3ds Max : Biz Neden Gollum Yapamıyoruz

Biz Neden Gollum Yapamıyoruz
sezayiyuksektepeSezayi Yüksektepe

Merhaba;

Ülkemizde Gollum seviyesinde karakterler neden yapılmıyor (veya yapılıyorda benmi henüz duymadım). Bu konu zihinmi uzun zamandır meşgül ediyor. Uzun soluklu bir iş mi? Sabrımız mı yetmiyor? Aramızda bu tarz hedefleri olanlar mı? Aynı forumda bulunmaktan gurur duyarım.


2013-09-23 07:46:16
  • Offline
  • Erkek
offf offf yine bir
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

offf offf yine bir yaramı kaşıdın bak. Bana göre : ilk öncelikle böyle profesyonel çalışan stüdyolara baktığımızda görüyoruz ki modellemeci ayrı bir kişi hatta grup. rigging ci ayrı bi eleman , scriptci ayrı bi elaman yada grup texture işlerine bakan ayrı bir grup ışıkcısı ayrı bi grup animatörü ayrı bi grup yani kısacası her işin ucundan profesyenel bi el tutmuş. tabi bu profesyonel kadroyu kurmak ve maaşını vermek zor olsa gerek ancak getiriside ona göre oluyor. neyse gelelim bizim ülkemize, ilk öncelikle bu konukar üzerinde eğitim veren kurumların seviyesi ortada , şirketlere gelcek olursak, adam animatör aranıyor diye ilan veriyor ama senden karakter modelleme , rigging , texture belkide ışık-render işlerinide yapmanı istiyor. az paraya çok iş misali (tüm stüdyoları bu kefeye koymuyorum tabi) e insan kapasitesi sonuçunda bütün bu işlerin hepsine %100 hakim olamıyor anacak %15-20 sine hakim olabiliyor. e sonuçtada işin kalitesi ona göre oluyor. bence en önemli neden bu.

bida maddi durum söz konusu ki adamlarda render çiftliği mi dersin yok mocap mı dersin aklına hangi teknik donanım geliyosa hatta gelmeyenler de vardır hepsini kullanıyorlar . bizde ise ne olatler var nede onları kullanmayı bilen. hatta bikaç alet adının dışında  diğer aletlerin adını bilen bile yoktur (abarttım mı ne ? smiley 7)

ama durum o kadar da kötü değil. bence bizde yavaştan toparlanmaya çalışıyoruz Mesala Unc flimin yaptığı işler benim dikkatimi çekmeye başladı. Sahibini tanımam etmem ama kendisini yürekten tebrik ediyorum. yada kendi kendimize çizgi flimler yapar hale geldik. bu işin önemini iyice kavrar hala geldikten sonra bizde bi gollum yapabiliriz.


25524
2013-09-23 09:26:46 Edit:2013-09-23 09:29:33
  • Offline
  • Erkek
gollum ayarında karakteri modelleyen
rakunnerrakunner

gollum ayarında karakteri modelleyen biri illa çıkar ama kaplamasında ve shaderında kullanılan teknikten tutunda diğer bir çok teknik işlemde yani rig mocap, render daha bir çok ıvır zıvırı bu bahsetiğin örnekte birebir çıkartacak birilerinin olduğunu düşünmüyorum ülkemize. çünkü weta nın röportajlarını okuduğumda bu adamlar bizim bildiğimiz geleneksel yönetmleri kullanmıyolar artık. herşeyleri özel yapıyolar örneğin rig sistemi bizim aşina olduğumuz rig değil. yağ ve kas dokusu var ve kaslardan hareketi alıyor. bunun gibi bir sürü teknolojik gelişme var. belki geneleksel yöntemlerle zorlansa çıkar ama malesef teknik bilgiye sahip insanlarımız çok az ve onlarında herşeye cevap verebilceğini düşünmüyorum.


