3ds Max : İtoo forest pack for max 2015 vray 3.0

İtoo forest pack for max 2015 vray 3.0
SemihkartalHalid Semih KARTAL

Arkadaşlar kendi uğraşlarımla bulduğum bir tekniği sizlerle paylaşmak istiyorum. Itoo forest pack max 2014 ve vray 2.4 haricinde crackli bulunmuyor malesef çok aradım ancak bulamadım bende itoo max 2015 ve vray 3.0 da nasıl kullanabilirim diye düşünürken aklıma bir fikir geldi ve denedim. Ve oldu. Biraz uğraştırıcı ve bazılarına gereksiz gelebilir ama ben istediğim sonucu alabildim. Şimdi tek tek anlatmayacağım ancak sizlere yaptığım şeyi özet geçiyorum umarım işinize yarar.

İtoo forest packi yükleyip onun dosya konumunda bulunan kütüphanesinden ilk önce grass sonra flowers sonrada stones grubunun max dosyalarını alıyoruz masaüstümüze kaydediyoruz. Sonra aynı yerden material map`lerini de alıp masaüstüne atıyoruz. Yeni bi max sahnesi acıp bu dosyaların hepsini orada açıyoruz. Sonra -burası biraz uğraştırıcı işte- bütün metaryaller için vray material oluşturup tek tek materyalleri ve mapchannel ları tanıtıyoruz. Bir materyalde birden fazla map olabiliyor onun içinde ayırmanız lazım bunuda edit poly seçeneğinden polygonları seçip grow diyerek o segmentteki polyleri detatch diyerek yapabilirsiniz. Detach ten sonra metaryalleri atıp attach dediğinizde match metarial ID diyerek yeniden tek modele çevirebilirsiniz. Bunları yaptıktan sonra kendi itoo forest arşiviniz elinizin altında oluyor. Bundan sonra yapacağını tek şey multiscatter indirmek ve multiscatter i kullanmayı öğrenmek. İtoo nun modelleri ve mapları ile o kadar güzel şeyler ortaya çıkaracaksınızki inanamayacaksınız. Not= multiscatter çok kolay bir plugin bir kaç video ile kolayca öğrenebilirsiniz ondan sonrası deneme yanılma. bir not daha= multiscatter da oluşturduğunuz sahnelerde polygon sayınız ne kadar artarsa artsın kasma minimum olucaktır hatta bende 800000 adet çimeni çoğalttığım halde kasma olmadı ancak render sürem uzadı biraz. Herkese kolay gelsin. Birtanede bu tekniği kullanarak çalıştığım bir sahneyi paylaşmak isterim. Teşekkürler.


http://semihkrtl.wix.com/freelance
2014-12-25 16:18:35 Edit:2014-12-25 16:23:45
  • Offline
  • Erkek
when render meets polygons
SemihkartalHalid Semih KARTAL

when render meets polygons

when render meets polygons

http://semihkrtl.wix.com/freelance
2014-12-25 16:22:02
  • Offline
  • Erkek
forest candir. tesekkurler halid,
nevermindevren öztürkAvatar

forest candir. tesekkurler halid, 2015 kurarsam -ki alembic`ten dolayi kuracam sanirim- dedigini deneyecem. azmine saglik. :)


rock your body.
2014-12-25 21:21:22
  • Offline
  • Erkek
denebilecek bi yöntem. forest
numannumanNuman KalyoncuoğluAvatar

denebilecek bi yöntem. forest pack in son çıkan sürümnde level of detal (LOD) özelliği var. o bu render süresini baya azaltıyor. senin dediğin şekilde render süresine etkisi çok olacaktır


www.nmn.com.tr
2014-12-25 22:23:15
  • Offline
  • Erkek
bütün bunlara bence gerek
izzetizzet ALŞAN

bütün bunlara bence gerek yok nette zaten ücretsiz kaliteli ağaçlar var çim yapımıda zor bi iş değil bir kere örnek hazırlayıp sonraki tüm işlerde kullanabilirsiniz.geriye multiscatter ile dağıtmak kaldı.itonun arşivine neden ihtiyacımız olsun..Ama yine de yapmak isteyen arkadaşlar deneyebilir.teşekkürler halid bey.


https://www.3dokulu.com Türkiye`nin 3D Eğitim Platformu
2014-12-26 01:34:58
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!