3ds Max : Uzak Obje belirgenliği

Uzak Obje belirgenliği
qekkeMehmet AydınAvatar

Herkese merhabalar. Başlıktada belirttiğim gibi renderda kameraya uzak objelerin belirgenliğini nasıl arttırabilirim? örneğin bir iç mekan sahnesi tasarladım ve tavanda sweep ile ahşepiyer profili kullandım ve bu profili texture ile kapladım sorun tamda burda başlıyor.Yakın çekim renderlarda aldığımda texture belirgin olurken sahnenin genel renderinda ahşepiyerin üzerindeki texture belirgenliğini kaybediyor. Bu aslında doğal birşey bi objeye yakınlasırken belirginlik artar uzaklastında bulanıklasır ama profil üretimi yapan bir firmada çalıştıgım için sahnenin genel renderlarındada profillerin net cıkmasını saglamak mümkün mü? Çözünürlük arttırmayı denedim hatta 4k render bile aldım ama malesef sonuc tatmin edici değil. Bu belirgenliği arttırabilmenin farklı yolları varmı? yardımcı olacak kimse varmı?


2015-10-15 11:43:22
  • Offline
  • Erkek
normal
drekonNecmi DemirkeserAvatar

Farkettiğin gibi, uzaktaki cisimler bulanık olur. Ama kullandığın render motoruna göre ufak ayarlar vardır. Galeriye hiçbirşey eklemediğin için ne olduğunu bilmiyorum ama : vray ile image-sampler olarak "catmull-rom" filtresi kullanırsan etkili olur.


Game maker
2015-10-15 12:20:17
  • Offline
  • Erkek
[url=http://hizliresim.com/V6LWRR][img]http://i.hizliresim.com/V6LWRR.jpg[/img][/url] bu resimden daha
qekkeMehmet AydınAvatar

[url=http://hizliresim.com/V6LWRR][img]http://i.hizliresim.com/V6LWRR.jpg[/img][/url]
bu resimden daha iyi anlatabilirim üstteki profilde aynı texture kullanıldı alttaki net cıkarken uzaklastıkca o netlik kayboluyor renderlarda genellikle catmull-rom filtresini kullanırım ztn ama tatmin edici sonuc olmuyor. iş alanım profil olduğu için aslında mekanın görüntüsünden cok profilin dikkat cekmesi lazım ve bu sekilde genel renderlarda sıkıntı uzaklık sıkıntı oluyor acaba bilmeden farklı bir yontem olabilirmi diye danısmak istedim


2015-10-15 12:58:32
  • Offline
  • Erkek
düzetme
qekkeMehmet AydınAvatar

http://hizliresim.com/V6LWRR resim linki


2015-10-15 12:59:37
  • Offline
  • Erkek
resim
drekonNecmi DemirkeserAvatar

sitemizde resim ekleme özelliği var. başka sitelere gitmenize gerek yok.
Şu yazdığınız kutunun sağ üst kısmında "Resim ekle" görürsünüz.


Game maker
2015-10-15 13:15:09
  • Offline
  • Erkek
image samplerden mitchell`i seç
soneday7Soner ÇakırAvatar

image samplerden mitchell`i seç ve altındaki rigging değerini biraz arttır. resimin ve objelerin keskinliği artar. tabi uzak objelern net görünmesinin en büyük olayı yüksek çözünürlüktür.


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2015-10-16 16:50:02
  • Offline
  • Erkek
vray kullanıyorsan distance treshold
designeverdesignever

vray kullanıyorsan distance treshold

vray kullanıyorsan distance treshold değerlerini araştırabilirsin. Mitchell veya catmul rom gibi filtreler bildiğim kadarıyla ham imaja bir nevi post prodüksiyon işlemi uyguluyor. Ben genelde bu filtrelerle render almam ps de veya diğer görüntü işleme programlarında keskinleştirme vs işlemlerini yaparım. Yani bu filtreler fotoğraf makinalarının raw resmi düzelten hardware programları gibi. Ancak PS gibi veya Ae Davinci gibi prof görüntü işleme yazılımları varken max in kendi filtre yapısını kullanmak bana çok doğru gelmiyor. Bunun dışında yine bu filtreler bahsettiğin konuda seni tam olarak tatmin etmez. Vray içerisinde uzak objelerin (distance) değerlerine göre render kalitelerini özellikle sample sayılarının ve işlem hatlarını arttıran özellikler mevcut. Sadece render süresi uzar. Bu da benim bildiğim treshold değerleri. eyyorlamam bu kadar. Global Switches ayarlarında Filter Maps tikliyse tik i kaldır. Aynı yerde Filter for GI da kapalı olacak.

2015-10-19 00:21:56 Edit:2015-10-19 00:41:55
  • Offline
  • Erkek
Uzak objeleri net göstermek
altıneldiventaşkın altınelAvatar

Uzak objeleri net göstermek için benim uyguladığım yöntem,

Global DMC deki Adaptive Amount değerini düşürmek,

İrradiance map kısmındaki detail enhancement tikin aktif edip , scale kısmını world yapmak yetiyor

Tabi render süresini uzatıyor


http://www.taskinaltinelmimaritasarim.com/
2015-10-19 18:29:28
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!