3ds Max : Renderde Püf Nokta

Renderde Püf Nokta
osman52osman

uzun Zamandır Max Kullanıyorum ve Modellemelerimi ii yaptığıma inanıyorum fakat öyle bir nokra varki final renderi nedense bir türlü Gerçekçi render alamıyorum bir arkadaşım Cinema 4d kullanıyor ve renderleri çok gerçekçi eksiklerim nelerdir bu konuda ustalardan yardım istiyorum.
http://www.tr3d.com/galeri/proje/1s0i/ Resimdeki eksikleri yorumlarsanız memnun olurum


Ya Tozu Dumana Katarsın Ya Tozu Dumanı Yutarsın
2014-06-04 20:57:46
  • Offline
  • Erkek
Osman Bey çok usta
sadrazam3xcelal siverekliAvatar

Osman Bey çok usta sayılmam ama render ile ilgili birkaç şey söyleyeyim. Belki işinize yarayabilir.
1- Öncelikle gamma ayarlarına bakmalısınız. Tonlarda problemler var resmi en olumsuz etkileyen göle tonlarının çok açık olması.
2- Modelinizi gerçekçi kılmak için o yer ile ilgili iyi bir fotoğraf olmalı ve renderinizi o fotoğrafa giydirmelisiniz bu da photoshop bilgisi gerektirir. Eğer o arsa ile ilgili yoksa da bir yerden uygun bir fotoğraf bulup ona giydirin. Modeliniz bu haliyle gökyüzünde yalnız izlenimi veriyor.
4- Modelinizin çatısında ve bazı yerlerinde detaysız yerler var. Onlar koskoca modeli güzel işleseniz de kare içinde sırıtıyor. Oralarda model ve kaplama ile az detay verirseniz daha güzel bir sonuç çıkar.
5- Arabalardan bazıları ve bina 40-50 cm yukarıda gibi görünüyor. Ağaçlar hep birbirinin tekrarı. Detaylı bir photoshop müdahelesi ile çok daha iyi sonuç elde edilebilir. Ağaçların oranları, çimen, toprak, gerçek araba resmi, gerçek insan resmi ve bunların perspektife oranlı giydirilmesi gerekir.
6- Birde kaplamalar üzerine gitseniz daha iyi sonuç alırsınız. Bina cephesinin birbiri ile uyumlu pastel renklerden seçilmesi, uygun dokudaki malzemelerin seçimi, yansıma, bump konularına bakmalısınız.

Bu kadar şey yazdım ama çok acil olan işlerde photoshop bilginiz iyiyse bu kadar zahmete girmeden hatrı sayılır derecede iyi montajlarla karenizi düzeltebilirsiniz. Burada da seçenek size kalıyor. İyi çalışmalar.


2014-06-04 21:45:57
  • Offline
  • Erkek
Osman Bey birde pencereler
sadrazam3xcelal siverekliAvatar

Osman Bey birde pencereler uzakta ama yine de bu kadar karanlık çıkmamaları lazım böyle bir havada içerisi iyi görünmese de güzel bir yansıma ile pencere ayna gibi parlar neredeyse. Sizin pencerelere siyah karton yapıştırılmış gibi bir hissiyat doğuyor ilk bakışta.


2014-06-04 21:52:22
  • Offline
  • Erkek
http://www.tr3d.com/galeri/proje/1rr4/ Bu linkte izzet
sadrazam3xcelal siverekliAvatar

http://www.tr3d.com/galeri/proje/1rr4/ Bu linkte izzet beyin bir çalışması var. Eksik yönleri olsa da sizin için örnek teşkil eder. En azında photoshop düzeltmeleri ve fotoğraf giydirmesi hakkında.


2014-06-04 22:02:44
  • Offline
  • Erkek
http://www.tr3d.com/galeri/proje/1s3g/ cam yansımaları için
sadrazam3xcelal siverekliAvatar

http://www.tr3d.com/galeri/proje/1s3g/ cam yansımaları için bu linki örnek alabilirsiniz. Tabii photoshop yerine yansımalar için maxte de ayarlama yapılabilir. Max için kameraya girmeyen yerlere de resim ve model yerleştirilmeli.(insan bina ağaç vs.)


2014-06-04 22:05:41
  • Offline
  • Erkek
http://www.tr3d.com/up/galeri/1rqa/_proje.jpg bu çalışmada
sadrazam3xcelal siverekliAvatar

http://www.tr3d.com/up/galeri/1rqa/_proje.jpg bu çalışmada çatı cam yansımaları ve toprak çim insan bitki giydirmeleri için örnek olabilir size.


2014-06-04 22:08:53
  • Offline
  • Erkek
http://www.tr3d.com/galeri/proje/dmg/ Osman bey bu
sadrazam3xcelal siverekliAvatar

http://www.tr3d.com/galeri/proje/dmg/ Osman bey bu linkteki arkadaş atmosferi, resme giydirmeyi, yansımaları muhteşem yapmış sizde çalışmanızda böyle yoğun kısmen boğuk az ışık alan bir alternatif deneyebilirsiniz.


2014-06-04 22:15:36
  • Offline
  • Erkek
İlginiz Ve açıklamalarınız için
osman52osman

İlginiz Ve açıklamalarınız için Teşekkür Ederim Kısmende olsa photoshop biliyorum cam-ağaç -çatı içinde söyledikleriniz çok doğru işin kabasını yapıyorum ince işçilikte sıkıntı var bu çok doğru benim ulaşmak istediğim son iki linkte arkadaşlar benim ulaşmak istediğimi yapmış Renderde Cephede bütün detayları netlikle görebiliyorum ve Fotoğrafta bir derinlik hissediyorum Cenlı ve derinlik hissi veren bir render bunun nasıl başara bilirim..


Ya Tozu Dumana Katarsın Ya Tozu Dumanı Yutarsın
2014-06-04 22:34:15
  • Offline
  • Erkek
Bu derinlik konusu
sadrazam3xcelal siverekliAvatar

Bu derinlik konusu ve diğer konular baştan bazı bileşenleri belirleyerek yapılabiliyor. Yani az sanatsal bakış açısı devreye giriyor. Nasıl bir etki vermek istiyorsanız başta planlayıp malzeme ışık render olayını ona göre hazılayıp photoshopa ona göre taşımalısınız. Bence hepsini tane tane yapın. Önce çatıya müdahele, sonra cam materyali, sonra çevre için daha çok cisim, ....... sonuçta iyi render çıktığına kanaat getirdiğinizde photoshopa atın. Photoshopda sizi belki 1 günden daha fazla editleme işi bekliyor olacak. Ama dediğim gibi kademelerde birbirinden bağımsız çözümler üretmek yerine bir hedef belirleyip herşeyi ona göre ayarlayın. Böylece istediğiniz sonuca ulaşabileceğiniz farklı yolları da keşfedebilirsiniz. Son olarak photoshop un kendisinde render yokken gerçek bir resme sanatsallık nasıl katılır. Bunu da idrak etmeye çalışın. O gördüğünüz renderlar sadece oturtma değil aynı zamanda müşteri ye yönelik bir sanatsallıkta içeriyor. (bu konuda ayrımlar olabiliyor bazısı uç tonlardan sanatsal bir kare oluşturuyor bazısı gerçeğe en yakın nasılsa ona ulaşmaya çalışıyor.)


2014-06-04 23:17:33
  • Offline
  • Erkek
Selamlar
olcaysaymarolcay saymar

Selamlar, "sadrazam3x" çalışmalarınızı görüntüleyebileceğimiz bir link varmıdır acaba merak ettim.


http://www.olcaysaymar.com/
2014-06-04 23:43:39
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!