2013-09-23 09:55:51
  • Offline
  • Erkek
aynen Rakunner ülkemizde bu
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

aynen Rakunner ülkemizde bu işlere cevap verebilecek artistler ise burda harcanmamak adına yurtdışına çıkıyorlar. bizde olduğumuz yerde sayıyoruz.


25524
2013-09-23 09:58:58
  • Offline
  • Erkek
ne zaman ülkemizde sinema
rakunnerrakunner

ne zaman ülkemizde sinema teknik okulları açılır ve a dan ze ye eksiksiz eğtim verilir ( sinema radyo tv bölümünü demiyorum ), sanatcılara imkanlar sağlanır, programlamada iyi olan kişiler bu sektöre kazandırılır veya teşvik ettirilirse, yatırımcılar/girişimciler cesaret edip bu işe para yatırırsa ve yeni şeyleri araştıran öğrenmek isteyen bu işi para için değil sevdiği için yapan kişiler olursa işte o zaman çıkar gollum muadili bir yapım.


2013-09-23 10:12:36
  • Offline
  • Erkek
Türkiyede pixar varda biz
max_cavaleraDeniz YılmazAvatar

Türkiyede pixar varda biz mi yapmadık?


2013-09-23 10:28:08
  • Offline
Ünüiversiteler
sezayiyuksektepeSezayi Yüksektepe

Arkadaşlar,

Bence üniversiteler bu konuda öncü olmalarını beklemek normalin üsütünde iyi niyet beklentisi olur. Ayrıca o teknolojini eğitimini verecek Öğr. Gör. bulmaları da çok zor. Özel sektör itici güç olabilir.


2013-09-23 12:00:27
  • Offline
  • Erkek
bizim gollumdan önce yapmamız
ErkanErkan ÇALIŞKANAvatar

bizim gollumdan önce yapmamız gereken başka birton işimizvar

kendinde söylemişsin zaten
"teknolojini eğitimini verecek Öğr. Gör. bulmaları da çok zor"


ANIMASYONA GÖNÜL VERENLERLE TANIŞALIM
2013-09-23 12:15:10
  • Offline
  • Erkek
Para için değil
sezayiyuksektepeSezayi Yüksektepe

Rakunner cook haklisin. Bu is para icin yapilacak bi is degil, gönül isi olmasi lazim. İdealist olmak lazim.

Para için bişey yapmamak lazım. Yaptığımız işin para etmesi bence daha kıymetli olur.


2013-09-23 12:29:07 Edit:2013-09-23 13:26:12
  • Offline
  • Erkek
Sezayi Bey birde işin
rakunnerrakunner

Sezayi Bey birde işin teknik tarafını bir kenara bırakalım, ülkemizde özgün seneryo sıkıntısının olduğunu düşünüyorum bir kaç bağımsız sinemacının cabası elbette vardır bu konuda ama destek gördüklerini sanmıyorum

ben bu işi arz talep meselesine bağlıyorum. İnsanlarımız önce bu tip animasyon, fantastik bilimkurgu tarzı cgi sektörünün içinde de bulunduğu filmleri isteyecek.

gidişat bu yönde olacak ki bir gelişim olsun. teknik konular elbette aşılır. yurt dışında bu işin üstadları getirilri burda yerli çalışanımız işi öğrenir usta çırak ilişkisi ile bu işler ilerler madem eğitim kurumları ile olmayacak bu iş. bunun içinde buraya yatırım yapacak olan yerli veya yabancı şirketlerin insanımızın bu işe aç olduğunu, bu işe gönül veren adamları görmeli güvenmeli.

örneğin hindistan bir çok amerikan menşeili şirketin şubesi var birçok filmin efektleri orda şubelerde üretilmekte üstadlar amerikalıda olsa hintliler artık yavaş yavaş devralmaya başladı bu işi ve tahminmice 10 sene içinde kendi yerli halkı tamemen devrealack bu işi

insanımız yeterki istesin bu sorunların aşılacağını düşünüyorum ama henüz değil.


2013-09-23 15:09:25 Edit:2013-09-23 15:11:37
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!