3ds Max : Obje sabit, malzeme değişken..

Obje sabit, malzeme değişken..

Arkadaşlar selamlar, böyle bişey mümkün mü mümkünse nasıl yapılır bir türlü çözemedim. elimde 100 tane texture var aynı açıdan sürekli malzeme değişecek render alınacak manuel olarak sürekli sürekli ayarlayıp "save as" yapıp uğraşmak istemiyorum bir yöntemi varsa yardımcı olacak arkadaşlar olursa memnun olurum.

Teşekkürler..


2015-12-11 22:49:41
  • Offline
  • Erkek
Eğer malzeme değişmeyip sadece
yavuzSerkan Yavuz

Eğer malzeme değişmeyip sadece kaplamalar değişecekse ve en-boy oranları sabitse, yani her biri için ayrı UVW map ayarlama gerekmiyorsa aklıma gelen en hızlı yöntem şöyle:

Texturelerinin isimlerini image_01, image_02, image_03... gibi, değiştir. Max`te kaplamanı bitmap olarak çağırırken "sequence" seçeneğin aktif olsun. Bu şekilde sahnende her karede, o kareye denk gelen resim görüntülenecektir.
Çıktı alırken de tek kare değil, Range->0-100 dersen bir defada bütün kaplamalarını render alabilirsin.


2015-12-11 23:19:20
  • Offline
  • Erkek
Yavuz bey öncelikle bu

Yavuz bey öncelikle bu kadar hızlı bir cevap geleceğini tahmin etmemiştim yıllardır max kullanıyorum orada o seçeneğin olduğunu gerçekten bilmiyordum şu ana kadar, hemen deneyeceğim ve burada paylaşacağım sonucu evet malzemeyi yanlış ifade etmişim sadece texture değişecek malzeme özelliği sabit. Çokk teşekkür ediyorum selamlar..


2015-12-11 23:23:53
  • Offline
  • Erkek
Kolay gelsin, bir yerde
yavuzSerkan Yavuz

Kolay gelsin, bir yerde

Kolay gelsin, bir yerde sıkıntı yaşarsan tekrar yazabilirsin.
Ek olarak: Windows'da dosyaların isimlerini toplu olarak değiştirirken formatı, resim_(01).jpg şeklinde rakam kısmı parantez içinde olacak şekilde uyguluyor. Max bu formatta kabul etmiyor. Bunun yerine toplu isim değiştirme yazılımlarını kullanabilirsin.
Bu işini hızlandıracaktır:
http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php



2015-12-11 23:46:43 Edit:2015-12-11 23:54:18
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!