14:03:44 Edit:2016-12-18 14:14:08
  • Offline
Hide unselected derseniz;
serkanozdoganSerkan ÖzdoğanAvatar

Hide unselected derseniz;

Mesela bir duvar önünde de bir bitki ve koltuk var diyelim. Siz duvarın tamamının renderını alırsınız. Tüm ışık ve ambiyans efektlerinizi kaybedersiniz ( Hidden lights kapalıysa)

Eğer ilk yöntemi yaparsanız. Tüm abiyansınız ve ışık efektleriniz kalır. Ve renderda duvarı gördüğünüz kadarını alırsınız. Bu da daha sonra post produksyion u çok rahatlatır. Bitkinin ve koltuğun kapadığı yerler alpha kalır. Tek kare render da hadi halledersiniz ama animasyonda bi objenin rengi değiştiği zaman sizin yönteminiz çok sıkıntı çıkarır..

Tabi resimle açıklamak isterdim ama pazar günü max i açmaya çok üşendim. Fakat aklınıza takılırsa resimle de gönderirim..


Asus PX79 Pro - Asus Geforce gtx 690 - Intel i7 3930k 3,5Ghz - OCZ 1000W Gold - 32 Gb 1600 Mhz Vengeance Ram -
2016-12-18 14:11:40
  • Offline
  • Erkek
1. Yöntem
serkanozdoganSerkan ÖzdoğanAvatar

1. Yöntem

1. Yöntem

Asus PX79 Pro - Asus Geforce gtx 690 - Intel i7 3930k 3,5Ghz - OCZ 1000W Gold - 32 Gb 1600 Mhz Vengeance Ram -
2016-12-18 14:14:42
  • Offline
  • Erkek
Sizin Yönteminiz
serkanozdoganSerkan ÖzdoğanAvatar

Sizin Yönteminiz

Sizin Yönteminiz

Asus PX79 Pro - Asus Geforce gtx 690 - Intel i7 3930k 3,5Ghz - OCZ 1000W Gold - 32 Gb 1600 Mhz Vengeance Ram -
2016-12-18 14:14:59
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!