3ds Max : Grup İnstance veya Başka birşey

Grup İnstance veya Başka birşey
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Merhaba arkadaşlar. Benim şöyle bir sorum olacak sizlere.
Misal 3-4 tane box cizdim ve bunları grup yaptım. Daha sonra bu grupları instance diyerek çoğalttım. Asıl iş burada başlıyor ben oluşturduğum bu boxların yanına bir tanede sphere eklemek istediğimde instance olan tüm gruplar da da bu spherein çıkmasını nasıl sağlarım. Veya bu mantığı kullanabileceğim bir komut veya özellik var mı maxte?
Not:Boxlar birbirine attach veya boolen ile birleştirilmiş değil.


2013-07-17 14:04:43
  • Offline
  • Erkek
Merhaba benım şöyle birşey
armym00nEray KankayaAvatar

Merhaba benım şöyle birşey aklıma gelıyoru bir box çizin onu edit table poly e çevirin sonra instance olarak kopayalayın sonra bir tane sphere çizin istediğin yere konumlandırdıktan sonra boxa geçin box ı daha onceden edit table poyle çevirmiştiniz edit table poly dekı attache basıyorusunz ve sphere ı seçin butun baxlara sphere eklenmış olur


2013-07-17 14:19:43
  • Offline
  • Erkek
Dediğiniz gibi oluyor fakat
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Dediğiniz gibi oluyor fakat o zaman da box taki materyal sphere geçiyor. :(


2013-07-17 14:46:05
  • Offline
  • Erkek
vraymultisubobject kullanarak 2 farklı

vraymultisubobject kullanarak 2 farklı materyal atayabilirsiniz.


S. http://www.youtube.com/watch?v=2BCoZiSbGtY
2013-07-17 15:15:23
  • Offline
  • Erkek
Malesef öylede tekrardan hepsine
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Malesef öylede tekrardan hepsine metaryal atamak zorunda kalıyorum.
Oluşturduğum gruba her ne obje eklersem ekleyim kopyalamış olduğum instencelerinde de aynı yerde çıkmasını istiyorum.

Oluşturduğum grubu xref olarak max dosyasına çağırınca orada yaptığım değişiklikler max te de bire bir yansıyor ama sadece bir kopyasında diğer instance olarak aldıklarımda olmuyor.


2013-07-17 15:36:32
  • Offline
  • Erkek
Yanlışı düzeltmeye çalışmak yerine,
ETezerErgin TEZERAvatar

Yanlışı düzeltmeye çalışmak yerine, düzgün bir şekilde başlayıp devam etmek daha doğru ve az zaman kayıplı olmaz mı ? Çünkü instance clonlamayla değil modifierlarla alakalıdır. İsteklerini göz ardı edip, Hedefe ulaşman daha doğru bir adım olabilir.

Mesela ben Ferrari istiyorum ama maddi gücüm el vermiyor. Gidip Banka soyarak bu işi çözerim ama bu yanlış bir eylem olur. Bunun Yerine Fiat Palio alıp gideceğim yere arabamla gene giderim.

Tabii son tercih size kalmış... ;)
Not: Herhalde scatter konusunu da araştırırsın ... ;)


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2013-07-17 17:11:37 Edit:2013-07-17 17:43:30
  • Offline
  • Erkek
Ergin hocam dediğinizde sonuna
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Ergin hocam dediğinizde sonuna kadar haklısınız fakat sonradan oluştu böyle birşey. Birde merak tabiki. Çünkü sketchupta böyle bir olay var 3DSmax de neden olmasın diye düşünüyorum. Muhakkak vardır bir yolu :( ama ben bilemedim onu işte.


2013-07-17 17:43:45
  • Offline
  • Erkek
Konuyla alakalı bilgisi olan
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Konuyla alakalı bilgisi olan arkadaşlardan hala yardım beklemekteyim.


2013-07-17 19:46:41
  • Offline
  • Erkek
Sayın altamara bey ya
ETezerErgin TEZERAvatar

Sayın altamara bey ya da ismin herneyse :) ,
Öncelikle, Xref kullanma kullananı da uyar, kullanmasın. Autodesk önerir, internetteki Tipler önerir ama Piyasada pişmiş benim gibi insanlar önermez. Bi gün çalıştığın proje elinde patlar anlarsın o zaman neden önermediğimi.

Bi grup ya da alt nesnelerden oluşan komplike nesneleri çoğaltmak istiyorsan bunun aracı scatter dır. İster max`in kini kullan, istersen Max a plug in kur. Ama Soruda istediğin işlemi de rahatlıkla yapabilirsin.


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2013-07-17 23:47:08
  • Offline
  • Erkek
Teşekkürler Ergin hocam. Scatter
ALTaMaRaÜmit KorkmazAvatar

Teşekkürler Ergin hocam. Scatter ile ilgili yazdığınız notu şimdi siz söyleyince gördüm. Dediklerinizi dikkate alıp xreften uzak durup scattere yoğunlaşacağım.


2013-07-18 02:47:40
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!