3ds Max : Populate içerisinde Karakter`e araç attachlemek

Populate içerisinde Karakter`e araç attachlemek
mciritMehmet Cirit

Populate içerisinde Karakter`e araç attachlemek

Arkadaşlar; Bir endüstri yapısının tanıtımı için hazırladığım animasyon`da 3d Max 2015 içerisindeki populate modülünden faydalandım. Ancak fabrika sahasında dolaşan elemanlar gözüme turist gibi geldi. Bu sebeple her elemanın kafasına Baret attachlemek istemekteyim. Ancak linke göre; http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-1106792.html Karakteri önce mesh model`e daha sonra poly modele çevirip bareti attachliyorum. Baret Attachlediğim zaman eleman yürüme kabiliyetini kaybetmekte; path üzerinde sürünmektedir. Bu konuda bilgisi olan var ise acil yardım talep etmekteyim.

2014-05-27 10:06:38 Edit:2014-05-27 10:07:13
  • Offline
  • Erkek
Sadece tahmin yürütüyorum bareti
cizgicizgiGökhan GülerAvatar

Sadece tahmin yürütüyorum bareti linklediniz mi?


http://www.cizgicizgi.com
2014-05-27 10:34:56
  • Offline
  • Erkek
evet linkledim.. Ancak kafa
mciritMehmet Cirit

evet linkledim.. Ancak kafa hareketi yukarı aşağı hareket ettikçe Kask içerisinde gidip geliyor.

Aslında bununla ilgili bir video buldum ancak Digital Tutors`da ücretli;

http://www.digitaltutors.com/lesson/2997


2014-05-27 10:37:37 Edit:2014-05-27 10:38:17
  • Offline
  • Erkek
Bu script`i açıklayabilecek biri
mciritMehmet Cirit

Bu script`i açıklayabilecek biri varmıdır ? Sanırım cevap burada mevcut...

******************************************************
I am trying to attach a dummy to the head of a populate person. I am using this code


for i = 1 to 300 do
(
with animate on
(
slidertime = i
$point001.pos = polyop.getfacecenter $Male000 1912
thedir = polyop.getfacenormal $Male000 1912
$point001.dir = thedir
)
)



I created a populate person added an edit mesh modifier then edit poly modifier

The point will not orient itself correctly. I can`t figure out why not.
*******************************************************


****http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-1106792.html***


2014-05-27 19:00:26
  • Offline
  • Erkek
scipt açıklaması. 300
rakunnerrakunner

scipt açıklaması.

300 karelik bir animasyonun her karesinde male000 ın 1912 üncü faceine point001 yerleştir ve rotaysonunda yüzey normalini alsın.


bu script ile her karede point objesi karakterin başındaki face e pozlanır. ancak kodu yazan kişi uyarmış rotasyon bilgisni doğru almamktadır diye.

scriptle uğraşmam diyorsan kasketine skin warp at ve add kısmına karakteri seç. timeline ı oynatarak kontrol et kasket modele skinlenmiş mi bazı vertexler takip etmiyorsa skin wrap parametreleri ile oynarsın.


2014-05-27 21:15:00 Edit:2014-05-27 21:36:01
  • Offline
  • Erkek
bir çözümde benden
ErkanErkan ÇALIŞKANAvatar

position kontrolcüsü olarak attachment ekle
elemanın kafasından bir yüzeye linkle bareti
sonrada hierarchi bölümünden affect object ile bareti kafasına düzgünce yerleştir

yada

rakunnerin çözümüde iyi görünüyor


ANIMASYONA GÖNÜL VERENLERLE TANIŞALIM
2014-05-28 11:59:30
  • Offline
  • Erkek
KONU ÇÖZÜLDÜ... :)
mciritMehmet Cirit

KONU ÇÖZÜLDÜ... :)

Rakunner bahsettiğin gibi bazı vertexler modeli takip etmiyor. Parametrelerle uğraştım ama halen kalan vertexler var. Ben becerememiş olabilirim tabiki genede fikir için teşekkürler.

Erkan Bey bahsettiğiniz yöntemle problemi çözdüm. Yardımlarınız için teşekkürlerimi iletirim.

Kolay Gelsin


2014-05-30 09:40:11 Edit:2014-05-30 09:40:27
  • Offline
  • Erkek
http://www.dailymotion.com/video/x1xll1b_attaching-safety-hat_tech kısa bir
mciritMehmet Cirit

http://www.dailymotion.com/video/x1xll1b_attaching-safety-hat_tech

kısa bir demo


2014-05-30 14:05:53
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!